| Forfatter |
|
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går med tanker om at gå ordenligt til den med surround. P.t. hat jeg noget skod halløjsa af en pioneer med nogle små satelitter til suurround.
Men vil nu gerne have en integreret løsning hvor jeg kan benytte mig af surroundforstærkeren som center del hvor jeg kan tilslutte min lp og cd og så benytte mig af mine mentor 6 som front. Det er så meningen at der med tiden skal være et totalt surround system med mentor højttalere hele vejen igennem.
Jeg har overvejet noget Denon 3808, man kan forstå på jer herinde at de to mærker vist ikke går så godt sammen. Så hvis der er andre modeller i kan anbefale høre jeg gerne.
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er måske også værd at nævne at prisen helst ikke må komme op over kr. 15.000,- for denne forstærker...men mindre kan også gøre det :-))
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor? |
|
|
øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har.
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrfog skrev:
| hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har. |
|
|
skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor? |
|
|
øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside |
|
|
Se her.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft mange forskellige kombinationer mellem Denon og Dali og har været ganske tilfreds. I surroundsammenhænge har jeg aldrig haft bedre end det setup der er på side 1. i min tråd.
Måske du skulle overveje at kigge lidt på akkustikken istedet
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Jeg har også haft mange forskellige kombinationer mellem Denon og Dali og har været ganske tilfreds. I surroundsammenhænge har jeg aldrig haft bedre end det setup der er på side 1. i min tråd.
Måske du skulle overveje at kigge lidt på akkustikken istedet
MVH WRONG
|
|
|
Nu har jo ikke hørt det der hjemme selv, så kan jo ikke svar på hvordan det lyder i "virkeligheden", men det lyder til at det måske bare vare en enlig svale som åbenbart ikke har noget på sig (ps. lækkert set up mr. Wrong)
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 30 August 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Lethvig skrev:
Anzelz skrev:
Harman Kardons nye X55 serie er ret lækker Og de store modeller er vel strømstærke nok til Mentor? |
|
|
øhh kan ikke finde andre end avr745 som den størtse model nør jeg googler Harman Kardon. Har du enside jeg kan finde dem, da de ikke er på Harmon Kardons hjemmeside |
|
|
Se her.
|
|
|
tak for link :-)
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
chrfog skrev:
| hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har. |
|
|
skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige om, der er bedre højtalerekombinationer. men jeg er yderst tilfreds. og selvom det jeg ikke har er highend, så har det ihvertfald hævet min stardard en del. jeg har ikke lyttet til så mange højtalere eller receivere. men jeg vil da anbefale både denon og dali, selvom min og din prisklasse ikke er ens. tag ned og få et lyt, du kan evt medbringe din yndlings cd. give den et lyt. hvis du synes, at det lyder godt, så kan det jo være ligemeget, hvad andre skriver om denon og dali. om jeg guider dig ud i skoven med mine øre, det må dine øre selv bedømme ;)
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrfog skrev:
Lethvig skrev:
chrfog skrev:
| hvis denon og dali ikke kan sammen, så er mine øre helt i skoven. jeg har fin lyd. dog er det jo ikke lige frem mentor og 3808 jeg har. |
|
|
skal da ikke udtale mig om hvor dine ører er henne :-) men det var bare hvad jeg har læst mig lidt frem til herinde...noget med at de begge grænser til den lyse side...
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige om, der er bedre højtalerekombinationer. men jeg er yderst tilfreds. og selvom det jeg ikke har er highend, så har det ihvertfald hævet min stardard en del. jeg har ikke lyttet til så mange højtalere eller receivere. men jeg vil da anbefale både denon og dali, selvom min og din prisklasse ikke er ens. tag ned og få et lyt, du kan evt medbringe din yndlings cd. give den et lyt. hvis du synes, at det lyder godt, så kan det jo være ligemeget, hvad andre skriver om denon og dali. om jeg guider dig ud i skoven med mine øre, det må dine øre selv bedømme ;)
|
|
|
Åhh highend er måske så meget sagt, som sagt kan mindre også gøre det :-). Ser du det er sådan at jeg desværre ikke bare kan smutte ned og lytte efter det, må mange gange købe ud fra hvad der skreves og specs, da jeg bor i Grønland er der desværre ikke de store muligheder for at komme forbi HFK og se det. Mine Mentor hørte jeg godt nok i en butik heroppe som havde taget 2 par op for at prøve for at se hvordan det gik, og da prisen var det halve af hvad de koster i DK kunne jeg ikke sig nej, og det er jeg glad for:-)
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahhh, det foklarer "lokalitet: øvrige skandinavien"  jeg tror ikke du vil blive skuffet af denon og dali sammen. jeg ved ikke rigtig om du har brugt dine mentor i stereo eller du lige har købt dem. 3808 står til 160 watt i 6 ohm, hvis du kører i 2 kanaler. mentor er anbefalet til 40-200 watt. det kan diskuteres, hvis nu du vil lave mentor 6 hele vejen rundt. om 3808 så kan trække højtalerne. hvis du tager mentor 1 eller 2 som baghøjtalere, så burde det ikke være et problem. der er nok nogle som er klogere på watt området, som kan hjælpe dig her.
|
| Til top |
|
| |
TheAirwalker Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på en Denon 2808, sammen med et par Mentor 6. Det er som fuglesang :-).
Efter min filosofi er det lige som det skal lyde (Jeg hælder til midten, men med en anelse skarphed i diskanten - Jeg mener i film osv når de baldrer et vindue, så gør det ikke noget at man kan mærke at det er skarpt)
Men til musik syntes jeg de er dejlig bløde, men stadig kontante. De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-).
Håber du kan bruge det :-).
__________________ .../ Air
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
TheAirwalker skrev:
Jeg spiller på en Denon 2808, sammen med et par Mentor 6. Det er som fuglesang :-).
Efter min filosofi er det lige som det skal lyde (Jeg hælder til midten, men med en anelse skarphed i diskanten - Jeg mener i film osv når de baldrer et vindue, så gør det ikke noget at man kan mærke at det er skarpt)
Men til musik syntes jeg de er dejlig bløde, men stadig kontante. De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-).
Håber du kan bruge det :-).
|
|
|
Tusinde tak - ja det kan du tro jeg kan. Med den beskrivelse så er sammnsætningen jo perfekt ifht hvordan jeg gerne vil have det, så det bliver denon.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
| Tusinde tak - ja det kan du tro jeg kan. Med den beskrivelse så er sammnsætningen jo perfekt ifht hvordan jeg gerne vil have det, så det bliver denon. |
|
|
Hvad har i af hifi butikker på Grønland? Du har ikke mulighed for at låne en eller flere a/v receivere med hjem? Personligt turde jeg ikke købe alene på andres anbefalinger. Selv har jeg rigtigt gode erfaringer med Marantz og Dali sammen. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
| Jeg har overvejet noget Denon 3808, man kan forstå på jer herinde at de to mærker vist ikke går så godt sammen. |
|
|
Mig bekendt plejer det at være B&W og Denon, som bliver frarådet. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon og Dali (Mentor) kan kun frarådes - jeg erstattede min Denon surround receiver 14 dage efter jeg havde fået mine Mentor. Lyden er
simpelthen for lys og skarp. Det er da muligt at det er bedre på nogle af de virkelige gode Denon produkter. Men min 2807 kunne ikke levere varen!
Hvis det skal være surround, så kan jeg bestemt anbefale Arcam - deres surround receivere til omkring 10-15.000 (mener jeg) er gode sammen
med Dali.
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
TheAirwalker skrev:
De er så også afslørende ... En dårlig indspilning, den ... lyder dårlig :-)
|
|
|
Det var netop dét der var mit problem med Denon/Dali kombinationen - pludselig sad jeg med en hel samling CD'er hvor kun 8-10 af dem lød godt.
Det er virkelig ikke meningen med et anlæg. Et godt anlæg får alt musik til at lyde godt...også de mindre gode indspilninger!
Jeg skiftede til Naim, og nu lyder (stort set) alle mine CD'er godt igen :-) __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrfog skrev:
ahhh, det foklarer "lokalitet: øvrige skandinavien"  jeg tror ikke du vil blive skuffet af denon og dali sammen. jeg ved ikke rigtig om du har brugt dine mentor i stereo eller du lige har købt dem. 3808 står til 160 watt i 6 ohm, hvis du kører i 2 kanaler. mentor er anbefalet til 40-200 watt. det kan diskuteres, hvis nu du vil lave mentor 6 hele vejen rundt. om 3808 så kan trække højtalerne. hvis du tager mentor 1 eller 2 som baghøjtalere, så burde det ikke være et problem. der er nok nogle som er klogere på watt området, som kan hjælpe dig her.
|
|
|
Har brugt dem til stereo indtil videre, og havde nu tænkt mig noget ala mentor lcr som center, og måske også til bag.
|
| Til top |
|
| |