Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 10:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver til System Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej
Er på jagt efter en ny receiver. Den skal indgå i et setup, der lige nu består af et sæt SA1280 mkII, men i nærmeste fremtid skal opgraderes til 5.1 med en SA720AV center og matchende baghøjttalere og sub.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken retning jeg skal kigge (og lytte) i - og håber derfor på et par hints og erfaringer herfra..

Umiddelbart tror jeg en lidt mørk og musikalsk klang vil matche SA'erne godt? Skal hvert fald være en receiver der klarer sig fornuftigt i stereo..

Er lidt i tvivl om nødvendigheden af de nye HD-formater, da min PS3 alligevel ikke kan bitstreame signalet videre så receiveren står for dekodning så vidt jeg har forstået? Så går ud fra jeg får mere for pengene ved at kigge efter en lidt ældre og kraftigere receiver (evt. brugt), end en ny med HD-dekodning?

Har kigget lidt på Marantz SR7002 og de nye SR5003+SR6003, der alle understøtter HD-formaterne, men måske var jeg lige så godt tjent med en SR8001 (såfremt den understøtter PCM 5.1 / 7.1 over HDMI, har ikke lige tjekket)?

Opskalering giver jeg heller ikke så meget for, da jeg egentlig synes mit Pana PX70 klarer det udemærket, og har pt. ikke noget tilsluttet under 720p, pånær alm. SD TV, som jo alligevel ikke går igennem receiveren..

Hvad med Pioneer VSX-LX50 eller Yamaha RX-V1800? Eller andre forslag? (Gerne forslag med matchende kabel)

Mit loft ligger omkring 7000kr, men køber gerne brugt eller udenlands!
Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 28 August 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Ja, SR8001 understøtter fint flere kanalers PCM over HDMI (min SR4001 gør), så den ville da være at foretrække over SR7002.

Du har forstået det rigtigt med hensyn til din PS3 og hvordan du opnår HD-lyd. Den dekoder selv lyden og sender det videre som PCM. Det er ligeså godt som bitstream, som PS3'en alligevel ikke kan.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Tror også jeg vil overveje den løsning. Har på fornemmelsen at en tidligere næsten top-model bruger bedre komponenter end en nuværende mid-range, men er der sikkert nogen der kan svare på?
Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1405
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med at matche Yamaha med System Audio.

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 29 August 2008 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

act_dk skrev:
Tror også jeg vil overveje den løsning. Har på fornemmelsen at en tidligere næsten top-model bruger bedre komponenter end en nuværende mid-range, men er der sikkert nogen der kan svare på?


Det kan du nok roligt regne med. Det er jo ikke fordi de ændrer radikalt på indholdet af disse receivere hvert eneste år; det er ændringer som HD-lyd og den slags de smider i, og kalder det så en ny generation.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 29 August 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Harman Kardon lyder også rigtig godt sammen med System Audio, men synes du skal ud og høre nogle i virkeligheden.

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 29 August 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Var også meningen at jeg ville lytte til nogen - vil bare gerne have nogle forslag til hvad jeg skal lytte til

HK er jeg lidt skeptisk over for. Har haft et par kammerater der har haft det, og de har alle fået defekter.. Ved godt det er noget der kan ske med alle mærker, men tror nu alligevel jeg får svært ved at overbevise mig selv om en HK
Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes