Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 08:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HD lyd via analog indgange (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 28 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Er der nogle her på HIFI4ALL.dk, som kunne fortælle om deres erfaring ved at benytte analoge indgange på deres surround Receiver, når de skal høre HD lyd fra deres Blu-ray afspiller?

 

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger
 
kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 31 August 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen, som bruger de analoge indgange på deres receiver til HD lyd? 
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 31 August 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

jeg mener det er Iron Man, der enten gør det eller har gjort det på sit NAD Master, jeg synes at huske noget om at det lød bedre, når man sendte det almindelige DD el. DTS digitalt til forstærkeren end HD formaterne gjorde ved analog overførsel, men jeg er ikke 100% sikker

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg mener det er Iron Man, der enten gør det eller har gjort det på sit NAD Master, jeg synes at huske noget om at det lød bedre, når man sendte det almindelige DD el. DTS digitalt til forstærkeren end HD formaterne gjorde ved analog overførsel, men jeg er ikke 100% sikker

Okay tak, det lyder lidt som om, der ikke er anden vej, end at få en receiver med HDMI!

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Iron Man er jo slet ikke udkomme på Blu-ray endnu, så det kan vikke værre HD udgaven der er prøvet med, men den normale DVD udgave, hvis
den overhovde er udkommet ?

Men det er jo også vigtig analog udgange er i en top kvalitet, og her ville jeg mene at Blu-ray afspille i pris klassen fra 10.000,- kr. og op, man
skal havde fat i, og selfølig skal de analog indgang i surround pre/recierver også er af top kvalitet, her skal vi også god op i pris klasse også over
de 10.000,- kr.

Ville tro at en Rotel ROTEL RSP-1098 og en Denon DVD3800BD ville mange gange give en beder HD lyd kvaliet, end mange surround recierver
med HD lyd.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Iron Man er jo slet ikke udkomme på Blu-ray endnu, så det kan vikke værre HD udgaven der er prøvet med, men den normale DVD udgave, hvis
den overhovde er udkommet ?

Men det er jo også vigtig analog udgange er i en top kvalitet, og her ville jeg mene at Blu-ray afspille i pris klassen fra 10.000,- kr. og op, man
skal havde fat i, og selfølig skal de analog indgang i surround pre/recierver også er af top kvalitet, her skal vi også god op i pris klasse også over
de 10.000,- kr.

Ville tro at en Rotel ROTEL RSP-1098 og en Denon DVD3800BD ville mange gange give en beder HD lyd kvaliet, end mange surround recierver
med HD lyd.

ironman er bruger profilen

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ops, det er smutte "p.las"
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 31 August 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
Er der slet ingen, som bruger de analoge indgange på deres receiver til HD lyd? 


Antallet af BD-afspillere som deceoder HD-lyd og sender det analog 5.1/7.1 til A/V receiver er stadig yderst begrænset. Men selv har jeg tænkt mig at bruge denne løsning når Denon BD3800 er på markedet til november.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Tro også man skal gå efter en af de stor ny Blu-ray afspille som bla. Denon DVD3800BD, om det så er til LPCM eller analog, så er der med
sikkehed et beder lyd kresløb i en af disse modeler end i Blu-ray afspille i prisklasse op til 6000,- kr., plus mange af dem har 7.1 analog udgang,

Så jeg glæder mig virklig til en teste af disse Blu-ray afspille: Denon DVD3800BD, Pioneer BDP-LX91 og Sony BDP-S5000ES, og her er det vigtig
at man især tester de analog udganges lyd kvalitet og lyd kvalitet af LPCM.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes