| Forfatter |
|
supou Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ikke idiotisk. Jo større jo bedre.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du starter med overliggeren højt er der jo længere til du igen føler behov for at opgradere - så: Go for it!  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Furious jt Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser da ellers ok ud de højtalere!!
Jeg får mere og mere lyst til at skifte højtalere, hvis jeg dog bare havde kontanterne til det
|
| Til top |
|
| |
supou Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det spiller såmænd os hammer godt det jeg har..
- Men er den der stræben efter større slagkraft i bass og så bare for at udleve drømmen lidt :)
Men lokalet skal altså ikke være stort eller noget for at det stadig fungere sdan ok?
|
| Til top |
|
| |
supou Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
forresten, hvis ens forstærker ikke er ultra 2 godkendt - hvad har det så af betydning??
|
| Til top |
|
| |
supou Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en denon avr-3806..
Nogen der kan komme med noget info. står og tripper her.. hehe
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil selvfølgelig stadig kunne bruge højtalerne men jeg tror at hvis har en THX 2 Ultra reciever så kan den måske udnytte bedre bla at side og bag højtalere (i 7.1) er dipole (Rent skud i tågen, men dipole er vist et krav for at være thx 2 ultra godkendt) Men du kan læse rimlig meget om det her hifi4all.dkMen damm jeg er da også blevet vild efter deres højtalere eftersom jeg er en surround freak :p og de har virkelig fede surround sets. Kunne næsten være fristet til at købe dit hvis du skiftede^^ Meen tror næsten ikke det kan betale sig at købe brugt, kunne godt finde på at vælge enten den du selv kigger på eller deres Theater 5 Hybrid.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ultra2 godkendelsen siger noget om hvilken rumstørrelse den er godkendt til at kunne hpndtere (ifht. watt-krav, dynamik etc.).
Det er en blåstempling af, at hvis du parrer den med højtalere med samme godkendelse, så burde den uden problemer levere THX-reference level niveau og dynamik.
Di kan gå ind på thx.com og læse mere om det tekniske aspekt af godkendelsen. Herudover har de nyeste THX-godkendelses-regimer nogle nye optimeringer, som adskiller sig fra de gamle som var mere biograf-rettede. Bla. henvender de nye standarder sig mod hjemmebrug, hvor rummene typisk er meget mindre en biografer, og derfor opfører fx. diskantniveauet sig anderledes - det stiger ifht. bassen ved høj volumen i større rum - hvorfor man kan opleve for meget diskant eller for lidt diskant alt efter rummets størrelse. (Pioneer kalder det en x-curve, hvormed man kan justere sxvis. -1dB over 10-15KHz. i diskanten ved rum under 25-30M2, lidt mere dæmpning (1.5dB, 2dB etc.) ved større rum-størrelser.
Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.
Håber det hjalp.
Mht. mere driveattack i bassen - har du overvejet at nøjes med en FED subwoofer - hvis den er hurtig nok, vinder du meget mere - særligt i dybden - end "blot" ved at opgradere højtalerne.
Subben alene kan gøre kæmpe forskel, hvis resten er "OK". (Kig evt. på Ingeniørens tråd om hans kælderbio - han har lige fået ny sub som gør en forskel!)
Blot et forslag.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.
|
|
|
Det der primært gør THX receivere dyrere end deres mindre brødre, det er større trafoer og køleplader, og kraftigere kabinetter for at indeholde det.
THX certificeringen er ikke gratis, men certificering og brug af logoer for 'DVD' og 'Dolby Digital' er endnu dyrere! Så dem der mener at de gerne vil undgå at betale for licenser i deres grej, de kommer ikke langt. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
  - Pioneer. Det tror jeg du har helt ret i.  (Dyr besked  ) Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
supou Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle rigtig fine svar i kommer med der alle sammen.. er sgu fint i gider bruge tid på emnet os..
Snakkede med en der havde arbejdet lidt med lyd og billed, han mente min forstærker kunne brænde af ved det? - hvis det er sandt ville jeg gerne lige høre en forklaring på hvorfor, noget med spænding og gøre?
Det med en sub med endnu mere smæk på har jeg overvejet ja, men vil os bruge det lidt som normalt anlæg. derfor jeg gerne vil ha det så stort..
Til dig der overvejede købet lidt - så er jeg til at handle med.. har os receiveren til salg nu..
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.
|
|
|
Det der primært gør THX receivere dyrere end deres mindre brødre, det er større trafoer og køleplader, og kraftigere kabinetter for at indeholde det.
THX certificeringen er ikke gratis, men certificering og brug af logoer for 'DVD' og 'Dolby Digital' er endnu dyrere! Så dem der mener at de gerne vil undgå at betale for licenser i deres grej, de kommer ikke langt.
|
|
|
nu er jeg ikke så meget inde i det. Men så vidt jeg har forstået det betaler producenterne x-antal tusinde kr. for algoritmerne til DD og DTS. Der er jo nok en eller anden form for begrænsning på antal produkter, men sådan som jeg forstår det kan man bruge algoritmerne i næste generation, det kan man jo ikke med thx certificeringerne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |