| Forfatter |
|
SalSolo Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa :)
Jeg er kommet i en lidt uforudset situation - jeg har været filmelsker i en del år og har derfor også været på laserdisk vognen. På grund af flytning har afspiller og film været pakket ned, mens forstærkeren flyttede med. Desværre gav min forstærker op her fornylig, efter 13 års tro tjeneste (Denon AVR-3800) og jeg benyttede så lejligheden til at opgradere til en Denon AVC-3808.
Jeg har så endelig fået mulighed for at tage min Laserdisk afspiller ud af mølposen og glædede mig til at være lidt nostalgisk ... men ak, til min store skræk opdagede jeg noget som jeg overhovedet ikke havde tænkt på ..min Laserdisk spytter DD ud som AC3 RF signal ..og det understøtter min nye 3808 ikke .... og jeg tror faktisk ikke rigtigt der er nogen som helst af de nyere recievere der gør, da det jo er et gammelt format.
Jeg ved dog at der findes en løsning .. en AC3 RF demodulator ..problemet er bare at jeg har ingen anelse om hvor i alverden jeg skal finde sådan en.
Er der nogen der har nogle gode ideer?
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du gågglet efter en demodulator, eller har jeg Denon AVD 2000 dekoder:

udgangen virker ikke, men du kan bruge den som demodulator:
Citér:
| To use as a laserdisc demodulator, simply connect the coaxial AC-3 RF output of your laserdisc player to the AC-3 RF input on the back panel of the AVD-2000. Then connect the optical digital output of the AVD-2000 to a spare optical (toslink) digital input on your receiver/preamp/processor. Select the AC-3 input on the front of the AVD-2000, and the Denon unit will function EXACTLY like a dedicated AC-3 RF demodulator, passing a demodulated bitstream to your other equipment. |
|
|
Hvis du kan bruge den, må du godt få den (du betaler porto ).
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SalSolo
AC3 RF demodulator er svære at finde. Hvis jeg var dig ville jeg tage imod dfms' tilbud.
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SalSolo og velkommen til.
En demodulator er noget man godt kan lede længe efter. For et par år siden fik jeg fat i en næsten ny Yamaha ADP-1. De dukker nogle gange op på eBay eller andre hjemmesider. Jeg fik min tilsendt fra asien (inkl. 110-220V adapter).
Jeg tror de stadig bliver solgt som nye i Japan. Så med lidt dedektiv arbejde, tror jeg nok du kan finde en 
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
SalSolo Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har googlet og også kommet frem til at de er ret svære at finde ..det var derfor jeg postede herinde :)
...og dfms, det tilbud tager jeg da gerne imod!!
Jeg sender dig lige en privat besked.
Tusind tak for hjælpen til jer alle ..jeg tænkte nok det ville give bonus ..fedt forum herinde ..har tit siddet og læst her, men aldrig deltaget før.
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det på tide du kommer igang med at skrive noget mere. Du har postes 2 gange og er allerede blevet klogere 
/Stefan
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv der var jeg lige en postgang for sent  . Har lige fået laserdisc i dag  , men mangler så sådan en demodulator.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nyeste topmodel surround receiver fra Pioneer (ca. 50.000,- kr.) har RF indgang! Hvis ellers det hjælper noget! Jeg kunne også godt bruge sådan en demodulator - ar 200 Laserdisc liggende på loftet!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |