| Forfatter |
|
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig at gå en tur i din lokale Hifi-klub, der kan de guide og demonstrerer produkter og løsninger for dig. Vi kan jo stadig hjælpe dig her på forummet.  Hvad må det maksimalt koste? Og forresten... Velkommen i hifi4all.dk familien  .
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for velkomsten... :)
Det skulle helst ikke løbe alt for højt op i pris... jeg ønsker ikke rigtigt det vilde sh*t der kan alt muligt... Det eneste jeg faktisk ønsker er at der kan komme 5.1 surround lyd ud fra min computer og over til min fjernsyn. Lige nu bruger jeg stereo kabler til at forbinde mit Surround anlæg med min computer da der ikke er andre indgange i anlægget.
Og tak for det hurtige svar
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 20 August 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du har altså en reciever/surround forstærker?
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror netop det er en surroundreceiver/forstærker som nizzle mangler. Den vil kunne modtage digitale signaler fra såvel tv'et som fra lydkortet. Jeg kan ikke lige finde lydkortet på dit link, så jeg kan ikke se om det har optisk digitaludgang, som jeg vil anbefale for at sikre galvanisk adskillelse - der er ofte høje stelspændinger på computere på grund af deres SMPS. Det er muligt at bruge elektrisk overført s/pdif-signal med kabel - i dette tilfælde bliver det nok et "minijack til rca"-coax-kable der skal bruges, men du risikerer at smadre digitalingangen hvis computeren har et højt stelpotentiale. En mulig løsning er at stelforbinde de to apparater.
Jeg forestiller mig at du skal have dig en overkommelig receiver med mindst to optiske (toslink - lysleder) digitalindgange. Den ene skal sluttes til tv'ets optiske lydudgang og den anden til lydkortets (forudsat det har sådan en).
Det eneste X-Fi kort jeg umiddelbart kan se med toslink-udgange er dette: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416770 Du kan se stikkene som de to sorte nederst. Der sidder en optisk transmitter bag den lille klap på hvert stik.
Dernæst sætter du højttalerne til receiverens højttalerterminaler, og subwooferen til subwooferudgangen, og så skulle du være kørende.
Vi mangler bare at vide mere om lydkortet og hvilke højttalere du har.
|
| Til top |
|
| |
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit lydkort har ikke nogen Toslink... Den har en flexjack... Når jeg kigger på lydkort indstillingerne kan jeg se 2 digitale indgange eller hvad det nu er som selvfølgelig ikke har noget signal... men der står der intet signal ved Digital In og S/PDIF In. Hvad angår højtalerne kan jeg ikke lige finde noget link der kunne vise de tekniske detaljer... så jeg måtte finde den gamle manual frem.
Front/Center/Bag står der 25 Watt pr kanal Subwoofer står der 110 Watt ved.
Aner ikke rigtig om der er nogen anden ting i har brug for vide angående dem...
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det væsentligste at vide om højttalerne er om subwooferen er aktiv eller passiv.
|
| Til top |
|
| |
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha ok jamen min subwoofer er passiv :)... (Det sku svært at vide hvad der er nyttig info :P)
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil også være rart bare at vide hvad mærke og model dine højttalere er. Højttalernes kvalitet betyder jo en del for om vi skal kigge efter en receiver til 2.000,- kr. eller til 20.000,- kr. Det er en sjældenhed med passive subwoofere i disse dage pg det vil alt andet lige betyde at du skal have en separat forstærker til den, da moderne surroundreceivere kun har subwooferudgang på linieniveau, dvs uden forstærkning til at trække en højttaler.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 21 August 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt mystisk med dit lydkort. Jeg kan ikke finde nogen detaljeret manual, men ifølge den smule jeg kan finde, understøtter det de gængse surroundformater, men IKKE som passthrough gennem lydkortets digitale s/pdif udgang. Det betyder så bare at du ikke kan nøjes med et enkelt kabel men må have et analogt kabel for hver af de 6 (5+1) kanaler i systemet fra lydkortet til receiverens analoge 5.1-indgange.
|
| Til top |
|
| |
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste der er at finde på nettet er et billede af sættet. Det er et JVC TH-A30R Home Cinema System.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det system er et såkaldt HTIB - (Home Theatre In a Box) og delene hører sammen, dvs. de er ikke beregnet til at bruge sammen med andet udstyr. Under alle omstændigheder må du pensionere dvd-forstærkerenheden, for den har ikke de nødvendige indgange.
Du kan muligvis få din ide til at virke, hvis du anskaffer dig
- En surroundreceiver med optisk indgang som du slutter fjernsynets optiske lydudgang til og med analoge 5.1 indgange som du slutter til lydkortets udgange.
- Desuden skal du anskaffe en (mono)effektforstærker (med niveaukontrol for at tilpasse nivauet til satellithøjttalerne) som du skal sætte mellem subwooferen og receiverens sub-udgang.
Alternativt kan du anskaffe dig en surroundreceiver og en aktiv subwoofer, så du slipper for en ekstra forstærker. Men så ender du med kun at bruge de små satellitter fra dit sæt, og jeg tror ikke de er værd at ofre den investering på foruden besværet med at finde de rigtige kabler osv.
Måske kan det gå an som et skridt på vej mod noget bedre, men du vil nok være bedre tjent med at skille dig af med hele lydsystemet som en samlet pakke og så få fat i en surroundreceiver med de nævnte indgange og så et komplet 5.1-højttalersystem med front-, center-, surroundhøjttalere og aktiv subwoofer.
Hvad det angår burde det være til at finde noget glimrende udstyr på brugtmarkedet til rimelige penge.
God jagt
|
| Til top |
|
| |
nizzle Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 23 August 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det boye... Jeg vil prøve at overveje det :)...
|
| Til top |
|
| |