| Sendt: 16 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
(beklager den gammeldags stavemaade, bruger amerikansk keyboard, saa ingen ae, oe og aa taster)
Jeg sidder pt med et 5.1 surroundsound fra Creative/Cambridge Soundworks, dette vaerende DTT 3500 Digital http://www.3dsoundsurge.com/reviews/DTT3500/DTT3500.html
Problemet ligger imidlertid i recieverens decodning af digitale signaler, da mit lydkort ikke er creative (nyt bundkort i PC'en) cil den ikke decode 5.1 signalet, saa den tror konstant, at den faar et stereo-signal. Herre irriterende, baade naar jeg ser film og spiller. Jeg anskaffede mig et sperat lydkort,d ette vaerende Audiotrack's Prodigy 7.1 hi-fi http://www.audiotrak.net/products/prodigy71/
Yes, you guessed it, den virker stadig ikke. Den modtager fint signalet fra almindelige kabler (dvs jeg bruger breakoutstikket fra lydkortet til 3 kabler i stil med dem man har paa hoere-telefoner, mm, altsaa to lydkanaler per kabel), men recieveren har kun slots til stereo- ikke fuld 5.1
I sidste ende maa det jo ebtyde, at jeg skal have en ny, een, der fungerer. Jeg regner med omkring 2-3k for en brugt een, gerne 7.1 kompatibel og saa investere i to extra hoejtalere naar oekonomien er til det, og en aktiv subwoofer naar ejg faar en ny underbo. Imidlertid er ejg kompelt lost naar det gaelder hi-fi, derfor jeg soeger jeres raad :) Nogen forslag?
Og nej, der behoever ikke vaere DVd/CD afspilelr eller andet fancy, jeg har seperate systemer jeg kan koble til hvis/naar jeg flytter og min PC ikke laengere er mit mediecenter.
Krav til indgange: analog (dvs 3 elelr 4 indgange, til alle kanalerne), og gerne optisk.
~Tank
|