Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Store højttalere som baghøjttalere/sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rimaraf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 August 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej hifi's!

Jeg har et spørgsmål mht højttalere i et surroundsetup. Jeg har en NAD T-743 med to små reolhøjttalere sat til pga pladsmangel omkring tv-
sektionen. Jeg har i midlertid et par gode gulvhøjttalere der går ned til 25Hz, hvilke der ikke er plads til omkring tv'et. Men er det muligt at anvende
dem som baghøjttalere og samtidig få kørt sub-kanalen gennem dem? Altså så at fronthøjttalernes baskanal også kommer gennem dem? Ved at når
man sætter sine højttalere til "Large" i Nad'ens indstillinger, så bliver sub'en (som jeg ikke har nogen af pt) slet ikke brugt. Men betyder det at al bas
bliver gengivet via Largehøttalerne, eller?

Håber I kan hjælpe...
Til top Vis Rimaraf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rimaraf
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1219
Sendt: 16 August 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

De får i al fald en del mere af lfe sporet, ved at sætte dem til large.

Hvilke højttalere er det, der er tale om?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Rimaraf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 August 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Af det generelle lfe-spor eller kun af baghøjttalernes surroundsignal?

Det er nogle SuperSound S-150 - temmelig ukendt mærke. Og så et par Micropods til front - så der mangler jo noget bund. ;)
Til top Vis Rimaraf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rimaraf
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 16 August 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis der ikke er sub plejer LFE signalet at blive sendt ud gennem fronterne. Iøvrigt er det ikke altid du kan sætte baghøjttalerne til large uden fronterne også er det



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes