| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, Jeg har et setup bestående af følgende: Tv: Panasonic 50" PZ70 Receiver: Marantz SR5400 OSE DVD: NAD T512 Front: B&W CDM7-SE Center: B&W CDMC-SE Rear: B&W CDM1-SE Hvad ville I opgradere med? Jeg overvejer en blu-ray afspiller: Panasonic's BD-30 Jeg overvejer en sub - men hvilken? Stuen er ca 25kvm, så jeg har overvejet at nøjes med en 8" eller 10". - jeg har set på noget i retning af XTZ fra www.fyndborsen.seJeg overvejer en ny receiver - jeg kunne finde på at købe en Pana med vierra-link, det kunne være super smart, men de understøtter ikke True-HD format? - ellers har jeg set på noget onkyo 805/875, denon 2308/2808, harman kardon avr 255/355 Jeg køber gerne brugt, tyskland, sverige (hvor jeg bor) eller DK. Budget, tja.. jeg behøver ikke købe det hele på en gang! Men tænkte noget med: Afspiller: 2500,- (+/-) Sub: 2000,- (+/-) Receiver: 6500,- (+/-) Jeg kommer ikke til at køre med større system end 5.1 Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville først og fremmest investere i en bedre afspiller, evt. PS3
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor en PS3 fremfor BD-30?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er bedre til alm. DVD'er og der kommer løbende opdateringer til den
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| den er bedre til alm. DVD'er og der kommer løbende opdateringer til den |
|
|
Og så er den hurtigere. Og oveni får du en fin konsol, som evt. kan bruges som mediecenter eller lign.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er den lydmæssigt? og billedemæssigt på blu-ray? Har der ikke været lidt kritik omkring PS3, at det larmer når det kører?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Hvordan er den lydmæssigt? og billedemæssigt på blu-ray? Har der ikke været lidt kritik omkring PS3, at det larmer når det kører?
|
|
|
Billedmæssigt skulle den være lige så god som de dedikerede blu-ray afspillere. Jeg kører kun stereo og kan ikke afkode de nye lydformater, så det skal jeg ikke kunne sige. Min PS3 larmer ikke. Jeg kan ikke høre den køre, når jeg ser film. Kan knapt høre den, selvom der er stille i rummet. Men det skulle være ret forskelligt, hvor meget de larmer.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, PS3 kunne måske være en mulighed  - dog mister jeg så fordelen ved pana's viera-link
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
projektor+lærred
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også sige BluRay afspiller - den giver mest ny funktionalitet til dit setup.
PS3 har en blæser som starter hvis den bliver varm. På de tidlige modeller (bl.a. 60Gb modellen) har der på visse modeller været problemer med at blæseren ikke slukkede igen når den havde kørt nok, men blev kørende.
har dog selv en PS3 60Gb, og er vildt glad for den. Den har da blæserstøj, men ikke noget der høære ved film. Kan enkelte gange anes i helt stille sekvenser - "stille før storm"-agtigt. Men ellers aldrig et problem. Den store fordel er de nye funktionaliteter der hele tiden kommer - alt der kan laves i software er de gode til. (Har jo en enorm CPU-kapacitet.) De nye HD-formater er opgraderet siden første release, dennyeste BluRay profil understøttes nu etc. Og medie-center funktionalitet, tråsløst netværk, indbygget harddisk etc. Og billig er dn også. Prøv den prøv den.!
(Eneste ulempe - den bliver nok aldrig regions/kodefri, og remotejn er Bluetooth - ikke IR)
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaha, kan PS3 bruges som harddisk-optager fra TV'et?  - rent designmæssigt, så synes jeg PS3 er lidt bøvlet. PS3 er det noget som kommer på udsalg iblandt, eller er det bare vejl. priser den bliver banket afsted med?
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst om HDD-optager-funtionen, men det kræver en tuner-adon, som ikke er kommet, og måske heller ikke gør det. Sony Europ nævnte noget om det i 2007, men det var måske for at lokke kunder til - har ikke fundet nye oplysninger omkring emnet siden det kom ultimo 2007.
Designet.. tjoh - det er ikke 43 cm. rack.standarden ihvertfald. Jeg kan godt lide den.. men den står da inde i en hylde, så det ses ikke så meget hos mig.
Har set ps3 til udsalg - ofte Merlin etc. Lige nu ligger en 40Gb version på knap 3000,- hvilket er fint - hvis man har brug for noget af det den ellers kan ud over BluRay.
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal dog siges at playtv til ps3 ikke kommer i danamrk. så den skal bestilles hjem. det er en dvb-t tuner. så det kan kun optage, hvad du modtager med dvb-t. altså ikke noget fra yousee eller lign. udover det koster den over 1000 kr. tilgengæld bliver det muligt efter en opdatering at optage hd. du kan altid skifte harddisk i ps3'en, så det skal du ikke tænke på. man kan få 320 gb for under 700 kroner.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv skiftet til 250 gB - super nemt, og hvis man gemmer sine settings på noget USB kan dete nemt genskabes - alt sammen på 30 minutter...
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
På HFK's hjemmeside står der om AVR-2808: I modsætning til topmodellerne klarer AVR-2808 dog ikke skalering af tilsluttede HDMI-billedkilder - kun analoge.
Skal det forstås som at man ikke kan tilslutte sin blu-ray afspiller til receiveren og så smide billedet videre til tv'et eller hvordan?
Hvis jeg nu vil have lyd fra tv'et til receiveren, så skal der to hdmi-kabler i tv'et? 1: tv->receiver 2: receiver -> tv
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det betyder, at hvis du sender en billedkilde igennem hdmi til receiveren i 720p eller lavere, så skalerer den ikke, men den sender signalet igennem alligevel. altså den sender bare den originale billedkilde igennem. så du kan rolig sætte en blu-ray afspiller til. da den vil sende i 1080p altså får du full hd igennem. jeg kender ikke så meget til panasonic fjernsyn, så om du kan sende lyd ud igennem tv'et via hdmi, kan jeg ikke svare på, selvom jeg finder det lidt underligt, hvis du kan. mange fjernsyn har phono out, det må du nok "nøjes" med, når du ser fjernsyn.
sikkert nogle der er klogere end mig på dette punkt.
altså skal du efter min mening have blu-ray afspiller ->HDMI->receiver->HDMI->tv->phono->receive r.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for svaret chrfog
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set mig lidt varm på Samsung P1400, den skulle eftersigende være lidt bedre til SD DVD end Pana'en og lidt ringere til blu-ray end Pana'en? P1400 kan købes for ca 1600dkr hvor Pana'en kan købes for lidt under 3000dkr - det er alligevel en stor pengeforskel, som studerende  Hvordan er det lydmæssigt..? Min receiver har et par år på bagen, så jeg kan næppe udnytte div. hd-lyd formater? Mvh Malik EDIT: der er jo også Samsung P1500, men har den noget at byde på ifht P1400 som jeg kan udnytte?
|
| Til top |
|
| |
Heavylight Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Hej alle,Jeg har et setup bestående af følgende:Tv: Panasonic 50" PZ70Receiver: Marantz SR5400 OSEDVD: NAD T512Front: B&W CDM7-SECenter: B&W CDMC-SERear: B&W CDM1-SEHvad ville I opgradere med?Jeg overvejer en blu-ray afspiller: Panasonic's BD-30Jeg overvejer en sub - men hvilken? Stuen er ca 25kvm, så jeg har overvejet at nøjes med en 8" eller 10". - jeg har set på noget i retning af XTZ fra www.fyndborsen.seJeg overvejer en ny receiver- jeg kunne finde på at købe en Pana med vierra-link, det kunne være super smart, men de understøtter ikke True-HD format?- ellers har jeg set på noget onkyo 805/875, denon 2308/2808, harman kardon avr 255/355Jeg køber gerne brugt, tyskland, sverige (hvor jeg bor) eller DK.Budget, tja.. jeg behøver ikke købe det hele på en gang! Men tænkte noget med:Afspiller: 2500,- (+/-)Sub: 2000,- (+/-)Receiver: 6500,- (+/-)Jeg kommer ikke til at køre med større system end 5.1MvhMalik
|
|
|
Hur stort är ditt rum? Jag tror att 8" basar fungerar till viss musik men inte till film. Det är riktigt kul med bas från ett par 12" basar, men två st 12" räcker fint i ett normalt lyssningsrum. Två basar ger en bättre basinformation än en ensam. XTZ ger dig för det priset, bland det bästa på marknaden.
|
| Til top |
|
| |