| Forfatter |
|
Ronning Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 03:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
concept 1 højtaleren er meget god, men jeg har den som baghøjtaler. så jeg ved ikke hvordan den spiller som front. og hvilke højtalere kommer du fra, kan jo være, at din standard er høj?
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge i High Sound. Han har nogle små nuttede Sunfire med bånddiskant osv. Koster det samme som dem du linker til, så vidt jeg husker, men er langt pænere og mindre og måske endda også bedre. Selcom Concept1 faktisk er en ok højttaler.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor lyd = Dali Concept 1?  Hvor store må højttalerne være?
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sige at Sunfires små højtalere (Sunfire Cinema Ribbon) ikke er billige, men har du budgettet til dem, er de FEDE. De spiller så mega højt, og stadig rent, at man tror der er løgn. Men de kræver så til gengæld også en sub der er rimelig, og en forstærker med lidt saft og kraft.
Kan se at Dali-sættet koster 7.5K-- det er altså prisen på 1 (én) af sunfires højtalere. Til gengæld har den utrolig lyd, spiller højt (115dB) og er en hel del mindre en Dalierne.. Har du så også råd til en af Bob Carvers Sunfire-subs mere end rimelig i samspil med disse. Du kan SLET IKKE sammenligne Concept1 og sunfires - der er klasse til forskel.. men også kasse.
Dog kommer du op på at bruge.. måske 40-50K ? på det - men så er WAF´fen også nærmest verdens bedste(De ER SMÅ bitte lille nuttede), og lyden STOR. Jeg ved det da min bror har brugt mega-bucks på et fuldt 5.1 setup med 4 x CinemaRibbons og en sunfire-trio-center, samt 12" EQ-subben, samt sunfire Ultimate Receiver med 7x200W.. Det spiller.. ja det gør. Og htérne er på størrelse med 2 liter kakao!. WOW - og de spiller samlet op over 115-120 dB - uden forvrængning (de tager op til 200W.. så passer sættet med "alt i sunfire" jo ligesom også!!)
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmm... 2 liter kakao!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OffCourse: Jamen så har jeg da vist set meget forkert nede i butikken. Men 40k for sådan et sæt lyder da som et godt tilbud;)
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I karton gætter jeg på
Men ja, de Sunfire højttalere er meget kompakte. Nåede ikke at høre deres lydtryksevner på sidste messe, men de lød fint ved de lydniveauer der blev spillet.
Kunne selv godt falde for dem, hvis pengene var der... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
chrfog Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvivler bare på, at man flytter i en lille kollegielejlighed og fyrer 40k af på højtalere. men respekt hvis de gør
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker ikke sandsynligt nej : ) Uanset, om det skal være Sunfire Ribbon så bør de nok deles ind temmelig højt, og det vil da være en stor fordel med to fremfor en sub, så gå hellere for 2 subs fra HRS serien fremfor en EQ. Du kan se nogle målinger af Ribbon her http://www.hometheatermag.com/compactspeakers/507sunfire/ind ex2.htmlSom du også kan se der så er ikke EQ subben linær i det øvre frekvensspekteret men ruller af ved 70hz Om det også gælder for HRS ved jeg ikke, men med så små højtalere skal du ha en sub der er linær op til mindst 100hz, og gerne mere end det.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt - men den er lille! - ligesom resten af det. Så.. noget gør den da rigtigt (WAF  -  ) Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Ronning Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene:-)
40-50k er nok lige i overkanten - det må vente til vi får et hus i stedet!
Men Dali'erne er stadig klasser over det jeg kommer fra. Sådan som det er nu, så er det en stor blandet landhandel. Mine fronter er to gamle Jamo D365, som min storebror voldspillede i 90'erne. Centeren er en KEF Reference 100 tror jeg nok den hedder. Og baghøjtalerne er to Dali Blue 2002. Centeren og baghøjtalerne er købt brugt i den blå avis. Og en sub har jeg slet ikke haft endnu! (Men det skal dog siges til Jamo'ernes fordel at de har gjort det rimeligt godt )
Forstærkeren var derfor mit første skridt på vejen mod et ordentligt anlæg, og nu overvejer jeg så det omtalte Dali sæt. Ikke mindst for forstærkerens skyld - synes at det er synd den skal mishandles med så forskellige højtalere :-)
Mvh Ronning
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal vi holde med at fantasere omkring anlæg i prisklassen "god brugtbil" : ) Om det er omkring 10k dit budget ligger på så er der to kandidater jeg ville ha set nærmere på, SVS og XTZ. De er begge internet solgt mærker i den forstand at detail leddet er sparet væk. SVS finder du her www.lsound.noog XTZ her www.fyndborsen.seHos SVS så vil et 5.1 sæt med en PB10-NSD sub koste 8800kr leveret. Det vil spille så langt meget bedre end Concept sættet at du vil tro de sidste 1000 kronerne var blevet brugt på magi  Jeg har selv haft en PB10 i en kollegielejlighed hvor den også fungerede som endebord ved sofaen. Kæresten la en borddug på den og brokkede sig aldrig over at den var stor. Du kan også gå op til at ha tre SCS i front (det har jeg), og det koster fremdeles under 10k. Hos XTZ er det et større udvalg. Deres højtalere er generelt gode, men subwooferene har ikke lige meget ooompfh i de laveste frekvensene som SVS'en. Der er det nok en pakke med 93 WMT og en W12 sub der ligger i din prisklasse, det vil koste ca 9800SEK leveret
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun hørt godt om SVS - i særdeleshed deres subs.
Eneste minus er størrelsen - til gengæld kviterer de med uhørt dybde og SPL.
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
|
Har kun hørt godt om SVS - i særdeleshed deres subs.
Eneste minus er størrelsen - til gengæld kviterer de med uhørt dybde og SPL.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Har en SVS PB12-NSD, selvfølgelig er den stor men her i hytten er den godkendt af damen, hun har endda foreslået vi får en mere, så mit setup ser mere "symmetrisk" ud som hun siger det. 
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe - Uha - det lyder heldigt -  WAF  Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Bassøe - Uha - det lyder heldigt - WAF 
Offcourse
|
|
|
Ja det er meget heldigt, hun kan godt være meget besværlig til tider(sådan er det jo med kvinder) men når det kommer til mit anlæg så er der aldrig problemer. Så længe jeg spørger hende før jeg køber noget får jeg altid et ja. 
Hemmeligheden er at de skal opdrages fra starten af forholdet....................
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
 
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft kæreste og to SB12 og en PB12-Plus på en og samme tid, alt kan la sig gøre bare man ellers er sød : ) Men man har endnu laaaaangt tilbage for at nå op på siden af nogle af de mere tossede blandt mine landsmænd. Her er stuen til 1 stk nordmand 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |