Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 15:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Synq! Generelt problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 05 August 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Kan det undgåes at DolbyDigital fra Yousee bliver forsinket i forhold til billedet?

Problemstillingen er at via lysleder digital overførsel til soroundrecieveren bliver lyden ca. 1/4 sekund forsinket. Dette gør almindelig PCM-stereo ikke!

Kan det undgåes?

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 05 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

ikke nogen bud?
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 11 August 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke nogen af de ressourcestærke mennesker herinde som har et svar5 på ovenstående spørgsmål og fremfor alt en løsning????
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 11 August 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

 

Hej Mercury,

Kan du ikke syncronisere lyd og billede på din surroundreciver / processor?

mvh
MJ

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 11 August 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

billedet går ikke igennem recieveren og lyden kan kun forsinkes ikke "fremskyndes", så jeg er på herrens mark.

Det er kun et problem ved TV ikke BlueRay.

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 11 August 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

 

..OK, og det er ikke muligt at føre BILLED og LYD sammen gennem reciver?

PS!
Hvilken reciver bruger du?

mvh
MJ

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 11 August 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej MJ,

Glæder mig iøvrigt til at høre Wilson'erne nå de kommer...

Nå, men jeg fører antennesignalet direkte digitalt ind i mit nye Samsung med indbygget DVB-C tuner og kortlæser. Min Sony DA50ES har kun videoindgange i form af s-video og jeg tager signalet direkte i fjernsynet lige nu.

Mit Samsung har kun lysleder som digital out, kan det være converteringen af DD som er for langsom i recieveren?

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 11 August 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:
Er med på at den SONY har begrænsede videoindgange, men er der slet ikke mulighed for bare at køre lyd og billed sammen i SONY?
Det kan man jo godt - men jeg kan nu godt forstå Mercury at han ikke vil "nøjes" med S-video. Så kan man selvfølgelig diskutere hvad der er værst - forringet billedkvalitet eller manglende sync...

Edit: havde ikke set at du har indbygget modtager i TV'et - så er det straks endnu mere besværligt. Der burde nu ikke være så stor forsinkelse på dekodningen af signalet i receiveren - kan det være TV'et der er længe om at spytte det ud..?



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1870
Sendt: 11 August 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

hvad er den af? skal du have wilson?!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 11 August 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Mark Johansen skrev:
Er med på at den SONY har begrænsede videoindgange, men er der slet ikke mulighed for bare at køre lyd og billed sammen i SONY?
Det kan man jo godt - men jeg kan nu godt forstå Mercury at han ikke vil "nøjes" med S-video. Så kan man selvfølgelig diskutere hvad der er værst - forringet billedkvalitet eller manglende sync...

Edit: havde ikke set at du har indbygget modtager i TV'et - så er det straks endnu mere besværligt. Der burde nu ikke være så stor forsinkelse på dekodningen af signalet i receiveren - kan det være TV'et der er længe om at spytte det ud..?


Det kan sagtens være TV'et som er forlænge om at spytte signalet ud, dog går det perfekt sålænge man holder sig til PCM-Stereo, der hvor signalet forsinkes er når det er 2.0 DolbyDigital som er det eneste surroundsignal Yousee spytter ud.

Derfor vil jeg ikke prioritere TV-lyden særlig højt, men bare se om der dog ikke fandtes en løsning.

@Sjønne:  Næ ikke umiddelbart MJ er bare super serviceminded i at jeg selvfølgelig kan komme og lytte når de store kommer hjem, bare for at få en på opleveren og få justeret referencen...
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes