Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til udskiftening af subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
poontang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Skal have købt et surround system hjem og vil gerne have en indbygningssubwoofer istedet for den som medfølger.

Surround systemeet er BOSE Acoustimass 10 Series IV

http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainment/home-cinema/spea ker-systems/AM10/index.jsp

Mit spørgsmål er så om jeg kan fjerne den store klodsede subwoofer og sætte en indbygning woofer i istedet som f.eks. denne:

http://www.mtxhome.com/p/bhomth/spt/hts28w.aspx

Jeg ved at alle 5 højttalere går ind i subwooferen, og så fra subben til forstærkeren.

Skal jeg finde en subwoofer med 5 indgange, eller kan man "nøjes" med at lade front højttalerne gå igennem subben?

Eller har I evt. andre ideer omkring en indbygningshøjttaler som kan bruges istedet?

Håber at I forstår mit spørgsmål og at I kan svare på det...

Til top Vis poontang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poontang

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Ugh, måske ikke helt... Forstår jeg dig ret, sendes signalet fra forstærkeren til Bose sub-'kassen', hvorfra det så sendes videre til de 5 satelitter. Er det tilfældet, vil det nok ikke være helt nemt at lave det lille nummer, du ønsker udført, desværre. Det skyldes, at udgangsforstærkerne til satelitterne (formodentlig) sidder i Bose subwooferen. Så, du skulle altså 'skrælle' Bose subben for at kunne udnytte forstærkerne til de 5 højtalere, og 'fange' liniesignalet til den indbygnings-sub, du har i tankerne, og så kassere Bose subben... Ikke særlig smart!

Såvidt jeg kan se af Bose's roderi af en hjemmeside, er det muligt at købe højtalere seperat - hvis det er tilfældet, så køb 5 satelitter, en seperat surround-amp, + den indbygningsub.

Såfremt du ikke insisterer på Bose, er der mange andre muligheder! Uden at ville genstarte en til bevidstløshed gennemtæsket diskussion, er navnet Bose et hejst faresignal for mange lydinteresserede... Men, det er dine ører, dit hjem, dine penge

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes