Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nye højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have skiftet mine gamle sorround højttalere ud, primært fordi de er for store i min nye lejlighed, men også fordi de er ved at være gamle.

Jeg har haft kig på "DALI Concept 1 højttalersystem":
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_1_hoejttalersystem.htm
og "DALI Elegance + Concept Sub 12 højttalersystem"
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _elegance_concept_sub_12_hoejttalersystem.htm

Hvor jeg hvad udseendet angår, klart foretrækker nummer 2, men hvis nummer 1 er klart bedre, kunne jeg godt falde på den, men ville høre jer først hvad i mener? Er evt. nogle billigere der spiller lige så godt eller bedre? (8000kr er mit maks)

Desuden ville jeg høre om min gamle forstærker stadig kan klare jobbet, eller man til en fair pris kan få en bedre forstærker. STR-DB930, har haft den i 100 år, og fik den ret billigt i sin tid, og ved ikke helt om den stadig virker helt som den skal :S

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Winta skrev:
Jeg skal have skiftet mine gamle sorround højttalere ud, primært fordi de er for store i min nye lejlighed, men også fordi de er ved at være gamle.Jeg har haft kig på "DALI Concept 1 højttalersystem": http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_1_hoejttalersystem.htm og "DALI Elegance + Concept Sub 12 højttalersystem" http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _elegance_concept_sub_12_hoejttalersystem.htm Hvor jeg hvad udseendet angår, klart foretrækker nummer 2, men hvis nummer 1 er klart bedre, kunne jeg godt falde på den, men ville høre jer først hvad i mener? Er evt. nogle billigere der spiller lige så godt eller bedre? (8000kr er mit maks)Desuden ville jeg høre om min gamle forstærker stadig kan klare jobbet, eller man til en fair pris kan få en bedre forstærker. STR-DB930, har haft den i 100 år, og fik den ret billigt i sin tid, og ved ikke helt om den stadig virker helt som den skal :S

Du kunne også overveje følgende:

3 stk. Monitor Audio Radius 250
2 stk. Monitor Audio Radius 225
1 stk. Audio Pro Allroom Sub

De kan skaffes nye til 8050,-. Det er 50 kroner over dit maksimum men til gengæld vil jeg mene du får væsentlig bedre lyd ud af det. De små sub-afhængige Dali'er tror jeg du bliver træt af i længden.

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg har nu altid godt kunne lide sub, vil de der virkelig kunne klare det en sub kan? (primært til film burde jeg nok have nævnt)

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Winta skrev:
Hmm, jeg har nu altid godt kunne lide sub, vil de der virkelig kunne klare det en sub kan? (primært til film burde jeg nok have nævnt)

Til musik synes jeg det er svært at få placeret og indstillet en sub så det ikke lyder håbløst klodset men de har klart deres berettigelse til film og det er også derfor jeg anbefalede dig at købe en med. Det er muligt det er indbildning men jeg synes det gør en stor forskel om man får en surroundeffekt på de dybe toner eller om de alle spyttes ud af en enkelt subwoofer.

Jeg vil anbefale dig i hvert fald at give Radius-serien et lyt. Jeg tror du vil blive positivt overrasket.

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Da jeg stod i butikken og skulle høre så faldt valget altså på b & w:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/bw_m ini_theatre_hoejttalersystem_mt-10.htm

og en Dali 12 sub.

Synes det havde en mere gennemført lyd, især når man spillede højt. Det kostede dog også lidt mere :S

Havgasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet

Har længe overvejet at købe det samme B&W system. Har du fået sat det op derhjemme og lyttet til det? Er du tilfreds?
Hvordan kan det være at du ikke købte en af de medfølgende subs?

Sony DVP-NS330
Leder efter højtalere!!
Til top Vis Havgasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Havgasse

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Der fulgte ikke sub med, manden i butikken sagde at den jeg i forvejen ville have til det andet system spillede rigtigt god til, og det gør den virkelig også :)

Har fået sat det til, og er virkelig imponeret over styrken i de små, har til dato ikke fået skruet højt nok op til at de ikke bare lyder perfekt :D Og har ellers givet den godt gas de gange de har skulle testes :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes