| Forfatter |
|
danner Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står i følgende situation.
Jeg har købt et Samsung LE32R86. Jeg regner snart med at købe en ps3. Og har min stationære pc og bærbare pc.
Jeg er rookie på lydområdet, men jeg ville gerne have et surroundsystem til ca. 2-3000 kr. Højttalerne skal helst ikke være særlig store, og behøves ikke spille vildt højt - idet jeg bor på et kollegieværelse. Men jeg vil gerne have muligheden for at se især film, med surround sound.
Jeg vil gerne have mulighed for at koble ps3 og tv, og til tider pc'en til lydsystemet. Hvad ville være mest hensigtsmæssigt? Og er der noget jeg skal tage højde for (lydkortet i pc'en? hvordan de tilsluttes? har hørt der skal bruges en forstærker?
Er der nogen der har et bud på dette?
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. du skal bruge:
Fronthøjttalere Baghøjttalere Centerhøjttaler Subwoofer?? Forstærker Kabler
Og dit budget er MAX 3.000??
|
| Til top |
|
| |
danner Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg bad ikke om det vilde.
eksempelvis Sony DAV DZ230 men jeg ved ikke hvad der er det bedste i den prisklasse, og om den klarer de krav jeg har nævnt.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris skal du nok ud på brugtmarkedet.
Den Blå Avis har ofte brugte Dali til meget gode priser - gør ikke så meget at de er lidt ældre bare de ser pæne ud 
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers er cableman.dk's prdukter ganske fine efter min mening  og de er til at betale. cablaman
| |
Vangby Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg låner lige denne tråd for ikke at lave en lignende tråd med samme budskab (hvis det er iorden)
Jeg er ny her på siden men har siddet og fulgt lidt med rundt på siden. Jeg vil høre i denne her sammenhæng, om de sæt som f. eks Elgiganten har til de penge slet ikke er brugbare?
Jeg har nemlig gang på gang hørt om at sådanne sæt er til grin, og man overdriver med talene og at det let går i stykker, men det er trods alt respekterede mærker der står bag. Hvordan hænger det sammen? __________________ I love Electronic Music!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er altså stort set ikke muligt at få noget af kvalitet til den pris. Den handler mest af alt om at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at producere fem højttalere, subwoofer, forstærker og DVD afspiller til 2-3000 i en hæderlig kvalitet. Alene et par hæderlige højttalere kan være svære at finde til den pris.
Ligemeget hvilke mærker det er, så vil de have enormt svært ved at lave noget vellydende til den pris. Desuden er Sony og Pioneer ikke rigtig kvalitetsmærker længere, det har de desværre fået solgt ud af... 
Og ja, de snyder enormt meget på vægtskålen. Og især når det gælder wattopgivelser. Nej, INGEN af dem yder 5x500 watt. De er i så fald målt på en uhyre lukrativ måde og kan ikke bruges til noget. I virkeligheden er det nok nærmere 5x10 eller 15 watt det kan spytte ud. Medmindre det er en Klasse D forstærker som Sony nogen gange gør sig i, men der er det måske nærmere 5x50 watt.
Sandheden er nok at hvis man går ned i de prisklasser bliver det så billigt at producenterne bliver nødt til at skære uforholdsmæssigt meget ned på kvalitet og den gode lyd. Så nej, men får faktisk et uhyre ringe pris/kvalitets forhold ved at købe surround så billigt. Men nogen er jo tilfredse med det og er de det, så er det jo fint. 
|
| Til top |
|
| |
Vangby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge mener du så man skal smide i et sæt før at det kan spille acceptabelt?  __________________ I love Electronic Music!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vangby skrev:
Hvor mange penge mener du så man skal smide i et sæt før at det kan spille acceptabelt?  |
|
|
kommer HELT an på hvor gammelt udstyr du "tør" at købe
mit setup i stuen med B&W og XTZ sub står mig i 4400, lig dertil 2K til det NAD system jeg købte er det (det NAD er så brugt i soveværelset og trækker mit KEF system) under 7K brugt og jeg har kvit på det på ca 21000 dvs skulle det være købt nyt i datidens kroner skulle jeg af med over 21Klik og har selv givet under 7klik
men der er jo så langt op til 7K fra 2-3K
men her er et bud på et prisbilligt system
Dali 104 - 400 kr burde de kunne findes for
Dali 102 - 300 kr burde de kunne findes for
Dali SC-7 - 500kr
Gale sub 500kr
dertil en surruond reciever til en 1000 det er blot vigtigt den har Dolby digital og DTS samt Pro logic II som minimum
Marantz, Sony, Denon, Onkyo, Yamaha, Pioneer osv ville være perfecte dertil en dvd
så er du oppe på en 3000kr og det vil være bedre end det andet __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Vangby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at det du foreslår ville være et fedt setup, men der hvor jeg har tænkt mig at sætte tingene op er et ret lille rum, hvor der ikke er plads til disse forholdsvis store højtallere, derfor søger jeg noget der er lidt mindre i størrelsen, det behøver ikke kunne spille ekstremt højt, da der jo som sagt ikke er så meget at spille op.
__________________ I love Electronic Music!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er ikke så stort og skulle være ganske udemærket. Kan ikke helt huske prisen, men det var i den lave ende! http://www.kef.com/kht/
Det kan sikkert findes brugt og sammen med en mindre reciever og DVD kunne det måske være noget. 
|
| Til top |
|
| |
Vangby Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget fedt ud, nu skal jeg bare lige finde ud af hvor billigt det kan fåes  __________________ I love Electronic Music!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 sættet er set brugt til en 1000 mener jeg (har ikke selv hørt det, så kan ikke sige så meget om det)
Men har selv 3005 sættet og til film er det perfect. Til musik synes jeg det halter lidt, men absolut brugbart, subben er bare svær at integrere i lydbilledet __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |