Forfatter |
|
ian1613 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Piuoneer NS-DV1000 surroundsystem, som jeg er rimlig godt tilfreds med, men jeg kunne godt tænke mig mere bund i lyden, Hvordan kobler jeg en subwoofer til anlægget når der IKKE er en "sub out"?
Der er Audio out på den, men når jeg kobler det til en aktiv subwoofer spiller subben alle frekvenserne (har prøvet delfiltret på subben, uden større succes), og subben spiller altid lige højt/lavt, uanset om jeg skruer op eller ned på anlægget, det ville være rart om den kunne følge niveauet på dvdreciveren..!!!
FORSLAG????? __________________ kadettman
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der evt en dvd-afspiller til det surround system?? Det kunne tænkes der var en "sub-out" der istedet??
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
ian1613 Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvd og reciver er sammenbygget, så der er ingen seberat dvdafspiller, tror du jeg kan bruge en dvdafspiller med sub out? __________________ kadettman
|
Til top |
|
|
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et delfilter burde kunne klare det.. Er du sikker på, at dit filter ikke deler for højt?
Jeg har koblet min sub til almindelig pre out, og bruger så subbens delfilter - det fungerer.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ian1613 skrev:
dvd og reciver er sammenbygget, så der er ingen seberat dvdafspiller, tror du jeg kan bruge en dvdafspiller med sub out?
|
|
|
Ja, hvis det dyrmann nævner ikke virker, ville jeg prøve med en dvd-afspiller. Spørgsmålet er så bare om du kan koble dvd-afspilleren til surround-systemet?? På den måde kan du jo finde ud af om det er surround-systemet der fejler, eller om det er subben.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
ian1613 Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt koble en dvdafsoiller til systemet, det har både optisk og coxial indgang, så skal jeg bare ha fundet et dvdafspiller med sub out!
Forslag, den skal være billig, for hvis ikke det virker, så skal den bare i soveværelset og stå __________________ kadettman
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha.... tror der findes mange gode billige dvd-afspillere, siden blue-ray og HD-DVD nu er kommet til. Har ikke lige holdt øje med priserne for nyligt, men tror næsten alle DVD-afspillere har "sub-out". __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men det ændre jo ikke på at volumen vil stå på max konstant!
har din sub ikke højtalerkabel indgang (terminaler ligesom bagpå dine alm højtalere)? For så kan du trække et sæt ekstra kabler fra din forstærker og ned til dem. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
ja men det ændre jo ikke på at volumen vil stå på max konstant!
har din sub ikke højtalerkabel indgang (terminaler ligesom bagpå dine alm højtalere)? For så kan du trække et sæt ekstra kabler fra din forstærker og ned til dem.
|
|
|
Tonyax har jo ret.
Det må jo være fordi din subwoofer ikke bruger delefilteret, eller at signalet fra dit surround-system, kører uden om filteret på en eller anden måde?? __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|