Forfatter |
|
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har tænkt mig at sætte to højttaler til en indgang på min Yamaha, kan der ske noget ved det?? __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
der sker ikke noget ved at sætte hverken 1,2 eller 10 højttalere til en indgang. Hvis du derimod sætter dem til en udgang er der også en chance for at du får noget lyd ud af det. Det kommer helt an på dine højttalere og hvordan du gør det. Hvis du parallelkobler dem for du den halve impedans af hvad højttalerene er, hvis du seriekobler dem får den dobbelte impedans af hvad højttalerne er
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
ARTISTEN Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Hvis du derimod sætter dem til en udgang er der også en chance for at du får noget lyd ud af det. |
|
|
Sorry det var udgang jeg mente __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
der sker ikke noget ved at sætte hverken 1,2 eller 10 højttalere til en indgang. Hvis du derimod sætter dem til en udgang er der også en chance for at du får noget lyd ud af det. Det kommer helt an på dine højttalere og hvordan du gør det. Hvis du parallelkobler dem for du den halve impedans af hvad højttalerene er, hvis du seriekobler dem får den dobbelte impedans af hvad højttalerne er |
|
|
Så hvis man parallelt kobler to sæt serielkoblede højtalere på samme udgang, så får man den samme impedans som hved én højtaler? __________________ Bio á la MaX
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er korrekt, forudsat at højttalerne er ens (har samme impedans).
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke højttalere drejer det sig om, og hvilken Yamaha er det?
|
Til top |
|
|
ARTISTEN Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Hvilke højttalere drejer det sig om, og hvilken Yamaha er det? |
|
|
Det drejer sig om en Yamaha RX-V100D og et sæt JBL N26 som skal kobles på en udgang. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
brasch skrev:
der sker ikke noget ved at sætte hverken 1,2 eller 10 højttalere til en indgang. Hvis du derimod sætter dem til en udgang er der også en chance for at du får noget lyd ud af det. Det kommer helt an på dine højttalere og hvordan du gør det. Hvis du parallelkobler dem for du den halve impedans af hvad højttalerene er, hvis du seriekobler dem får den dobbelte impedans af hvad højttalerne er |
|
|
Så hvis man parallelt kobler to sæt serielkoblede højtalere på samme udgang, så får man den samme impedans som hved én højtaler?
|
|
|
jeg vil dog ikke anbefale at koble 8 højttalere til 2 udgange på denne måde. Der er overhængende fare for manglende effekt __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|