Sendt: 10 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag kære folk!
jeg er lige netop ankommet til dette site, fordi nogen folk mente at i herinde har forstand på det som jeg ikke har. Nemli' receivere og surround højtalere, kvalitet og pris ect..
Jeg har et ganske glimrende TV, et 40" Samsung M86, og min dejlige PS3, disse kører selvfølgelig over HDMI...
men så tænkte jeg lidt over hvordan lyden skulle nå ud til 5 højtalere når mit tv kun har 2 udgange (left og right) men jeg indså så at recievere kunne modtage hdmi, tage lyden fra og sende den ud til højtalere som er sat til denne, og bagefter sende billedet videre til mit TV..
Men derefter gik manden i sort. (det skal lige siges jeg snakkede med en mand i fona ang. dette. - jeg har inten intensioner om at købe noget inde i den butik. skulle bare bruge general info ;)) om han så har ret ect ect ved jeg ikk. han ville have jeg købte hans receiver til 7500 kr, og nogle højtalere til mindre end det...
Jeg har så talt sammen, og jeg står med en 10.000-13.000 kr, som jeg vil ofre på et godt surround sæt. det skal helst være 5.1 Surround (har ikk plads til flere højtalere, da min sofa står i et hjørne og min kæreste er MEGET sart med plads ect. - dvs. at baghøjtalerne skal være montérbare på væggen - dog må fronthøjtalerne gerne stå på gulvet osv.), og naturligvis kører over HDMI, da det ellers ikke ville fungere overhovedet.
Jeg aner virkelig ikke noget om hvad der er godt, og hvad der er dårligt. hvad er pengene værd, og hvad er ikke..
Jeg har kigget lidt inde på hifiklubben.dk fordi, der købte min far hans temmelig hæftige anlæg for nogle år siden, men jeg ved jo ikk hvad jeg skal finde... de fleste højtalere de har derinde er også temmelig grimme :P dog er deres Argon 7000(eller hva det nu hed) rimelig pænt.. har så efterfølgende fået ad vide at deres subwoofer er noget skuffende noget til musik? :O) Jeg kan intet finde om Argon hvis jeg søger på google så jeg ved ikk om jeg overhovedet tør købe det..
der følger heller ingen reciever med til dette sæt... :|
Jeg er helt på bar bund. Undskyld for meget tekst. jeg har kun sovet 1 time siden søndag morgen kl 7 da jeg stod op.. så måske er teksten lidt rodet.
Kort:
Jeg søger et 5.1 surround højtalersæt + receiver, dette skal kører over hdmi, fra ps3 til LCD tv. Bruges til film, spil, og måske musik, hvis dette bliver muligt (afhænger vel af receiveren)
budget: 10.000 - 13.000 kr (mindre gør intet, men intet krav)
|