Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp en stakkel med køb! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nioxic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Goddag kære folk!

jeg er lige netop ankommet til dette site, fordi nogen folk mente at i herinde har forstand på det som jeg ikke har. Nemli' receivere og surround højtalere, kvalitet og pris ect..

Jeg har et ganske glimrende TV, et 40" Samsung M86, og min dejlige PS3, disse kører selvfølgelig over HDMI...

men så tænkte jeg lidt over hvordan lyden skulle nå ud til 5 højtalere når mit tv kun har 2 udgange (left og right) men jeg indså så at recievere kunne modtage hdmi, tage lyden fra og sende den ud til højtalere som er sat til denne, og bagefter sende billedet videre til mit TV..

Men derefter gik manden i sort. (det skal lige siges jeg snakkede med en mand i fona ang. dette. - jeg har inten intensioner om at købe noget inde i den butik. skulle bare bruge general info ;))
om han så har ret ect ect ved jeg ikk. han ville have jeg købte hans receiver til 7500 kr, og nogle højtalere til mindre end det...

Jeg har så talt sammen, og jeg står med en 10.000-13.000 kr, som jeg vil ofre på et godt surround sæt. det skal helst være 5.1 Surround (har ikk plads til flere højtalere, da min sofa står i et hjørne og min kæreste er MEGET sart med plads ect. - dvs. at baghøjtalerne skal være montérbare på væggen - dog må fronthøjtalerne gerne stå på gulvet osv.), og naturligvis kører over HDMI, da det ellers ikke ville fungere overhovedet.

Jeg aner virkelig ikke noget om hvad der er godt, og hvad der er dårligt. hvad er pengene værd, og hvad er ikke..

Jeg har kigget lidt inde på hifiklubben.dk fordi, der købte min far hans temmelig hæftige anlæg for nogle år siden, men jeg ved jo ikk hvad jeg skal finde... de fleste højtalere de har derinde er også temmelig grimme :P dog er deres Argon 7000(eller hva det nu hed) rimelig pænt.. har så efterfølgende fået ad vide at deres subwoofer er noget skuffende noget til musik? :O) Jeg kan intet finde om Argon hvis jeg søger på google så jeg ved ikk om jeg overhovedet tør købe det..

der følger heller ingen reciever med til dette sæt... :|

Jeg er helt på bar bund. Undskyld for meget tekst. jeg har kun sovet 1 time siden søndag morgen kl 7 da jeg stod op.. så måske er teksten lidt rodet.

Kort:

Jeg søger et 5.1 surround højtalersæt + receiver, dette skal kører over hdmi, fra ps3 til LCD tv. Bruges til film, spil, og måske musik, hvis dette bliver muligt (afhænger vel af receiveren)

budget: 10.000 - 13.000 kr (mindre gør intet, men intet krav)
Til top Vis Nioxic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nioxic

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Til de penge ville jeg skynde mig at købe et surroundsæt hos SVS i sølv... (Ca 7.000 med en PB10) og så finde en fornuftig reciever til de sidste penge..

Tror ikke du får noget bedre til den pris

Edit: Du får lige et link med: http://www.lsound.no

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

har selv et KEF KHT sæt i soveværelset (sub/sat system se evt. link i min signatur) det burde kunne findes til en 8000 og så er der lidt til en reciever (har ikke fuldt med det seneste stykke tid, men Denon/marantz/yamaha/onkyo har vist alle HDMI Switch indbygget) 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 10 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det nok ikke velset jeg sender det her link, men sættet skulle være ret godt, og så passer det godt til dit tv

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=4242&menuid=249&menu=Multi&catid=359

bare et bud blandt mange

Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=63479 

Her er også en mulighed, der er både kabler og sub med, du kan eventuelt købe en effekt for de sidste penge.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Havgasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Overvejer pt selv dette sæt fra Harbosound. Det er helt nyt og kommer på markedet her
midt i Januar. Satellitjøjtalerne samt sub fås i sort piaonolak eller i hvid. Sættes fås for kun 5000 kr og skulle være godt til både film, musik og
konsol. Hvis du går ind under "presse" på siden er der et link til surroundmessen 2007, hvor recordere.dk har givet det god kritik. Desuden ved jeg
at hifi4all kommer med en test engang i januar også... (målene på satellithøjtalerne er 33x12x8, sub'en 35x35x35 --> alt i alt meget kærestevenlige
størrelser) WAF!!

mvh

Søren

Sony DVP-NS330
Leder efter højtalere!!
Til top Vis Havgasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Havgasse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes