Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 08:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvid Surround Receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nejmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 03 September 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Ja findes sådan en? I en okay kvalitet, skal trække 5 podspeakers + sub. :)? Hilfe..
Til top Vis Nejmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nejmann
 
JanM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 778
Sendt: 03 September 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det der sgu ikke meget af..

Kan du ikke nøjes med noget titan, eller meget lys grå??



__________________
- Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
Til top Vis JanM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanM
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 11 September 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge alle mærker + 50 kr. til en dåse hvid spraymaling, det er det nemmeste, i hvid er der ikke meget at vælge imellem.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 11 September 2007 kl. 05:31 | IP-adresse registreret  

Heh heh... hun kunne lige så godt have sagt lyserød med blå prikker...

Cambridges forstærkere er godt nok sølv, men de er meget "hvide" i det...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambri dge_540r_v2_surround_receiver_soelv.htm

Mat sølv er ikke langt fra hvidt. Bare undgå det blanke sølv...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 11 September 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Ellers kig evt på en Onkyo TX-SR605!..Den kan fås i hvid!

Det er 805 i hvid http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/std/6106_nr905.JP G

Men nu er Cambridgen selvfølgelig en lille del billigere!..Men bare et forslag!.

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

 

 

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 11 September 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Ellers kig evt på en Onkyo TX-SR605!..Den kan fås i hvid!

Det er 805 i hvid http://www.hifibitz.co.uk/uploads/products/std/6106_nr905.JP G

Men nu er Cambridgen selvfølgelig en lille del billigere!..Men bare et forslag!.

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Jeg ville nu stadig være forsigtig med at købe 605 eller 805.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=859792

Det er rigtig ærgeligt med sådan et "mandags" problem, fordi Onkyo laver i mine øjne nogle af de bedste Surround recievere... Er selv ejer af super Onkyo grej men jeg kigger andre steder pga. dette problem  

 

 

 

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 11 September 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Altså jeg har haft min Onkyo i næsten 1 måned!..Og jeg har kun hørt det 2 gange!..Og det var næsten i starten!..Og hvis du ser hvor mange der ikke har problemet, så er chanchen for det kommer til at ske på din, ikke særlig stor!...Men det er sgu kke noget betydningsfuldt!...Og jeg har den generelle holdning at folk på avsforum "pivver" lidt for meget over deres udstyr!...Men det er kun en PERSONLIG holdning!..

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 11 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Ja der er rigtig mange mennesker på det forum, der er selvud nævnte eksperter, men ifølge Onkyo i Danmark/Europa er der ingen af de EU modeller der er blevet fejlmeldt, de amerikanske modeller har ikke den samme indmad som de EU modeller vi har.
Jeg har solgt en del 605, 805 og 875 ingen af mine kunder har klaget tvært imod


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 12 September 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Ja der er rigtig mange mennesker på det forum, der er selvud nævnte eksperter, men ifølge Onkyo i Danmark/Europa er der ingen af de EU modeller der er blevet fejlmeldt, de amerikanske modeller har ikke den samme indmad som de EU modeller vi har.
Jeg har solgt en del 605, 805 og 875 ingen af mine kunder har klaget tvært imod

Se det er interessant information. Det fremgår jo ingen steder at det kun er de amerikanske modeller der har dette problem. Problemet bliver kun diskuteret som et de facto problem på eks. 605'eren, uden at der tages forbehold for at der åbenbart findes forskellige udgaver af de nævnte forstærkere rundt om i verdenen. Hvad er i øvrigt forskellen på indmaden i hhv. de amerikanske og de europæiske modeller?

Jeg synes iøvrigt at der har været meget dårlig information for Onkyo's side i den her sag. I betragtning af hvor synligt problemet har været på mang af de internationale forums, burde de hvade vræet ude med enten et dementi eller også en update på hvordan problemet løses for dem der oplever det.

Mvh.

mrhviid

 

 

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 12 September 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Altså jeg har haft min Onkyo i næsten 1 måned!..Og jeg har kun hørt det 2 gange!..Og det var næsten i starten!..Og hvis du ser hvor mange der ikke har problemet, så er chanchen for det kommer til at ske på din, ikke særlig stor!...Men det er sgu kke noget betydningsfuldt!...Og jeg har den generelle holdning at folk på avsforum "pivver" lidt for meget over deres udstyr!...Men det er kun en PERSONLIG holdning!..

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Hej Zirio.

Jeg må sige at jeg er meget uenig med dig i denne sag.

1. jeg mener ikke det er få der har haft dette problem. I øjeblikket melder små 30% (29,4%) at de har haft dette problem. Jeg erindrer ikke at have hørt om så stor fejlrate på noget som helst før i mit liv uden at produktet blev tilbagekaldt. Hvor du mener at 30% ikke er nogen stor chance for at noget skulle ske, så mener jeg at det er en ganske reel mulighed. Specielt hvis jeg var afhængig af post/kørselsmulighed for at komme frem og tilbage i tilfælde af problemer ville jeg lade dette være en væsentlig faktor.

2. Jeg er enig med dig i at folk har en tendens til at "pive" over deres udstyr på diverse fora. Men at små 30% (35%-40%) hvis dem der også har oplevet problemet men for hvem det gik væk af sig selv medtages) af brugerne af en specifik model oplever problemer med "popping" i mere end 3 dage kvalificerer sig vel næppe til "piveri". Jeg synes faktisk det er et ganske reelt problem. Fra de cases jeg har læst er det i langt de fleste tilfælde hyppige "pops", dvs. adskillelige gange i løbet af f.eks. en enkelt film. Jeg synes at "piveri" som du kalder det er særdeles forståeligt under de omstændigheder.

Sidenote: Jeg er selv stor Onkyo fan og ville 90% sikkert købe Onkyo forstærker igen hvis det ikke var for dette problem. Min goe' gamle Onkyo smadrer ganske enkelt min noget nyere Pioneer når det kommer til ren lydkvalitet, specielt i stereo. Faktisk ligger den tæt på meget stereogrej fra Cambridge, Nad og Rega (i den billigere ende) når det kommer til stereolytning.

 

Mvh.

Mrhviid...

 

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 12 September 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Er du i tvivl om den er god nok, så kan du jo bare låne en og se om du kan fremprovokere det

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 12 September 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
Er du i tvivl om den er god nok, så kan du jo bare låne en og se om du kan fremprovokere det

Skam en rigtig god ide som jeg bestemt har overvejet.

Jeg er bare ikke glad for at købe noget som "måske"... bare et lillebitte måske... er fejlbehæftet. Har i aldrig prøvet at få en mistanke om at der er noget galt med jeres setup's? Sådan noget kan irriterer mig uendeligt og det kan være svært at abstrahere fra mistanken om at noget er galt. Uvidenhed er godt...

Grrrr... nu lyder det snart som om jeg er ude på at bashe Onkyo. Det er jeg altså bestemt ikke.

Mvh.

Mrhviid

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 12 September 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
zirio skrev:

Altså jeg har haft min Onkyo i næsten 1 måned!..Og jeg har kun hørt det 2 gange!..Og det var næsten i starten!..Og hvis du ser hvor mange der ikke har problemet, så er chanchen for det kommer til at ske på din, ikke særlig stor!...Men det er sgu kke noget betydningsfuldt!...Og jeg har den generelle holdning at folk på avsforum "pivver" lidt for meget over deres udstyr!...Men det er kun en PERSONLIG holdning!..

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Hej Zirio.

Jeg må sige at jeg er meget uenig med dig i denne sag.

1. jeg mener ikke det er få der har haft dette problem. I øjeblikket melder små 30% (29,4%) at de har haft dette problem. Jeg erindrer ikke at have hørt om så stor fejlrate på noget som helst før i mit liv uden at produktet blev tilbagekaldt. Hvor du mener at 30% ikke er nogen stor chance for at noget skulle ske, så mener jeg at det er en ganske reel mulighed. Specielt hvis jeg var afhængig af post/kørselsmulighed for at komme frem og tilbage i tilfælde af problemer ville jeg lade dette være en væsentlig faktor.

2. Jeg er enig med dig i at folk har en tendens til at "pive" over deres udstyr på diverse fora. Men at små 30% (35%-40%) hvis dem der også har oplevet problemet men for hvem det gik væk af sig selv medtages) af brugerne af en specifik model oplever problemer med "popping" i mere end 3 dage kvalificerer sig vel næppe til "piveri". Jeg synes faktisk det er et ganske reelt problem. Fra de cases jeg har læst er det i langt de fleste tilfælde hyppige "pops", dvs. adskillelige gange i løbet af f.eks. en enkelt film. Jeg synes at "piveri" som du kalder det er særdeles forståeligt under de omstændigheder.

Sidenote: Jeg er selv stor Onkyo fan og ville 90% sikkert købe Onkyo forstærker igen hvis det ikke var for dette problem. Min goe' gamle Onkyo smadrer ganske enkelt min noget nyere Pioneer når det kommer til ren lydkvalitet, specielt i stereo. Faktisk ligger den tæt på meget stereogrej fra Cambridge, Nad og Rega (i den billigere ende) når det kommer til stereolytning.

 

Mvh.

Mrhviid...

 

Hej White!..

Det er konstruktiv kritik (jeg håber andre følger dit ekspempel, for der er en tendens til at nogle diskussioner herinde, tager rimelig overhånd)!..Når men...1

Nu er der jo en meget stor faktor først, avsforum er Amerikansk!...

1 & 2. Som CSN også nævner så er deres "indmad" anderledes end vores, hvilket gør at de muligvis har (det tyder det på) flere fejl end vi har i EU...Selvom det fortsætter mere end i 3 dage, hvor meget er det så?...1 gang om ugen eller hvad??....Men jeg kan godt se dit argument, hvis du siger at den gør det flere gange under en film!...Men det var generelt set, at jeg synes de "tuder" for meget over deres udstyr (på den side)!..Men hvis du bare tage de 30%, uden de uafhængige variabler, så er svaret det klart JA, at det er et meget højt tal!...Men der er jo stadig visse faktorere der ikke er taget højde for, og derfor synes jeg ikke rigtig man kan bruge deres statistik, som en sammenligning, i forhold til det europæiske marked!...

Af alle dem jeg har læst på diverse fora, er der INGEN der har haft problemet med denne "pop-lyd"..Jeg prøvede det som sagt kun i starten, lidt efter jeg havde brugt kalibreringsmikrofonen!..Ellers har det været ren sound i ht'er, lige siden!...Men ja hvis man bare skal bruge den til stereo, så findes der nok bedre alternativer!...

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 08/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes