Forfatter |
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik lige en (måske) god ide... Jeg skal have en ny surroundreciever, men jeg vil naturligvis gerne have HDMI 1.3 med, og også gerne noget rumkompensation og en masse equalizer-muligheder, meget gerne noget der er lidt automatsik... - og så skal jeg have effekt nok til at trække 4 gulvhøjtalere. Det bliver nok ikke til 10.000...
Så fik jeg den ide at købe en kraftig surroundreciever nu, som ikke har nogen funktioner eller noget som helst, bare power... (Enten en Panasonic Digital eller en brugt) og så vente til jeg kan få de funktioner jeg kan bruge (uden den store power) til menneskepenge... Den nye reciever skulle således udelukkende være forforstærker til surroundlyd, stereoen skulle køres direkte igennem den "gamle"...
Så kom jeg til at tænke på om det overhovedet var nogen god ide...!? Hvis jeg sender et decodet HD-lydspor fra en afspiller via enten HDMI eller 5.1 direct igennem "forforstærkeren" og så igennem "Effektforstærkeren" ryger den så ikke igennem 2 surroundproccessere som ikke skal røre ved signalet...? - kan man ikke frygte at denne løsning giver et dårligere resultat pga det ekstra led?
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Du kan vel bare købe en nu, der har alt andet end power, også bare smide effekttrin på hen af vejen? |
|
|
det var egentlig også min tanke. Jeg har så også overvejet det andet, da jeg af andre årsager har 2 receivere stående. Det kan sagtens lade sig gøre på samme måde som med en effektforstærker, men der er ingen grund til at komme nærmere ind på de tekniske detaljer før du har to. Jeg ville nu også mene at du under alle omstændigheder vil kunne få noget mere effektforstærker end sourroundreceiver til enhver given pris. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu de færreste surroundreceivere har indgange der går direkte til effektdelen, så det vil ende med at være en klamphugger løsning.
Hvis du skal bruge mere effekt, så køb en effektforstærker og brug sammen med receiveren. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen var lidt at den surroundreciever jeg har nu ikke har pre out.. havde den det, var det jo oplagt at sætte effektforstærker på og så købe en ny surroundreciever når jeg kan få de funktioner jeg gerne vil have med som i øjeblikket er for dyre...
At købe en surroundreciever nu med alt andet end power er ikke muligt, for mange funktioner er stadig relativt nye og er ikke med i de helt billige, og de billige er på ingen måde fremtidssikrede... - det ville kun være aktuelt hvis ikke jeg havde nogen reciever overhovedet...
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde din nuværende surroundforstærker haft preout...så havde det så absolut været muligt og en god ide __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet er lidt at du med dit forslag skal finde en god effektstærk receiver med main in. Jeg ved NAD laver dem sådan og mener h/k gør det?? Nad's større receivere har temmelig meget effekt, men der har været en del bøvl med at de støjer, du kan prøve at søge på det. Jeg har været lidt heldig hvad det angår, men det er så lykkedes mig at brænde alle pre out, pånær to, af. Derfor havde jeg overvejet tanken når den nu alligevel står ved siden af. Det kan da være du kan prøve at finde en brugt nad t773, men jeg tror bare stadig de er uforholdsmæssigt dyre
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, selvfølgelig... Main In... Jeg mente nok jeg havde overset noget.
Jeg har lige lavet et lynkig, og der er da en AVR7000 til salg, som jo burde være ganske fin, men prisen kommer så tæt på de 3 H/K Signatures sæt der er til salg her på siden i øjeblikket, at det måske var værd at tage med i overvejelserne. -det ville trods alt "se bedre ud" at have en effektforstærker stående istedet for 2 recievere...
Signatures lyder også som en topmodel, men om den lyder bedre har jeg ingen anelse om, har iøvrigt aldrig hørt H/K i det hele taget
|
Til top |
|
|