| Forfatter |
|
lpnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg overvejer at købe ovennævnte receiver. Er der nogle som har erfaringer med den?
Dernæst vil jeg høre om i mener det er et problem, hvis den kun har 0,5 cm friluft, hvis jeg sætter den ind i mit HIFI-møbel? Alternativt må jeg stille den anderledes naturligvis, men hvis det ikke er et problem, så vil jeg foretrække at sætte det på de påregnede hylder i mit HIFI-møbel.
Lige et spørgsmål mere - har i nogen erfaring med at handle hos digital-versand.de? Kan se, at der kan man købe den til ca. 3.700 inkl. forsendelse til DK. Det er trods alt næsten kr. 1.500 at spare i forhold til at handle i danske net-butikker.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpnielsen skrev:
Hej
Jeg overvejer at købe ovennævnte receiver. Er der nogle som har erfaringer med den?
Dernæst vil jeg høre om i mener det er et problem, hvis den kun har 0,5 cm friluft, hvis jeg sætter den ind i mit HIFI-møbel? Alternativt må jeg stille den anderledes naturligvis, men hvis det ikke er et problem, så vil jeg foretrække at sætte det på de påregnede hylder i mit HIFI-møbel.
Lige et spørgsmål mere - har i nogen erfaring med at handle hos digital-versand.de? Kan se, at der kan man købe den til ca. 3.700 inkl. forsendelse til DK. Det er trods alt næsten kr. 1.500 at spare i forhold til at handle i danske net-butikker. |
|
|
Jeg har netop købt sådan en fætter, og er ovenud tilfreds, den har alle de ting jeg ønsker (næsten), og er nem at sætte op for sådan en amatør som jeg, autoudmåling lader til at sidde lige i øret, en "trænet" SR-fyr vil måske kunne gøre det bedre, men den er hurtigere og bedre end jeg. Lyden er i mine øre helt fantastisk til prisen, den har en enorm god placering af lyden i surround, som jeg bruger den mest til, men musik lyder også meget meget åbent og ikke så anstrengt som min tidligere Sony (selvom jeg synes den også var god, indtil jeg hørte Onkyo´en. Så mit råd er køb den eller den nye, mener den hedder 605. Jeg valgte 674E, da jeg regner med at skifte til den større 875 eller 905 senere på året. Husk den har en fantastisk god de-interlacer indbygget også, selvom den ikke er nævnt i specs!!!! NB: Den bliver varm og mener ikke du bør sætte den ind hvor der er så lidt plads!!!
Har du læst denne test ? Her er en test af afløseren. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser da også spændende ud dens afløser. Ved du hvor man kan købe den?
Og vedr. den bliver varm. betyder det også efter din mening, at jeg ikke bør sætte en DAC (Audio Alchemy 1.1) og squeezebox oven på den, hvis jeg nu stiller den uden for det mere trange rum?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpnielsen skrev:
Den ser da også spændende ud dens afløser. Ved du hvor man kan købe den?
Og vedr. den bliver varm. betyder det også efter din mening, at jeg ikke bør sætte en DAC (Audio Alchemy 1.1) og squeezebox oven på den, hvis jeg nu stiller den uden for det mere trange rum? |
|
|
Måske vil du kunne sætte din Squeezzebox forrest ovenpå, din DAC kender jeg ikke. Men umiddelbart vil jeg sige, giv en forstærker eller SR lov til at ånde frit (min skal forøvrigt også flyttes). Du kan nok købe den her.Har ingen personlig erfaring med dem, jeg købte min Onkyo 674Ehos www.medianess.de, og de gjorde det til UG. De har PayPal hvilket jeg synes er en stor fordel. Jeg kan bare ikke finde hverjen 674 eller 605 i deres sortiment, men kast dem evt. en mail. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Det ene sted står der, at 605 er en afløser til 604, og det andet sted (areadvd.de) står der er det er afløseren til 674. Ved du hvad der er det rigtige? Og hvad egentlige forskellen på de to?
|
| Til top |
|
| |
lpnielsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpnielsen skrev:
|
Hej igen
Det ene sted står der, at 605 er en afløser til 604, og det andet sted (areadvd.de) står der er det er afløseren til 674. Ved du hvad der er det rigtige? Og hvad egentlige forskellen på de to?
|
|
|
Nogle bud?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
604
674
hvad jeg umiddelbart kan se, har 674 lidt mere power og lidt flere avancerede features __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
afløseren er en klart vinder hvis man ser på fremtiden i samme åndedrag. 605 har nemlig HDMI 1.3 som er påkravet hvis man vil se blu-ray film over en PS3.  __________________
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
TX-SR605 er afløseren for TX-SR604 & TX-SR674. Der er jo ikke den store forskel på TX-SR604 & TX-SR674 så Onkyo nøjes med en receiver i 600 serien. Onkyo genoptager 700 serien med TX-SR705(THX select 2), hvis man ikke gider at se på de mange knapper som der kan være på en surroundreceiver bør man tage et kig på TX-SR805
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
|
TX-SR605 er afløseren for TX-SR604 & TX-SR674. Der er jo ikke den store forskel på TX-SR604 & TX-SR674 så Onkyo nøjes med en receiver i 600 serien. Onkyo genoptager 700 serien med TX-SR705(THX select 2), hvis man ikke gider at se på de mange knapper som der kan være på en surroundreceiver bør man tage et kig på TX-SR805
|
|
|
men burde også tage et kig på 805-905 hvis man søger seriøs HD-surround film oplevelse. den har nemlig 130W per kanal og HDMI 1.3 det er faktisk 905 jeg selv satser på at købe når den en gang udkommer. __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
desuden for topmodellerne jo også det helt nye "THX-Neural" mærke  ... lææækkker sag siger jeg bare __________________
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går selv og venter spændt på de første reviews af 875 modellen der skulle blive den mindste receiver med Realta Reon-HQV processing - der bruges i nogle af de nice eksterne scalere, så den er jeg MEGET spændt på  __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en dansk pris afvide for model 805...
8999,- bliver den danske pris på denne model, og den forventes hjemme om 3 uger...
Gadvide hvad en tysk pris måtte være? den amerikanske pris ligger på 1099$ cirka 6100,- danske kroner...
HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ DYRT I DK :(
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
|
8999,- bliver den danske pris på denne model, og den forventes hjemme om 3 uger...
Gadvide hvad en tysk pris måtte være? den amerikanske pris ligger på 1099$ cirka 6100,- danske kroner...
HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ DYRT I DK :(
|
|
|
Hvilken butik har sagt at den kommer til at koste 8995 .
Har hørt at den kommer til at koste 9995 kr men prisen ligger vist endnu ikke 100% fast.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må vi gerne linke eller snakke om forhandler ???
Vil bare sikker mig at jeg ikke bliver smidt ud af siden eller noget ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ DYRT I DK :( |
|
|
Det er tilsyneladende samme vejl. udsalgspris som i Tyskland (€1.199,-), underligt de med den nye serie matcher de tyske priser ca. Men det vil da være fint, hvis det bliver muligt at købe Onkyo herhjemme til ca. samme priser som i Tyskland. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
afløseren er en klart vinder hvis man ser på fremtiden i samme åndedrag.
|
|
|
Hvem siger HD har nogen fremtid .
mathias 2 skrev:
|
desuden for topmodellerne jo også det helt nye "THX-Neural" mærke
|
|
|
Og hvad kan man bruge det til !!!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
mathias 2 skrev:
|
afløseren er en klart vinder hvis man ser på fremtiden i samme åndedrag.
|
|
|
Hvem siger HD har nogen fremtid . Nej dfms, køb du hellere den her:

mathias 2 skrev:
|
desuden for topmodellerne jo også det helt nye "THX-Neural" mærke
|
|
|
Og hvad kan man bruge det til !!! |
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |