| Forfatter |
|
MasterA Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har følgende udstyr:
- T744 Nad Surround recieve- 2 x 5005 Dali Blue gulvhøjtalere
- Dali c1000 centerhøjtaler
Jeg leder i øjeblikket efter to baghøjtalere i samme serie, for at fuldende systemet.
Men indtil da vil jeg gerne lige stille et par enkelte spørgsmål.
Er der nogen mulighed for at spille 3.1 lyd indtil jeg får de sidste højtalere? Og i så fald, hvordan gøres dette, for når jeg tilslutter centerhøjtaleren til centerudgangen, kommer der ingen lyd. I øjeblikket kører jeg med helt normale standard højtalerekabler, og jeg tilslutter så de to fronthøjtalere til højtaler A-udgangene på recieveren, og centerhøjtaleren til en af højtaler B-udgangene, og på denne måde får jeg så lyd ud af centerhøjtaleren. Er dette den mest optimale måde at gøre det på? Bi-wire tilslutning, er det noget, som man skal skifte over til?
Håber på at få lidt hjælp, for er ikke den store haj inde for dette her
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
du bør kunne få din SR til at køre 3.1 bare ved at gå ind i indstillinger og fortælle den at der er en center, men ingen baghøjtalere. så skal du bare køre en af sorround modes'ene så burde der være 3.1 lyd. mht center på b terminalerne er dette meget uheldigt, for så får du enten h eller v kanal ud i center, og dit stereo perspektiv rykkes helt skævt. og det giver absolut ingen mening at bruge center så, da centers formål er at forfine stereo perspektivet. hvis dine fronter har biwiring terminaler, og du har a og b udgange på din forstærker. og den ovenikøbet kan tilkoble dem samtidig, så ville jeg faktisk bi ampe mine fronter. hvis ikke din forstærker kan koble a og b ind samtidig, ville jeg biwire dem
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra at setup'et på 744 er det samme som min 763.
Der kan være flere grunde til at din center ikke spiller. Hvis den spiller når du flytter dem over i front B udgangen er det fordi alle andre højttalere end front A og B slår fra når du har aktiveret B højttalerne. Ellers er der bagpå nogle bøjler mellem pre out og main in. Hvis de ikke sidder rigtigt kommer signalet ikke til effektdelen. Du kan sagtens få 3.1 lyd. Du går ind i speaker setup, sætter surround og surround back til off. Så burde fronterne + centeren spille ved DD og DTS (jeg er dog ikke sikker, det kan være de har lavet en funktion der gør at det ikke sker når der ikke er tilsluttet baghøjttalere). Alternativt vil du med digital overførsel altd kunne vælge Downmix. Men start med at være sikker på at front A er aktiveret og front B ikke er. Jeg mener 744 er 6 kanals? Jeg ville helt klart bi-ampe i stedet. Det kan du sagtens gøre indtil du får dine baghøjttalere. Du skal igen om bag receiveren ved pre out/main in bøjlerne. Dem skal du pille ud til både surround og front. Så skal du bruge en y splitter og et signal kabel (hun til 2 han). så kan du sætte kablet fra pre out til main in på både en front og en surround, wupti bi-amp. Du skal bare lige huske at aktive surroundhøjttalerne i setup, ellers får du ikke npget lyd. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MasterA Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for responsen. Jeg har lige et par få spørgsmål til jeres kommentare.
Det jeg skal gøre, for at opnå det mest optimale er altså, at biwire fronthøjtalerne til henholdsvis højtaler a og b terminalerne. Vil det så betyde, at jeg ikke skal tilslutte centerhøjtalteren, før jeg får mine baghøjtalere?
Og når jeg så skal kører med fuldt sorrundsystem, er det så ikke muligt, at kører med biwire mere?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan ikke bruge receiveren til andet end stereo hvis du biwire med a og b højttalerne. Jeg kan heller ikke se hvad du skulle få ud af det, da b højttalerne bare er en ekstra terminal på den samme forstærker som a udgangen, du vil altså opnå det samme ved at sætte to kabler i samme terminal på a udgangen + du kan også bruge de andre kanaler. Du kan sagtens sætte centeren til før du får baghøttalere.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MasterA Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det.
Jeg har fået det til at fungere nu. Det var bare noget valg af den lyd, der skulle ud, som der skulle ændres, for at få centerhøjtaleren til også at afspille. Vil da lige høre, om det gør en stor forskel at bruge normale højtalere kabler eller er det en ide at investere i nogle dali blue wave kabler, som hifiklubben anbefaler, til netop denne serie.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MasterA skrev:
Tak for det.
Jeg har fået det til at fungere nu. Det var bare noget valg af den lyd, der skulle ud, som der skulle ændres, for at få centerhøjtaleren til også at afspille. Vil da lige høre, om det gør en stor forskel at bruge normale højtalere kabler eller er det en ide at investere i nogle dali blue wave kabler, som hifiklubben anbefaler, til netop denne serie. |
|
|
definér normale.... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
MasterA Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler, købt i en tv/video forretning, for 10-20 kr pr. meter
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ud over at være til biwiring tror jeg ikke der er den store forskel hvis du finder nogen af samme tykkelse
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |