| Forfatter |
|
JensAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg ved ganske lidt om surround og hifi men er heller ikke helt nybegynder. Men...
Jeg kigger efter ny receiver+dvd til mine DLS R55. Marantz, Denon, Yamaha osv er alt sammen fin kvalitet men
Hvorfor koster fx. Arcam 5.1 solo (5x50W) 26000,- og Linn classic movie 32000 som begge er alt-i-en underholdningssystemer. Giver de bedre lyd og kvalitet end fx Marants 8001, Yamaha Rxv2700 med en ordentlig dvd. Jeg mener, prisen for stadig dobbelt så høj så hvad får jeg for pengene. B&O's beocenter 2 er ligeledes all-in-one i samme prisleje...
Jeg skal have noget god surround der ikke fylder for meget, jeg har højtalere (dls r55) men mangler receiver, nogen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv i samme situation, og har samme højttalere  Jeg har lånt en marantz SR7001 med hjem, som lød rigtig godt, men overvejer lidt at købe en effekt og så sætte den på en lidt billigere Marantz fx 5001'eren. Jeg vil ikke have det hele i en boks, for når du nu engang fx skal have en HD-afspiller, Så skal du enten købe en helt ny "all-in-one-box", eller have en HD-afspiller ved siden af... Men Marantz passer ihvertfald rigtig godt til DLS, uden tvivl!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja marantz er fedt og 110 W må betyde et eller andet i forhold til 5x50 w selv om prisen er 1/3. selvfølgelig ikke sagt at watt gør forskellen men hvor ligger de 20K man betaler mere for arcam, linn B&O osv. Og da DLS'erne bliver bedre jo mere kraft de får bag sig er 50 w så ikke for lidt selv om det er "kvalitet-watt"
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam er fornuftig engelsk grej, men Linn må du altså bare ikk købe det er "B&O" indenfor hifi/surround...
Men derfor kan det jo ikk skade at hører på sagerne, men gør dig også en ide om effekten, 50W f.eks er ikk ret meget, og jo mere overkud jo bedre, men kommer os an på hvor højt man ligeledes vil spille..
Skulle jeg vælge udfra det du har skrevet ville jeg se på enten Marantz eller Yamaha, har et bedre øje til Marantz, men det du må selv ud og finde ud af og låne noget hjem og gi dig god tid...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensAndersen skrev:
|
Okay, jeg ved ganske lidt om surround og hifi men er heller ikke helt nybegynder. Men...
Jeg kigger efter ny receiver+dvd til mine DLS R55. Marantz, Denon, Yamaha osv er alt sammen fin kvalitet men
Hvorfor koster fx. Arcam 5.1 solo (5x50W) 26000,- og Linn classic movie 32000 som begge er alt-i-en underholdningssystemer. Giver de bedre lyd og kvalitet end fx Marants 8001, Yamaha Rxv2700 med en ordentlig dvd. Jeg mener, prisen for stadig dobbelt så høj så hvad får jeg for pengene. B&O's beocenter 2 er ligeledes all-in-one i samme prisleje...
Jeg skal have noget god surround der ikke fylder for meget, jeg har højtalere (dls r55) men mangler receiver, nogen forslag?
|
|
|
arcam'en kender jeg ikke men linn er verdens mest over-priced hifi grej... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa ... jeg vil endelig ikke gå så meget op i hvilken forstærker du skal vælge .. bare den har strøm nok .. men jeg vil helt klart se mere hvad dine højtaler kan .. der er den den stører forskel på lyden på dem ... end på en forstærker.. hvilke højtaler har du ..?????
det kræver meget for af et firma at ud vikle en go højtalerenhed på det punkt hænger prisen og kvalitet meget sammen ...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har DLS R55 til front, DLS R50 som bag og DLS RC50 til center...Sub er en audio pro focus. Jeg er fint tilfreds med højtalerne men mangler som skrevet noget der kan spille dem op.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad har du af forstærker til dem nu ..???
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensAndersen skrev:
| Hvorfor koster fx. Arcam 5.1 solo (5x50W) 26000,- og Linn classic movie 32000 som begge er alt-i-en underholdningssystemer. Giver de bedre lyd og kvalitet end fx Marants 8001, Yamaha Rxv2700 med en ordentlig dvd. Jeg mener, prisen for stadig dobbelt så høj så hvad får jeg for pengene. B&O's beocenter 2 er ligeledes all-in-one i samme prisleje... |
|
|
du får navnet og en smule design. Lidt det samme som du får ved at købe et loewe eller b&o tv. Det skal dog siges at deres produkter er uhyre gennemførte hvis man ellers har råd til alle delene. Ikke at kvaliteten er god, men en masse smarte funktioner __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu har jeg en yamaha rxv 595, yamaha dvd s550 og yamaha cdx 496. Receiveren kan vist kun beskrives som tragisk. Den spiller fint nok men det er nærmest blasfemi at nævne den sammen med DLS'erne. Jeg SKAL ha' en ny men er underlagt strenge retningslinjer fra min ikke særlig hifi interesseret bedre halvdel....
Derfor, kan jeg finde en der er usynlig er det toppen men jeg vil have noget jeg ikke ærger mig over ...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa ... kan du se om der er pre out på den forstærker .. hvis den har det .. så køb et effekttrin i steder for at købe ny
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg kan se jeg har mulighed for at tilslutte eksterne forstærkere....kan du lige kort forklare "pre out" og har du forslag til effektrin?
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pre out .. det bruger man til som du selv siger til et effektrin .. det er kommer til at ske er du bruger den forstærker du har som forforstærker.. andet er der ikke i det ..
tja .. jeg er selv vild med thule ..
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/T HULE_Spirit_PA100_effektforstaerker_Sort_soelv.htm
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb SR8001,jeg kom fra en Denon 4306, og er meget meget glad __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok i først omgang gå efter en Marants 8001, da den har 4 HDMI indgange og 2 HDMI udgange (til TV og Pj.) og pre ud.
Fidusen ved at bruge Marants 8001 er netop HDMI, noget de andre ikke har, hvis man ønsker at havde glæde af de nye lydformater som DTS-HD og Dolby Digital plus (HD afspille decode dette og så sende signalet vider over HDMI, tabsfri).
Og så bruge penge på nogle gode Effekt forstærker.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været nede i TC for at kigge lidt på Marantz 7001 og 8001, HDMI kan være afgørende faktor. Jeg har læst anmeldelser af ovenstående men det er godt at høre der er nogle herinde der har gode erfaringer med Marantz. Lækkert grej
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 05:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke købe dem hos TC, Dans Hifi på Amagerbrogade er MEGET billigere dkk12750! Han er lige blevet kåret til årets Marantz Forhandler
http://www.danstv.dk
__________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARCAM skal jeg ikke udtale mig om, men LINN's priser er det rene vanvid. De sælger forstærkere baseret på ULTRA billige power op-amps.... Den slags ser man typisk i produkter der er meget prisfølsomme, som eks når man kan købe komplet hjemmebiograf med DVD, surroundforstærker og 5 højtalere + subwoofer til 999,- på tilbud i Bilka. Her har power op-amps sin berettigelse. Men I LINN produkter til... tja hvad ved jeg. De tager vel et godt stykke over 25.000,- for sådan en omgang. Power op-amps til 25 kroner bliver ikke bedre af at de er stoppet i et LINN kabinet. Men desværre er der MASSER af kunder, der kun vil købe skidtet hvis det er prissat dyrt nok. Ellers tror de simpelthen ikke på det er godt nok.
Om ARCAM's prissætning er på samme måde kan jeg kun gætte på.
Hvad med Primare??? Har de ikke lavet en all-in-one box??? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mcdk Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
|
Du skal ikke købe dem hos TC, Dans Hifi på Amagerbrogade er MEGET billigere dkk12750! Han er lige blevet kåret til årets Marantz Forhandler
http://www.danstv.dk
|
|
|
ktradio.dk har den pt. på bud til 11500 kr
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for nogle gode hints, hvad skulle man dog gøre uden dette forum... __________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
| Til top |
|
| |