Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opgradering til surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 17 April 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har flg udstyr p.t

En Thule IA 50 intg stereo forstærker.

Yamaha DV-S80 DVD

Yamaha AVR S80 forforstærker

Bagsiden med alle tilslutninger

http://aycu16.webshots.com/image/12095/2004096042250486512_r s.jpg

Som i nok kan se, så er det et Elgiganten surround setup, og et stereosetup. Jeg vil af med mit Elgiganten setup, og i stedet have noget seriøs surround.

Nu til mit spørgsmål.

Kan jeg med fordel beholde min Yamaha forforstærker, og så købe en billig surround receiver til at trække baghøjtalere, center og sub, og så bruge min Thule IA 50 til fronterne? Eller skal jeg af med alt hvad jeg har, og så købe en god surroundreceiver i stedet? Eller kan jeg bruge en billig surround receiver, og så køre pre out kun på fronterne med den?

Håber i forstår mit spørgsmål, da det er lidt svært at forklare.

Det samlede budget for receiver er ca 2.000

P.s Billederne er vedhæftet, for at i kan se hvordan mit setup ser ud ang indgange og udgange

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk
 
wepboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har gjort det på den måde, at jeg trækker mine fronthøjtalere med en  effektforstærker , der er  tilsluttet preout fronterne  på receiveren. jeg trækker så resten af højtalerne med reciveren.
det er på samme måde som du forslår tilsidst i dit spørgsmål. så ja, det kan lade sig gøre.  
Til top Vis wepboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wepboy
 
a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Okay. Er det alle receivere der har pre out, eller er det kun nogle få der har det?

For hvis det er tilfældet, så vil jeg nok sælge min Yamaha forforstærker samt Sub + 5 satelitter til den.

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

1. Du har ikke noget ud at beholde din forforstærker, når du køber en Surroundsound-receiver.. Så virker receiveren på samme måde...

Der er intet af det her der har Pre-out!..Altså din intg. forstærker (Thule) kan man bruge som en, men i af med den har en intg. forstærkerdel, så behøver du ikke bruge den på måde!:.

Jeg ville nok i første omgang sælge forforstærkeren..Købe en brugt forstærker, noget H/K eller Yamaha..Også koble din intg forstærker - til din nye forstærker!..Så bruger du din forstærker som forforstærker, også din intg.forstærker som effektforstærker!..Også skal din forstærker kun trække bag og centeren!..

mvh Zirio

Zirio's Cinema - nu med projektor

Bassfilm

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes