| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften indikere, hvilken en skal man vælge ?
Efter at have støvet brugtmarkedet rundt, er jeg ret overbevist om, jeg må investere i en ny SR.
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det har du ikke... der er nemlig ikke den store forskel..
Hvilken højtalere skal den trække?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det eneste jeg umiddelbart kan se til 3806'erens fordel er mere power
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Fuldstændig rigtigt - det er de grundlæggende forskelle. Selve hovedkonstruktionen er identisk i de to receivere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| det eneste jeg umiddelbart kan se til 3806'erens fordel er mere power |
|
|
Det er også det jeg umiddelbart kan se, 2807 er jo så vidt jeg ved fra den nye serie, der hvor jeg tror der måske kunne være forskel er på video-delen altså opkonverteringskvalitet-/switch m.m., og det er en af årsagerne til jeg har droppet de brugte, vil meget gerne have HDMI og komponent. Min HT´ere er p.t: Front : 2 stk KEF Q65.2 Bag : 2 stk Tangent HTD-50, 4-8 ohm, 50/70 watt Side : 2 stk Tangent HTD-50 Center : Hjemmefusk med tryk på fusk, indeholder 2 stk Peerless fuldtone, men den spiller dælme godt, har lige flikket den sammen i søndags. Sub : Aktiv Sony fra surroundsæt. Med tiden kommer der MÅSKE andre højttalere  , kunne godt tænke mig nogle flere KEF´er, evt. fra den nye Q-serie. Så hvad stemmer I for ? 3806 ?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Så hvad stemmer I for ? 3806 ?
|
|
|
Personligt kunne jeg godt tænke mig at stifte bekendtskab med Onkyo SR804E. Men i sidste ende er det jo dig og dine ører, som skal beslutte. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Så hvad stemmer I for ? 3806 ?
|
|
|
Personligt kunne jeg godt tænke mig at stifte bekendtskab med Onkyo SR804E. Men i sidste ende er det jo dig og dine ører, som skal beslutte. |
|
|
Hvorfor nu bringer forvirring ind i mit sind igen          ? Har slet ikke set i retning af Onkyo, hvad skulle den være bedre til ? Har lagt mærke til Onkyo blive nævnt inde imellem :) Må lige snuse lidt omkring den der.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Har slet ikke set i retning af Onkyo, hvad skulle den være bedre til ?
Har lagt mærke til Onkyo blive nævnt inde imellem :)
Må lige snuse lidt omkring den der.
|
|
|
Du kan få stillet din nysgerrighed på www.onkyo.net - og prisen er på niveau med 2807. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg holder fast på 3806, med mindre nogen kan komme med rigtig gode argumenter for at vælge en anden, prisen på 3806 og 2807 er jo den samme stort set.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft Denon, og må indrømme, blev meget træt af lyden i stereo i længden.
Jeg er gået over til Harman/Kardon, og det sværger jeg ved, til enhver tid!
Når det altså skal være de hersens moderne surround løsninger, til menneskelige penge.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været utroligt glad for min Denon 3806..... Synes den var rigtig fed, også i stereo over mine Helicon 400, hvor jeg udnyttede bi-amp funktionen...
Den har heldigvis også hdmi lydindgang, så kan du overføre de nye lydformatter fra blu-ray og HD-dvd digitalt. Dette har 2807 dog også.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:
Hans J skrev:
Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.
|
|
|
De primære forskelle, som jeg lige husker dem:
3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder
2807: iPod understøttelse
|
|
|
Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem. |
|
|
Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Har selv haft Denon, og må indrømme, blev meget træt af lyden i stereo i længden.
Jeg er gået over til Harman/Kardon, og det sværger jeg ved, til enhver tid!
Når det altså skal være de hersens moderne surround løsninger, til menneskelige penge. |
|
|
Helt enig, havde selv en Denon, godt nok kun en 1706, men er blevet meget mere glad for min H/K forstærker, de er imo meget mere dynamiske end denon's, var endda ude at høre eisa-stereo vinderen, og synes ikke den leverer en lige så god lyd som H/K'en det bliver for kedeligt i længden at lytte på denonen.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhåbentlig bliver mere glad for sine nye investeringer  , jeg tror næsten alle vil sige "Det jeg har valgt er det bedste", uagtet hvad der reelt er bedst  .
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Forhåbentlig bliver mere glad for sine nye investeringer , jeg tror næsten alle vil sige "Det jeg har valgt er det bedste", uagtet hvad der reelt er bedst .
|
|
|
Hvis man gør sit forarbejde grundigt og ikke bare køber hvad det er "hot" på et forum som dette skal man nok blive tilfreds . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg regnede egentlig med at være helt afklaret, men nu melder tvivlen sig igen !!!!  Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund: 1. Denon 3806 NY ca. 7.000- 2. Denon 2807 NY ca. 7.000,- 3. Marantz SR8500 brugt måske 4.500,- 4. Marantz SR7500 brugt ca. 3.800,- Dælme et dilema
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 18 April 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund:
1. Denon 3806 NY ca. 7.000-
2. Denon 2807 NY ca. 7.000,-
3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-
4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-
|
|
|
Hvilke af dem har du hørt?
Hvordan prioriterer du surroundperformance, musikperformance, auto-setup, billedbehandling etc.? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |