Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Første surround sound system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 14 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Dette er mit første post så hvis der er noget galt eller lignende så sig venligst til...

Sagen er den at jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal ud og invester i et surround system... dog syntes jeg det er svært at finde de helt rigtig højtalere jeg har kigget på Bose Acoustimas 15, men ville gerne høre andres mening og andre forslag...

min forstærker er en Sony STR-DB1080 og har ikke tænkt mig at købe en ny...

Maks. pris er ca. 25K ( og er ikke bange for at købe eller hente i Tyskland )

Skal enten være 5.1 el. 6.1

Lyden skal selvfølgelig være så god som budget nu tillader...

 

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Bose skuffer de fleste hifi-entusiaster (mig selv inklusive). De er kun for kvinder der hader rigtige højtalere. Deres diskantgengivelse kan være udmærket - men resten. De er alt for dyre i forhold til ydelsen.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

Sagen er den at jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal ud og invester i et surround system...

Smukt .

Notorious skrev:

dog syntes jeg det er svært at finde de helt rigtig højtalere jeg har kigget på Bose Acoustimas 15, men ville gerne høre andres mening og andre forslag...

Har du krav om størrelse eller er alle højtalerforslag brugbare?

Notorious skrev:

Maks. pris er ca. 25K ( og er ikke bange for at købe eller hente i Tyskland )

For det beløb får du også noget fornuftigt "begyndergrej" .

Notorious skrev:

Lyden skal selvfølgelig være så god som budget nu tillader...

Jeg vil nu mene, at lyden skal være så god, at den dækker dit behov .



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt over dette "sæt" jeg sammen satte det lidt selv da jeg så en test hvor det blev rost meget.

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Skal højtalerne udelukkende bruges til surround, eller skal de også bruges til musik?



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Er dette "sæt" godt og kan min forstærker klare opgaven eller skal jeg også ud og investere i sådan en ny en?
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Det vil blive sjældent at de skulle arbejde med musik... 95% af tiden vil de skulle bruges til film.

 

Lige sådan er der ikke nogen begrænsning på størrelse men der er kun ca. 2,5M til loftet

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

Det vil blive sjældent at de skulle arbejde med musik... 95% af tiden vil de skulle bruges til film.

I det tilfælde vil jeg foreslå, at du hæver indsatsen til 30k og går på jagt efter M&K. Kan se du bor i Stor-Kbh. Du bør overveje et besøg hos CSO i Lyngby.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

er den forretning ikke til erhverv? Når men tænkte på de der JBL jeg havde fundet om de var gode eller? jeg er jo ikke decideret hifi nørd...

 

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

er den forretning ikke til erhverv? Når men tænkte på de der JBL jeg havde fundet om de var gode eller? jeg er jo ikke decideret hifi nørd...

 

CSO er bestemt ikke målrettet erhverv. Hvis du går efter bedste surround performance slipper du ikke for at prøvelytte til M&K .



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse...
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:
hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse...

Giv dem et lyt og snak pris med Carsten (CSO). Priserne på cso.dk er ikke opdateret.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Notorious skrev:
hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse...

Giv dem et lyt og snak pris med Carsten (CSO). Priserne på cso.dk er ikke opdateret.

Okay... meningen var dog ikke at det skulle så langt ud... tænkte mere i stil med det der Jamo og JBL sådan noget...

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jamoen er for dyr kunne finde det til 40.000 i Tyskland hvilket lige pt er for meget...
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

Okay... meningen var dog ikke at det skulle så langt ud... tænkte mere i stil med det der Jamo og JBL sådan noget...

Ikke helt forstået? M&K er ikke langt ude. De er bare suveræne til surround. Jamo og JBL er dog sikkert mere kendte.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du anbefale af M&K derudover går jeg ud fra at vi er ude og tale der hvor jeg også skal have en ny forstærker med...

 

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

Hvad vil du anbefale af M&K derudover går jeg ud fra at vi er ude og tale der hvor jeg også skal have en ny forstærker med...

Nu ved jeg ikke hvor kraftig din Sony er. Men kan ikke umiddelbart se, at den _skal_ skiftes ud.

Men af M&K kunne jeg forestille mig, at 750-serien vil tilfredsstille dig. 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

LCR 750 MK II THX Select (Fro)
750 MK II THX Select (Cen)
550 MK II THX Select (Sur)

Tænker du på disse og så en SUB?

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 15 April 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:

LCR 750 MK II THX Select (Fro)
750 MK II THX Select (Cen)
550 MK II THX Select (Sur)

Tænker du på disse og så en SUB?

Det er lige præcis noget i den stil jeg tænker på.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes