| Forfatter |
|
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Har fået min nye receiver i dag, en Denon AVR-2807.
Men når jeg vil se en film, er det kun lyden der kommer ud! Der kommer intet billede på tv'et?! :/
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan har du mon forbundet dvd, receiver og fjernsyn?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
hvordan har du mon forbundet dvd, receiver og fjernsyn?
Mvh
Brok
|
|
|
HDMI fra DVD til Receiver & Scart fra DVD til TV :)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er receiveren sat op til at køre hdmi ud via scart?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Er receiveren sat op til at køre hdmi ud via scart?
Mvh
Brok
|
|
|
Skulle den ikk være...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry, læste ikke ordentligt hvad du skrev
Har dvd'en mulighed for at sende ud via hdmi og scart samtidig?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
sorry, læste ikke ordentligt hvad du skrev
Har dvd'en mulighed for at sende ud via hdmi og scart samtidig?
Mvh
Brok
|
|
|
Det ved jeg så ikk? 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
|
|
Ja, det ska' kører igennem receiveren når jeg får et nyt tv :) Altså igennem HDMI kabel...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kør med optisk eller coax digitalkabel til reciever indtil du får et nyt tv.
Er du ikke HiFi-entusiast med øre som kan høre om mønten viser plat eller krone når dommeren kaster den ved start af fodboldkampen, så brug et almindelig phonokabel, indtil du skal køre via HDMI.
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Så kør med optisk eller coax digitalkabel til reciever indtil du får et nyt tv.
Er du ikke HiFi-entusiast med øre som kan høre om mønten viser plat eller krone når dommeren kaster den ved start af fodboldkampen, så brug et almindelig phonokabel, indtil du skal køre via HDMI.
|
|
|
Har lige købt 2 HDMI kabler, venter bare på tv'et ;)
De kabler skulle være gode...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
|
|
Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
paco Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
|
|
Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.
|
|
|
Den skulle også lave billedet bedere ved at køre der igennem :)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
|
|
Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.
|
|
|
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Ronin skrev:
Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.
Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).
Hvilket TV har du ?
|
|
|
Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.
|
|
|
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren? |
|
|
Har han 2 HDMI signalkilder og kun 1 styk HDMI på TV er det jo oplagt at køre igennem DENON, samtidig kan den jo konvertere fra andre signalkilder til HDMI, så der er mindre kabeltræk til TV, og så skifter man jo både audio og video signal på en gang :). Kigger man på lidt større recievere er der jo mange som kan opskalere, hvilket i nogle tilfælde kan give et bedre billede. Så lige du var inde på det samme Ronin, her og nu er hans problem bare, hans TV ikke har HDMI åbenbart :)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren? |
|
|
Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
| jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren? |
|
|
Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...
|
|
|
VHS? 
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nødt til at bruge optisk kabel (lysleder) eller Digital Coax kabel indtil at du får dit nye TV med HDMI da din DVD formentlig ikke kan køre både scart og HDMi samtidigt og så kun bruge scart på dit nuværende TV.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
| jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren? |
|
|
Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...
|
|
|
VHS? 
|
|
|
Tro det eller ej - men de findes stadig rundt omkring. 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
RogueAgent skrev:
brasch skrev:
| jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren? |
|
|
Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...
|
|
|
VHS?  |
|
|
Nogle af os har faktisk stadigvæk VHS, ikke alle mine VHS-bånd er blevet erstattet af DVD, og så er der alle børnenes fim, som koster en bondegård at erstatte på DVD, de bliver dog løbende udskiftet
|
| Til top |
|
| |