| Forfatter |
|
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg opretter lige denne tråd, som jeg hermed gør til min egen "spørge-Jørgen-tråd". http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3202 Jeg har købt ovenstående marantz SR 7500 og er i fuld gang med at lære den at kende. spg. 1) Jeg ved at mange receivere har mulighed for at kører en DVD-maskine igennem deres receiver via HDMI og lad den klare opscaleringen så det bliver spyttet ud i 720p. Men har jeg også mulighed det via denne receiver? Altså ved at kører det gennem component? Hvis ja, forklaring modtager gerne  spg. 2) Jeg ved den er THX godkendt min receiver, men jeg er lidt i tvivl om det er en indstilling jeg skal sætte til for at den "kører" THX....eller er THX i sig selv bare nogle tekniske specifikationer der skal være overholdt for at en producent kan få lov til at klaske THX-mærket på?
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
anybody?
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
spg. 2)
Jeg ved den er THX godkendt min receiver, men jeg er lidt i tvivl om det er en indstilling jeg skal sætte til for at den "kører" THX....eller er THX i sig selv bare nogle tekniske specifikationer der skal være overholdt for at en producent kan få lov til at klaske THX-mærket på?
|
|
|
Du kan aktivere "THX settings" med en knap bag frontlågen eller på fjernbetjeningen. Dette medfører bl.a at frekvenser under 80hz sendes til subben, uanset andre indstillinger på receiveren. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Stente skrev:
spg. 2)
Jeg ved den er THX godkendt min receiver, men jeg er lidt i tvivl om det er en indstilling jeg skal sætte til for at den "kører" THX....eller er THX i sig selv bare nogle tekniske specifikationer der skal være overholdt for at en producent kan få lov til at klaske THX-mærket på?
|
|
|
Du kan aktivere "THX settings" med en knap bag frontlågen eller på fjernbetjeningen. Dette medfører bl.a at frekvenser under 80hz sendes til subben, uanset andre indstillinger på receiveren. |
|
|
tak for svaret til jer begge - men hvad hvis man ikke har en sub forbundet? fungere THX-settings så også efter hensigten? Har du noget bud ang. spg. 1  ?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
tak for svaret til jer begge - men hvad hvis man ikke har en sub forbundet? fungere THX-settings så også efter hensigten?
Har du noget bud ang. spg. 1 ?
|
|
|
Du har vel ikke tænkt dig at køre surround med en så lækker A/V receiver som SR7500 uden sub? .
Pas til nr. 1. Har selv en SR8500 og bruger ikke videodelen. For min skyld kunne Marantz have sparet den væk. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kk - jo jeg kører pt. uden sub  , hverken min pengepung eller naboer er glade for en sub. lige pt..... dog synes heller ikke altid en sub. er nødvendig for fed surround-oplevelse.....mange gange går der for meget bulder og brag i den efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
Gerdes skrev:
Stente skrev:
spg. 2)
|
|
|
Du kan aktivere "THX settings" med en knap bag frontlågen eller på fjernbetjeningen. Dette medfører bl.a at frekvenser under 80hz sendes til subben, uanset andre indstillinger på receiveren. |
|
|
tak for svaret til jer begge - men hvad hvis man ikke har en sub forbundet? fungere THX-settings så også efter hensigten?
|
|
|
Der må være et sted du kan vælge delefrekvenz til subben? - Der plejer man også at kunne deaktivere den, så hele frekvenzområdet bliver spillet i de almindelige højtallere __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
kk - jo jeg kører pt. uden sub , hverken min pengepung eller naboer er glade for en sub. lige pt.....
dog synes heller ikke altid en sub. er nødvendig for fed surround-oplevelse.....mange gange går der for meget bulder og brag i den efter min mening.
|
|
|
Den holdning havde jeg selv også en gang. Indtil jeg fik en sub . Nu vil jeg ikke undvære den. En "ordentlig" sub laver ikke bulderbas, men gengiver dybe frekvenser på en sådan måde, at hvis du slår den fra og ser samme scene igen vil du føle der mangler noget. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Stente skrev:
Gerdes skrev:
Stente skrev:
spg. 2)
|
|
|
|
|
|
|
|
Der må være et sted du kan vælge delefrekvenz til subben? - Der plejer man også at kunne deaktivere den, så hele frekvenzområdet bliver spillet i de almindelige højtallere
|
|
|
Men THX-settings noget der er værd at gå efter? Eller er DTS, dolby digital 5,1 ligeså godt? Har bare hørt mange meninger omkring dette......men jeg vil ihvertfald lige prøve at rode med THX-settings. Tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Stente skrev:
kk - jo jeg kører pt. uden sub , hverken min pengepung eller naboer er glade for en sub. lige pt.....
dog synes heller ikke altid en sub. er nødvendig for fed surround-oplevelse.....mange gange går der for meget bulder og brag i den efter min mening.
|
|
|
Den holdning havde jeg selv også en gang. Indtil jeg fik en sub . Nu vil jeg ikke undvære den. En "ordentlig" sub laver ikke bulderbas, men gengiver dybe frekvenser på en sådan måde, at hvis du slår den fra og ser samme scene igen vil du føle der mangler noget. |
|
|
Må man spørge hvilken en du har?.....
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente: Uden sub går du glip af noget af film oplevelsen.
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er faktisk dejlig oplysende..... Men stadig ingen der kan svare på mit spg. 1 ?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stente skrev:
|
|
|
Har ingen i dag. Men havde B&W ASW750. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Stente skrev:
|
|
|
Har ingen i dag. Men havde B&W ASW750.
|
|
|
hvorfor ikke længere? superfed sub!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
|
|
|
Ja, det er en rigtig fed sub . Men jeg går efter et M&K 7.1 set-up. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
Ja, det er en rigtig fed sub . Men jeg går efter et M&K 7.1 set-up.
|
|
|
bare ikke i min stue...den er for lille
|
| Til top |
|
| |