Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Skarp diskant SR5600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har skiftet min Philips ud med en Marantz. Det har givet mig en meget skarp diskant i mine Conceptér til følge.

Er Marantz virkelig så lyse i toppen...?

Jeg overvejer nu, at skifte forstærkeren ud med en Harman i stedet for. Ville dette hjælpe mig...?

Jeg vil helst ikke skifte htérne ud da de spiller fint i min stue. Så inden det måske kommer til det, prøver jeg lige nogle forstærkere af først.

På forhånd tak

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg troede du var tilfreds med dit setup som det var Toolate? H/K burde give en mindre skarp top, men måske er det dine kabler du skal kigge på, der er dem der mener at det kan reddes med kabler.

Har du købt Marantzen uden at lytte til den først eller hvad, lidt surt at skulle af med den så hurtigt igen.

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Hejsa.

Jeg har skiftet min Philips ud med en Marantz. Det har givet mig en meget skarp diskant i mine Conceptér til følge.

Jeg overvejer nu, at skifte forstærkeren ud med en Harman i stedet for. Ville dette hjælpe mig...?

Jeg vil helst ikke skifte htérne ud da de spiller fint i min stue. Så inden det måske kommer til det, prøver jeg lige nogle forstærkere af først.

På forhånd tak

Det er mit indtryk at hvis der kommer mere diskant, så er det faktisk godt. Du skal find ud af om der kommer mere igennem med det nye aparat. Hvis der kommer mere igennem, så kan dit problem være andre steder. Et bløder kabel eller en kraftigere forstærker er nok vejen frem. Det kan være en god ide at låne en kraftig forstærkere....så har du noget at samligne med.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Synes ikke min SR5600 gør mine Concept 1/6 lyse? Faktisk synes jeg min Nad Silverline S300 var lysere.

Hvilke kabler bruger du?

Og hvad levere dit signal?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Ascari: Jo jeg var tilfreds men blev presset af en ven og vupti så blev det jeg havde solgt. Og så skulle jeg jo ned og lytte på noget. Nad, Denon, Onkyo, Harman, Sony, Yamaha og Marantz. Her løb Marantz altså med sejren, syntes den har en fed mellemtone. Jeg havde dog ikke hørt den på mine htére. Ja det med kablerne kender jeg godt. Kan osse selv høre forskel på kabler, dog mest på signal kabler og forskellen mellem dyrt og billigt kabel kan altså høres.

Bradman: Jeg bliver træt i ørerne og slukker ret hurtigt. Og så er det altså ikke nogle htére der er svære og trække jeg har. Så det med mere kraft tror jeg ikke på. Jeg får meget mere igennem end før, især mellemtonen som jeg syntres er vigtig er fed i Marantzen. Men toppen er blevet skrækkelig lys og for min kone er det endnu være.

Proxi: Mine kabler er Audioquest type 4 og de er bestemt ikke lyse. Jamen det er både radioen, dvd-afspilleren og min 963SA-AR der får det frem.

God bag jul

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 26 December 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Hejsa.

På forhånd tak

Hvis det er en sprit ny forstærker du har købt, skal den måske lige spilles til, før du kan vurdere diskant gengivelsen.
Jeg ved det måske lyder mærkeligt i dine ører, men mange nye apparater falder først lydmæssigt på plads efter at de har spillet nogle hundrede timer. F.eks er visse mosfet transistore særlig kritisk på dette område.'
Så prøv at give din nye forstærker lidt tid.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 December 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jo jo jeg har hørt om tilspilning, men har mest tænkt i højtalere og ikke elektronik dimser. Men det gør jeg så nu og venter en måned med. Så skal jeg nok vende tilbage med om det er væk eller ej.

Tak ska´i ha´.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Det giver faktisk ufatteligt meget at lade den blive spillet til, tog 1½ måned for min Classic, og der lød den eminent, mere end før

Så vent en månedstid og se hvad der sker...

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

glem tilspilning. Ammestuesnak. Så snart der er gået 1 time, er den varm, og så skal du ikke regne med, at der sker mere. Glem kabler. Det gør ikke nær så stor forskel som aktive komponenter.

Sælg den. Måske passer den bedre i et andet setup?

Jeg købte engang en Roksan Caspian, lyttede og læste tests. Den var beskrevet som "laid back". Hos forhandleren lød den "klar". Hjemme hos mig var den ulideligt skarp, og nej, det blev ikke "bedre efter tilspilning".
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Og glem højttalere, elektroneners "summen" i forstærkeren komponere selv lyden fra cd'en!

Ej det er gas, men det kan høres, også selvom jeg ikke mener det giver en forskel, jamen så sker det alligevel og sådan er det bare...

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det er jo fedt når der er forskellige meninger om ting. Normalt vis i hvert fald. For nu drejer det sig jo om mine ting  og her har i bare og komme med et entydigt svar .

Nåh men jeg skal jo starte et sted og jeg tror jeg holder den hjemme en måned. Med mindre jeg kan låne noget og prøve det af mens jeg stadig har marantzen. Men tak alligevel.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 27 December 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Problemet er at der ikke altid er entydige svar.
Vi hører forskelligt og har forskellige opfattelser af hvordan gengivelsen skal være, for at det er god lyd.
 Hvor "skarp" er din diskant gengivelse? Det er jo svært at snakke om, uden at kunne høre komme til at høre dit anlæg.
Jeg er ikke i tvivl om at problemet kan afhjælpes, og der er flere steder at sætte ind.
Hvis du ikke er meget "forelsket" i din Marantz, kan du jo prøve med en anden forstærker.
Ellers er der tilspilningen, som vi har været inde på. Der er også kabler, samt vinkling af dine højttaler i lodret plan. Altså du kan vinkle den lidt bagover.
Der er flere områder at sætte ind på.

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

ikke flere kabeldiskussioner - men at tro, at forskelle på kabler kan måle sig med forskelle på forstærkere eller cd-spillere er at strække den længere, end kobberet kan bære.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen igen.

Har fundet ud af hvad der skabte den for mig irriterende lyd.

Min 963SA-AR er på ingen måde dårlig. Den har en detaljeringsevne både i mellemtonen og i diskanten. Og denne detaljeringsevne gør sammen med Marantzén i mine ører , at det ikke er behageligt, at høre på. Jeg lånte en Marantz CD-afspiller og her forsvandt det så. Det gjorde detaljeringen osse i mellemtonen. Så jeg satte min gamle 963ér på og her skete der det samme som med Marantzen cd-afspilleren.

Ja det er helt rigtigt, at vi er meget forskellige med lyd og sådan er det jo bare.

Marantzen er i forhold til min Philips bedre i mellemtonen og noget lysere i toppen. Jeg er stadig glad for Marantzen. Nu skal jeg bare finde en god CD-afspiller og af med mine Philipser.

Ellers mange tak for hjælpen.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Toolate
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 December 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen.

Jeg bliver jo nødt til, at fortælle færdigt.

Efter udskiftningen af 963ARéren til en CD5001OSE har jeg fået en lyd fruen også kan forene sig med. Den er godt nok ikke så detaljeret som 963ARéren men går an. Har heller ikke flere penge nu.

Jeg havde helt glemt radioen osse havde en mislyd(alt blev koncentreret om lyden fra 963ARéren og alt andet glemt til konen pludselig vil høre 100FM)og denne mislyd blev dannet af, at der var noget galt på vores fællesantenne system, hved dog ikke hvad men efter det blev reppet har det ikke været der.

Men nu efter et par dage er jeg blevet glad for mine Marantzer.

Godt nytår.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes