| Sendt: 26 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg er kommet til den erkendelse at jeg bliver nødt til at have noget hjælp fra eksperter hvis jeg nogensinde skal komme videre, så derfor håber jeg meget at der er en herinde der vil tage sig tid til at hjælpe mig lidt.
Situationen er den at jeg er på jagt efter en surround receiver og dertil hørende DVD. &n bsp; I den sammenhæng er der flere problemstillinger, for det første er der alt for meget at vælge imellem til at jeg overhovedet kan overskue det - jeg købte helst det hele!! Dernæst har jeg ganske enkelt ikke nok forstand på god hifi til at jeg kan skelne skidt fra kanel når jeg fx sidder og nærlæser specs. på en given receiver og jeg ville jo gerne have det bedst mulige. Sidst men ikke mindst har min kære frue gjort det meget tydeligt at det i hvert fald ikke er et lån i huset der skal finansiere mit indkøb, med andre ord er jeg blevet sat under administration, så budgettet er ikke så stort desværre - dvs. jeg har et loft i omegnen af 4000,- Dog skal det ikke stå og falde på et par hundrede kroner eller sådan noget, men det er i hvert fald et nogenlunde konkret udgangspunkt.   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ; Jeg skal som sagt kun bruge de to ting - højtalere er jeg dækket ind omkring, har et alle tiders B&W surround setup og jeg regner med at købe brugt for at få mest ud af mine penge.
Helt konkret har jeg først og fremmest prøvet at lægge mig fast på et mærke - det er ikke gået så godt, jeg skøjter meget rundt imellem Harman Kardon, Denon, NAD og Marantz som alle for mig at se er god kvalitet til en pris jeg kan være med på. Jeg har været meget inde omkring Denons 1600, 1700 og 1800 serier, men igen kan jeg ikke rigtig vurdere forskellen. Jeg har også været ovre i H/K´s AVR4500 + DVD25, men jeg har ingen personlig erfaring med H/K og min baggrund for at have dem med i mine overvejelser går også meget på at jeg synes deres design er vanvittigt flot! Seneste skud på stammen er et Marantz setup med en SR4600 7 kanals receiver og en DV4610 DVD afspiller, det har jeg faktisk fundet til en - synes jeg - ganske fornuftig pris på omkring 3000,- samlet.   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ;   ; De krav jeg i hvert fald har er DTS, Dolby Pro Logic II, seperat udgang til sub og så ville en indbygget tuner være dejligt, men er ej et krav! DVD afspilleren skal helst være ret god både til at se film og høre musik på, men det er måske lidt krævende.
Det var da så noget af en smøre jeg fik liret af - vil bare så gerne give den bedst mulige baggrund for at kunne få hjælp
På forhånd tak,
Glædelig Jul og godt nytår til alle,
/Paw.
|