| Forfatter |
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg har et problem.. Min subwoofer spiller kun når jeg kører 5.1 på forstærkeren, og ikke hvis jeg kører stereo. Jeg har både skruet op for den på forstærkeren og fysisk på selve subben, og den spiller også, men MEGET lavt.. det er underligt, for hvis jeg f. eks. ser film i DTS er der satme knald på den..
Kan nogen please hjælpe? Det er forresten en Denon 1905 receiver jeg har, og en System Audio SE175 subwoofer. De er forbundet med et almindeligt subwoofer kabel med et stik i hver ende.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville starte samme tråd, bare underligt!!! har det samme problem!!!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skyldes sikkert opsætningen i receiveren. Der er jo ikke noget LFE signal på cd'er, så hvis fronterne er sat til "large" er det slet ikke sikkert der bliver sendt noget signal til sub'en.
Det er også muligt at man i receiveren kan indstille om sub'en skal spille med i stereo eller ej. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig som MichaelWb skrive, at når man sætter sin Surround receivren til stereo, spiller sub. ikke med.
Men på nogle Surround receivre, kan man i opsætningen sætte den til at sub. også spille med i stereo, men der er ikke på alle dette kan lade sig
gøre.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
min denon 3805 har har indstilling til at sub kører hele tiden
Mener det hedder main + lfe i menuen
Hans
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det skyldes sikkert opsætningen i receiveren. Der er jo ikke noget LFE signal på cd'er, så hvis fronterne er sat til "large" er det slet ikke sikkert der bliver sendt noget signal til sub'en.
Det er også muligt at man i receiveren kan indstille om sub'en skal spille med i stereo eller ej. |
|
|
Hmm har igen indst. muligheder af denne slags på mine Holfi forstærkere!! hva gør jeg så!! hjælp!! nogen der kan det??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at dette svar ikke løser problemet på den måde som I gerne vil, men den mest hensigtsmæssige måde at tilslutte en sub i stereo er at tilslutte den direkte på højttalerudgangene, dvs at den får et såkaldt højniveau signal fremfor et lavniveau (linie) signal. Hvis det gøres på denne måde, skal receiveren ikke generere et sub-signal fra et stereo signal og det lyder klasser bedre ifølge min erfaring - selvfølgelig skal sub'en kunne klare både høj- og lavniveau signaler, men en del kan dette og den REL Strata III jeg har mest erfaring med klarede dette fint og virkede fint med stereo som beskrevet ovenfor samt en parallel linie forbindelse til LFE i surround. Prøv det...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft 1905 , der var ingen probs med at få subben til at spille i stereo, fronterne var sat til small og LFE + main.
__________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en 1505, der kan man bare sige om der skal være sub sat til eller ej. very simple
så sæt stereo til og ændre det i menuen.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke den konkrete surroundamp. Men på mange findes der basalt to muligheder for stereo - almindelig, traditionel stereo, eller stereo 2.1 . Ved den første (ofte kaldet 'stereo direct'), ledes signalet direkte til de to fronter, udenom alle de digitale behandlingskredsløb, inklusive filter til sub - fronterne spiller altså 'LARGE' (for at blive i surround-terminologien), og uden sub, som et almindeligt stereoanlæg. I den anden mulighed bliver signalet behandlet i de digitale kredsløb, således at de relevante frekvensområder sendes til henholdsvis sub & fronter - så bliver det 2.1, den moderne tekniks version af stereo.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle, tak for svarene.. jeg har nu forsøgt alt hvad i har beskrevet, men den spiller stadig kun en lille bitte bitte smule, selvom man skruer HELT op for den på både receiver og selve subben. Den spiller - ja, men ikke særlig højt..
Jeg har umiddelbart ikke se at man nogen steder kan sætte den til stereo i 2.1 , der står kun stereo og så en hel masse andre underlige indstillinger som får det til at lyde røv dårligt..
Det underlige er, at med min mors NAD 320BEE forstærker spiller subben helt vildt hvis man sætter den til, altså højt og godt - men der er det underlige også at hvis man skruer ned for forstærkeren skruer den kun ned for de to højttalere og ikke for subben - så det må altså være subben som spiller helt seperat der..
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ingen som kan hjælpe ?
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 02 Januar 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du indstillet din receiver som foreslået længere oppe?
Der står nøjagtigt hvordan du sætter det op i denne manual, fra side 19 til 23, via dit onscreen display. Det burde virke hvis du sætter dine frontht'ere til "small" og "yes" til subwooofer. Fra fabrikken er din reciever indstillet til "large" på front, og derved videresendes der intet signal til din sub, i stereo.
Og det skal være via onscreen menuen. Det du skriver "Jeg har umiddelbart ikke se at man nogen steder kan sætte den til stereo i 2.1 , der står kun stereo og så en hel masse andre underlige indstillinger som får det til at lyde røv dårligt.."
tyder på at du kun har rodet rundt i DSP indstillingerne på din receiver og IKKE har været inde i opsætningsmenuen via onscreen. __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
| slet ingen som kan hjælpe ? |
|
|
Fik du det til at virke? __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |