Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 17:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: forstærker+højtalere til 3,5-4k, hvilket? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noeyewar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

hej
min lillebror er på nippet til at ville have nyt sterioanlæg. orpindeligt ville han have et af de der små minianlæg, men dem han har kig på (jvc og sony) koster jo dulme over 3000!
så min tanke er, ville han ikke få langt mere ud af at købe en billig surround forstærker og et sæt højtalere?

havde tænkt på en forstærker i retning af denne:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206553
og så et højtalersæt til ca 2000 kr (noget i kan anbefale?)

hvad synes i om den plan? for han ikke langt bedre funktionalitet og lyd ved en sådan løsning frem for et af de der minianlæg.
skal lige nævnes det primært kommer til at spille musik fra computeren af, og her vil surround til hans spil jo også være fint:)

men lad mig høre jeres bud, max beløbet er 4000 kr
Til top Vis noeyewar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noeyewar

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Køb noget ordenligt stereo-grej til ham. Så er han også fri for at skifte det ud om nogle få år. Køb noget der holder. Hvis surround ikke er alfa-omega for ham, så er der bl.a. denne mulighed 1.
og 2. samt 3.

noeyewar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

interessante løsninger ud linker til der, hvis ikke han VIL have surround er det et rigtigt godt bud. tror vi tager et smut ind og lytter på nogle af dem.:)

andre med gode forslag?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 December 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Enig AM-E.....!!!! Og til noeyewar: Tænk lige over hvad du anbefaler.... (Misforstå mig ikke... det er ikke en provokation, men et hint der kan bruges til meget andet end HiFi-køb). Når du har et givet beløb at handle for, får du IKKE den bedste kvalitet, ved at finde det produkt med flest knapper, flest kanaler, flest påståede watt, flest tilslutninger osv....
Jo flere knapper, kanaler, watt, tilslutninger osv producenten skal hekse frem til en given pris, desto billigere kvalitet må han nødvendigvis lave hver enkel.

Forestil dig en 2 kanals forstærker til 2500,- med eks 2x25 watt, i sin simpleste form. Det kan faktisk laves i en hæderlig kvalitet.
Men kommer du så og siger, at du til samme pris vil have 7 kanaler, surround processor, flot display, masser af terminaler og knapper... Vil du lave det i samme kvalitet, løber prisen løbsk. Så for at undgå dette, og holde den oprindelige pris, skærer man al kvalitet ned til et absolut minimum.
Det værste er så, at de fleste der køber sådan en mulit-kanal forstærker sjældent bruger den fuldt ud. Jeg kender mange, der sidder med 2 højtalere på en surround forstærker. De har altså valgt en elendig kvalitet, for at få en hel masse kanaler som de alligevel aldrig bruger.

Analyser dit eller din brors behov, og beslut så hvad du vil købe.

Mit bud er, at du skal holde dig LANGT fra surround i denne prisklasse!!! Det er stort set kun muligt hvis du vælger fra absolut ringeste hylde, med plastic-højtalere osv.
Sats hellere på noget 2 kanals, hvor du til prisen faktisk kan få nogle glimrende anlæg. De 3 AM-E anbefaler, kan jeg sagtens tilslutte mig.
Jeg ville dog primært kigge på dem med DALI højtalerne fremfor GALE. Evt kunne du også kigge på disse: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=44&ID_infoside=16044

Et endnu bedre alternativ er noget brugt. Til 4000,- kan du eks få et sæt DALI 450, en NAD 317 og en fornuftig CD-afspiller. Så er du oppe i en HELT anden klasse, der på ingen måde kan sammenlignes med de tidligere nævnte løsninger. Og tag ikke fejl af at det er brugt.... Kvalitets elektronik forgår ikke så let. Og selvom dette er brugt, kan det meget vel have længere levetid tilbage, end et nyt billigt anlæg.

noeyewar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

jamen takker da, jeg kom jo netop herind for at få lidt input fra nogen der netop ved mere om skidtet end jeg gør:)

vi vil se nærmere på det her i løbet af ugen.
en helt anden mulighed vi overvejer er blot købe et godt lydkort (creative x-fi) og et godt (eller efter jeres overbevisning nok "udemærket" eller "brugbart") højtalersæt, mener creative eller logitech har nogle thx godkendte, eller hvad det hedder, til omkring 3k.

en ting har jeg da styr på og det er at onboard lyd på bundkortene er ret dårligt fra starten af, så med mindre han også køber nyt lydkort er det vel lige fedt?
men ellers synes han nogle af de minianlæg der linkes til er ret fede

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 18 December 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

En THX godkendelse på et sæt PC-højtalere er på ingen måde garanti for god lyd!!

Køb noget rigtigt HiFi i stedet... Alt hvad du finder af pc-højtalere osv vil give dig totalt grineflip, hvis du prøvede at sammenligne med eks DALI450. Det ville være som forskellen mellem Lada og VW!!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes