Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 07:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Strømudgangen på en reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jannikmariager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

 

Hejsa

Den strømudgang der er bag på en reciever til fx DVD/CD-afspiller - kan man (må man) sætte en stikdåse i der istedet og så sætte sin dvdafspiller samt 2 effekforstærkere i dåsen så det hele tænder p娴en gang, eller vil det overbelaste recieveren ??

Jannik

Til top Vis jannikmariager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jannikmariager
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Den er som regel beregnet til subwooferen, da disse ikke altid har en slukknap, så denne slukker når man slukker recieveren.

Jeg vil IKKE anbefale at bruge en stikdåse i den, det er den vidst ikke beregnet til. Læs evt. manualen, hvor der garanteret står noget om den

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
chaoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

der står oftest hvor meget effekt (watt) du må hive ud af den. hvis du holder dig under dette han du sætte alle de fordelere på du lyster
Til top Vis chaoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chaoz
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

den er kun beregnet til mindre strømudtag som cd afspiller og radio
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke ret meget effekt man må trække ud! Omkring 2A er vist det normale...

Men hvis der er en trigger udgang på din forstærker, så lav en "usb strømskinne" lignende anordning, men med et ordentlig relæ, som kan holde til større strømme...

Problemet ligger jo nok ikke så meget i om du kan trække 10A igennem forstærkeren, men når relæet slår, så kommer der jo altså nogle gnister i relæet som ret hurtigt forurener kontakterne! Så lav din egen relæ boks med et større relæ, som kan holde til det.

Trigger udgangen plejer at være 12v. så du skal jo bare finde et egnet relæ til den spænding

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Hvis der ikke er en trigger udgang, kan man bare sætte en 12v strømforsyning i forstærkerens strømudgang og bruge denne til at aktivere et relæ. Det har jeg selv gjort, og det virker 100%.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes