| Forfatter |
|
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har for ikke så lang tid siden erhvervet mig et stereo anlæg bestående af Dali 450 og NAD 320 intergreret forstærker og NAD 514 cd-afspiller, som jeg faktisk er ret så tilfreds med pt.
Men, nu er jeg blevet bidt af ideen om hjemmebio med lærred, projekter og det hele. Jeg har kigget lidt efter nye højtalere, men er blevet enig med mig selv om, at det nok var ligeså godt at beholde 450'erne, og så finde en center og nogen rear der passede til deres lyd (nogen kommentarer til det?). Så her kommer spørgsmålet, hvilken center og rear højtalere vil passe klang mæssigt til 450'eren ?? Har kigger lidt på Dali Blue serien, men ved ikke rigtig...? Prisen skal ligge på ca. 1-1500 kr. for center og op til 1000 kr. pr. baghøjtaler, er ligeglad med om det er brugt.
Mens vi er ved det, hvad kan i så anbefale af surround reciever ?? Har luret på DENON AVR-1906, hva siger i til den ?? Den må helst ikke overstige 5000 kr. for en brugt.
På forhånd tak!
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali SC-7 har været brugt af mange som center til 850/450. Med hensyn til baghøjtalere er det vel oplagt at købe et par 450 mere  Evt. kan du bruge en enkelt 450'er som center, det er det som helt sikkert vil være bedst klangmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SC-7'eren var da bestemt en mulighed! Meen om det skal være yderligere et sæt 450 som baghøjtaler det ved jeg ikke lige... Mit værelse er 13 kvm, så jeg ville være ked af at skulle rykke sofaen/sengen ud fra bagvæggen for at kunne stille et sæt 450 bagved. Det jeg havde tænkt mig var baghøjtalere med ca. 6,5" enhed, der så skulle hænge helt nede for enden af sidevæggen, så de kom til at sidde lige ud for ørene, med en lille smule vinkling nedad, lyder det fornuftigt ?? For de gamles surround system sidder bag-ht'erne på bagvæggen samtidig med at sofaen er skubbet helt tilbage, så ens hoved nærmest sidder bagved højtalerne...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rød serie som 450 kommer fra, var jo i sin tid Dali's komplette surround-serie. De består af:
350 (lille gulvhøjt.) 450 (mellem gulvhøjt.) 850 (stor gulvhøjt.) SC-5 (center) SW-8 (Sub) SR-5 (baghøjt. vægophængt).
Alle passer sammen lyd såvel som design-mæssigt.
Mit bud er altså SC-5 + SR-5 ... eller alternativt 3 x SC-5. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene! Hvor hører SC-7 hjemme i alt det her ? den vil være bedst pga. den fysiske størrelse, jeg synes SC-5 ser lidt voldsom ud, men hører SC-7 også sammen med rød serie ? Hvad angår Suite serien, så har jeg altid synes at de så hammer lækre ud Så ved ikke om det rent lydmæssigt kan betale sig at sælge det nuværende og købe komplet Suite ?
Hva siger i til reciever til alt dette ?? Har fundet nogen brugte Harman/Kardon sæt (DVD og reciever) som jeg synes ser ret lækkert ud, hvad er jeres erfaringer med det mærke, og er der gode alternativer, når vi snakker max pris på 5000 ?
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nærmere eftertanke, så behøver i ikke kommentere på den ser Suite ide alligevel.. Det bliver nok for dyrt i sidste ende.. Men lidt hjælp til det med SC-5 og SC-7 samt reciever, det ville være lækkert
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellere spare lidt længere for at få noget bedre. Det er træls at købe noget, man tror, er godt nok hvorefter det viser sig at man skulle have gået efter den anden løsning/mulighed . Ikke dermed sagt at dyrer er bedst!
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Jeg er blevet ret enig med mig selv om at det skal være SR-5 bag ht'er og SC-5 center. Men kan jeg få lidt hjælp til reciever og dvd delen ?? Har fundet en sæt med Harman Kardon AVR 5000 og Harman Kardon CD 25, er det noget der kan bruges fornuftigt ??
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups.. der skulle selvf. stå H/K DVD 25...
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at købe Suite center og rear, og senere, når du får råd, købe suite fronter Hvis det skal være den gamle serie, hvorfor så ikke købe SC-7? Den er en del større end SC-5, og kan nok bedre matche 450erne  __________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
SC-5 var fra rød serie og SC-7 er fra den gamle blå serie. Jeg ville nok vælge SC-7 hvis det skulle være en af de to for SC-5 er en ganske lille højtaler.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Tror ikke jeg vil ofre de penge Suite serien koster, jeg må sætte en grænse, eller kan jeg ikke styre det til sidst  Tænkte på, hva med Concept serien, vil det være en opgradering ?? Altså 2 Concept 6 og 2 concept 2/1 og en concept center og senere sub ?? Det ville være dejlig nemt bare at handle sådan et helt sæt, men tror i umiddelbart det vil være en opgradering ?
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob-bob... nej, ikke concept... Hold dig til dine 450'ere i første omgang, hvis de ellers ser ud til at kunne leve lidt endnu - ang. kantophæng osv.. De vil alligevel også fuldt udnytte evt. en denon 1906, man må gerne tænke lidt i flaskehalsprincippet når man køber...
Jeg vil råde dig til at finde en suite 0.7/0.8 center brugt, og så evt. nogle dali 102/202/2002/suite rear...
Så kan du altid tage den derfra, hvis du senere hen får lyst til nogle suite som front... Eller måske evidence ;) - vær opmærksom på at det er SE udgaven, den er lækker :)
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Tror mine 450'ere har mange gode år endnu.. Jeg købte dem for få måneder siden og indtil da, har de næsten ikke spillet, kun lidt low-volume radio hos et ægtepar... Tror jeg kigger mig om efter SR-5 bag og SC-5/7 center.. Men, når jeg kigger på dba.dk, så er det altså SC-7 der er den lille og SC-5 der er stor ..
Ville en Harman/Kardon AVR 5000 være fin til sådan et system ??
Mht. Suite, så tror jeg ikke jeg vil ofre de ekstra penge.. Skulle jeg gøre noget, ville jeg spare op og få noget mere merkant bedre som fx Evidence (som jeg har hørt, og synes spiller rigtig godt!)
Side spørgsmål, hvorfor ikke Concept ? Er de direkte dårlige eller..?
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
Tror jeg kigger mig om efter SR-5 bag og SC-5/7 center.. Men, når jeg kigger på dba.dk, så er det altså SC-7 der er den lille og SC-5 der er stor ..
|
|
|
Kig på de links der er givet længere oppe. De specs der er på højtalerne viser at SC-5 er den mindste af de to.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, eller det er jo en smagssag.. Men som sådan udmærker de sig ikke med nogen bestemt svaghed.. Umiddelbart kan jeg bare slet ikke se nogen fordele for dig ved at investere i concept...
du har et par meget fornuftige fronter nu, som du kan opbygge dit system udfra.. og stadig parre de komponenter du investerer i med et par evidence senere hen, hvis det kommer på tale..
Men hvis du kan lide designet synes jeg da du skal give dem en lytter.. - concept.. ps. jeg så en suite 0.8 center på dba for 1000kr forleden!!! ved ikke om den er solgt.. 7
Sc7 vil også sagtens kunne bruges, og er en meget fornuftig center i forbindelse med 450..
Jeg ville nok satse på en nyere model, eks. H/K 335 eller lignende.. Nu du ikke har noget imod at købe brugt hvad ht. angår, kan du jo overveje om du vil købe forstærker i tyskland, gjorde jeg selv.. Og der er mange penge at spare...
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nemlig ret godt lige designet på Concept serien, det var faktisk derfor jeg fik tanken Men jeg vil ikke have det hvis det ikke spiller ligeså godt som mine 450'ere.. Jeg må have kidnappet min kammerats Concept 6'ere, så jeg kan prøve dem ordentligt. Det eneste jeg ikk er så vild med mht. Concept er at der er så mange der har dem efterhånden 
Men jeg siger tak for hjælpen, jeg må jo ud i junglen og høre de forslag i er kommet med!
|
| Til top |
|
| |