| Forfatter |
|
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg overvejer at få mig en ny surround forstærker/receiver og har brug for nogle anbefalinger. I øjeblikket bruger jeg en Cayin 252B til stereo delen og når der skal ses film bliver der tændt for en ældre Denon 1801 som egentlig ikke er noget at skrive hjem om, men det ved i jo sikkert. Når jeg ser film bruger jeg min Cayin til at trække mine fronthøjtalere (Audiovector M3 Signature) og Denonen til bag og center (Gale højtalere).
Men det er begyndt at gå mig lidt på nerverne at jeg skal justere center/bag volumen på denonen og derefter front på Cayinen for at få det hele til at spille når jeg skal se film. Derfor efterlyser jeg en ny surround forstærker med stereo delen i top men gerne med et dejligt minimalistisk design som min kære cayin, men findes det? Jeg synes jeg har kigget en del steder og det meste er store grimme kasser med tusind knapper og et kæmpe display, jeg har dog fundet et par stykker men så koster de noget mere end min penge pung kan klare. De må findes, hvad har jeg overset?
Jeg vil sige at mit budget ligger på omkring 15.000 +/-.
Håber der kommer et par forslag, på forhånd tak.
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den behøver forresten ikke have radio, bliver aldrig brugt. Kun lyd fra HTPC og Cd afspiller
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en thule ia350b den spiller udemærket og den kan ud med lidt held finde til ca 15000 brugt
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det lyder som et fornuftigt bud - du skal vel ikke sælge?
Hvad siger i til dens lillebror? THULE Sphere AV100 forstærker
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/forst aerker/THULE_Sphere_AV100_forstaerker_Sort_soelv.htm?aID=403 3&rID=4033
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej jeg er ikke træt af den endnu
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
i øvrigt så får av 100 nok lidt problemer mad at trække det den skal
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja garanteret, de sluger noget de kære audiovectore
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror vi snakker forbi hinanden
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
| ja garanteret, de sluger noget de kære audiovectore |
|
|
Faktisk ikke - en AV100 kan sagtens trække dem. M3 er ikke så vanskelige at have med at gøre, så den konstellation ville jeg ikke være bange for - jeg har hørt sådan et system og der var rigeligt med gang i den.
Men ellers er der altid alternativet i en IA252B, eller 255B med 5.1 indgang. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mente mig rak og så av 100
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong - ja åbenbart, kan godt se hvad du mener ved nærmere læsning
Ronin - Tak for forslagene.
Hvordan fungere det med en IA252B når man skal have snurrerundt lyd?
Der er ikke nogen af dem der har en digital indgang hvis jeg vil køre optisk/coax fra computeren?
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
har en harman kardon 8500 hvis det skulle have interesse ??
kokken
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kokken -> Jeg synes ikke helt det er den pæneste, men god omtale har den da fået. Hvad er din pris og hvordan forholder det sig med garanti osv?
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kokken skrev:
|
hej
har en harman kardon 8500 hvis det skulle have interesse ??
kokken
|
|
|
Det er ikke i tråd med retningslinierne for forum at benytte dette til salg, benyt venligts Køb Salg og Bytte marked.
|
| Til top |
|
| |
kokken Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja skal nok flytte den til køb og salg.
og for det andet står der interesse og ikke salg
kokken
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at finde en Primare SPA20 - den har rigeligt med kræfter, og fronten er ikke overstrøet med knapper.

|
| Til top |
|
| |