Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 13:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surround forstærker/receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg overvejer at få mig en ny surround forstærker/receiver og har brug for nogle anbefalinger. I øjeblikket bruger jeg en Cayin 252B til stereo delen og når der skal ses film bliver der tændt for en ældre Denon 1801 som egentlig ikke er noget at skrive hjem om, men det ved i jo sikkert. Når jeg ser film bruger jeg min Cayin til at trække mine fronthøjtalere (Audiovector M3 Signature) og Denonen til bag og center (Gale højtalere).
Men det er begyndt at gå mig lidt på nerverne at jeg skal justere center/bag volumen på denonen og derefter front på Cayinen for at få det hele til at spille når jeg skal se film. Derfor efterlyser jeg en ny surround forstærker med stereo delen i top men gerne med et dejligt minimalistisk design som min kære cayin, men findes det? Jeg synes jeg har kigget en del steder og det meste er store grimme kasser med tusind knapper og et kæmpe display, jeg har dog fundet et par stykker men så koster de noget mere end min penge pung kan klare. De må findes, hvad har jeg overset?
Jeg vil sige at mit budget ligger på omkring 15.000 +/-.

Håber der kommer et par forslag, på forhånd tak.
Kenneth
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Den behøver forresten ikke have radio, bliver aldrig brugt. Kun lyd fra HTPC og Cd afspiller
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jeg har en thule ia350b den spiller udemærket og den kan ud med lidt held finde til ca 15000 brugt

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

ja det lyder som et fornuftigt bud - du skal vel ikke sælge?

Hvad siger i til dens lillebror? THULE Sphere AV100 forstærker
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/forst aerker/THULE_Sphere_AV100_forstaerker_Sort_soelv.htm?aID=403 3&rID=4033
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

nej jeg er ikke træt af den endnu
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

i øvrigt så får av 100 nok lidt problemer mad at trække det den skal
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

ja garanteret, de sluger noget de kære audiovectore
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror vi snakker forbi hinanden 
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

kennethp skrev:
ja garanteret, de sluger noget de kære audiovectore

Faktisk ikke - en AV100 kan sagtens trække dem. M3 er ikke så vanskelige at have med at gøre, så den konstellation ville jeg ikke være bange for - jeg har hørt sådan et system og der var rigeligt med gang i den.

Men ellers er der altid alternativet i en IA252B, eller 255B med 5.1 indgang.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

jeg mente mig rak og så av 100
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Carstong - ja åbenbart, kan godt se hvad du mener ved nærmere læsning

Ronin - Tak for forslagene.
Hvordan fungere det med en IA252B når man skal have snurrerundt lyd?

Der er ikke nogen af dem der har en digital indgang hvis jeg vil køre optisk/coax fra computeren?
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
kokken
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

hej

 

har en harman kardon 8500 hvis det skulle have interesse ??

 

kokken

Til top Vis kokken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kokken
 
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 207
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Kokken -> Jeg synes ikke helt det er den pæneste, men god omtale har den da fået. Hvad er din pris og hvordan forholder det sig med garanti osv?
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

kokken skrev:

hej

 

har en harman kardon 8500 hvis det skulle have interesse ??

 

kokken

Det er ikke i tråd med retningslinierne for forum at benytte dette til salg, benyt venligts Køb Salg og Bytte marked.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
kokken
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

 

 

ja ja skal nok flytte den til køb og salg.

og for det andet står der interesse og ikke  salg

 

 

kokken

Til top Vis kokken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kokken
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hvad med at finde en Primare SPA20 - den har rigeligt med kræfter, og fronten er ikke overstrøet med knapper.

 

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes