Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surroundreciver?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Håber på lidt hjælp til endnu en opgradering af mit surround setup. Jeg vil gerne have en receiver med noget mere saft og kraft, har meget kraftigt overvejet at købe en Yamaha RX-V1600, den har jo fået en fornem anmeldelse flere steder, bla. her på siden. Men ved ikke om der er nogen bedre og måske også billigere alternativer? Receivere skal også gerne kunne udvides med fx. effekttrin senere, hvis dette skulle blive nødvendigt. Er der ellers nogen andre ting som jeg bør overveje ok min nye receiver skal indeholde?

Mit setup kan ses herunder, ved ikke helt om jeg i samme vending bør skifte DVD'en ud? Hvad tror i ca. jeg kan få for min gamle receiver? Den er under halvandet år gammel, jeg tænker i retningen af 1500-2000 kr?!

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke passe at der slet ikke er nogen der har noget at sige i mit valg af ny receiver? Har også overvejet en Pioneer i samme prisklasse, kan ikke lige huske hvad det er den hedder, men den koster nogenlunde det samme som Yamahaen.

Har også lige et par spørgsmål mere; Hvis nu jeg bestemmer mig for at købe den yamaha receiver, ville det så være smart at spare de 1500-2000 kroner ved at købe den i Tyskland, eller ville det være dumt? Forsvinder garantien osv? Nogen der kender et sted hvor jeg kan lytte til Yamahaen i nærheden af Hillerød? Når jeg nu alligevel skal ud og bruge så mange penge, kan det så godt betale sig at ligge de par ekstra 1000 kroner og så få Yamaha RX-V2600 eller vil jeg ikke kunne mærke den store forskel? Det er også muligt at udvide med ekstra effekttrin senere, hvis jeg skulle være interesseret i det? For har hørt noget med at yamahaen skulle være lidt strømsvag i forhold til andre receivere?

Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Saft og kraft?

Hvad med at kigge (lytte) på H/K receivere. Det ville være mit eget bud, hvis jeg skulle ud og købe receiver lige nu.

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Er der nogen steder i nærheden af Hillerød hvor der ligger nogen butikker der sælger noget af det?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jaja... så var jeg da lige nede i den lokale Hifi-imports og kigge/lytte lidt. Jeg fik faktisk et par ideer mere, som jeg lige vil høre jer ad hvad i siger til: Først skal det lige siges at jeg nok bruge mit surround 80 % til musik og kun 20 % til film, så derfor foreslag den venlige sælger mig en Rotel RSX-03 til 9499,- da denne skulle egne sig bedre til Stereo end den førnævnte Yamaha. Nogen der kender noget til denne receiver? samtidig er der også muligheden for storebroren, som har HDMI tilslutningsmulighed, samt en noget større effekt, som jeg søger pris: 12499,- ved ikke om det er noget der er værd at give 3000 kroner mere for? Men HDMI bør man vel næsten have med hvis man nu skal ud og investere så mange penge, det er vel fremtiden?

Et andet alternativ kunne være at købe ovenover nævnte Yamaha, enten den store eller den lille, ved ikke hvilken den bedst kan betale sig? Den kunne man jo så evt. senere opgradere med nogen effekttrin, for på den måde at få en bedre stereo lyd?

Ved ikke hvad i siger til mine mange forslag, men håber da at der er nogen der måske kan hjælpe mig lidt i alt forvirringen!

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Havde lidt håbet på at nogen kunne hjælpe mig med ovenstående, men i mellemtiden har jeg da fundet en god brugt løsning synes jeg selv, hvad siger i?

Yamaha RX-V2500, Yamaha DVD-S1500, effekttrin: eAR 202 + følgende kabler: 
3 sæt TMC White 1 m RCA-RCA
1 sæt TMC Gold label HT 2,5 m
2 sæt TMC Jumper
1 sæt TMC Yellow 1 m RCA-RCA

Alt dette plus et oplyst THX billede kan jeg købe for 10000 kroner lige ud. Hvad siger i til dette tilbud? Tror nok godt at jeg kan presse lidt på prisen.

fllau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke den Rotel du henviser til, men jeg har selv RX-V1600 og er meget glad for den. Jeg bruger den til at drive B&W DM604 som er forholdsvis tunge at drive - jeg mangler på ingen måder effekt.
RX-V1600 er en 7.1 reciever - og hvis du "kun" vil bruge den i et 5.1 setup, så har du muligheden for at bruge de overflødige bagkanaler til bi-amping. Derved får du lige dobbelt power til fronterne. Det er langt fra alle mærker der tilbyder dette som standard.

/F

Til top Vis fllau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fllau

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

fllau skrev:
RX-V1600 er en 7.1 reciever - og hvis du "kun" vil bruge den i et 5.1 setup, så har du muligheden for at bruge de overflødige bagkanaler til bi-amping. Derved får du lige dobbelt power til fronterne. Det er langt fra alle mærker der tilbyder dette som standard.

/F

Hvordan gør man det? lyder spændende.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ok... det lyder jo meget nice, er det en feature som den brugte yamaha rx-v2500 har? Nogen der ellers har noget at sige om det tilbud?

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Hej Bagger...

Jeg syntes det brugt tilbud lyder som den bedste løsning, specielt fordi du får et effekttrin til dine fronter, så receiveren får mere overskud til center og baghøjttalere...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

fllau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:
fllau skrev:

/F

Hvordan gør man det? lyder spændende.

Det er lavet meget simpelt..

Der skal trækkes 2 sæt kabler til hver front HT. Det ene forbindes til de normale terminaler på receiveren, det andet forbindes til "Surround back" terminalerne. I "Advanced setup" menuen under "BI-AMP" ændres der fra "Off" til "ON". Derefter monterer du målemikrofonen og kører ny kalibrering af systemet.

fllau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:

Når jeg nu alligevel skal ud og bruge så mange penge, kan det så godt betale sig at ligge de par ekstra 1000 kroner og så få Yamaha RX-V2600 eller vil jeg ikke kunne mærke den store forskel?

´

Den store forskel på RX-V1600 og RX-V2600 er at RX-V2600 har video opskalering. Det er op til dig selv at vurdere om det er en funktion du har brug for.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

jeg ville nu også tage H/K med i tankerne, for du nævner at du gerne vil ha noget med saft og kraft og H/K har ihvertfald masser af kraft og en (synes jeg) god lyd...alternativet var at kigge lidt på det brugte.. du kan finde nogle rigtig gode recievere til nogle MEGET gode priser

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:

Havde lidt håbet på at nogen kunne hjælpe mig med ovenstående, men i mellemtiden har jeg da fundet en god brugt løsning synes jeg selv, hvad siger i?

Yamaha RX-V2500, Yamaha DVD-S1500, effekttrin: eAR 202 + følgende kabler: 
3 sæt TMC White 1 m RCA-RCA
1 sæt TMC Gold label HT 2,5 m
2 sæt TMC Jumper
1 sæt TMC Yellow 1 m RCA-RCA

Alt dette plus et oplyst THX billede kan jeg købe for 10000 kroner lige ud. Hvad siger i til dette tilbud? Tror nok godt at jeg kan presse lidt på prisen.

Har lånt det her anlæg med hjem, synes det lyder helt kanon, så det er min plan at købe, men hvad siger i til prisen, regner ikke med at købe alle TMC kablerne med?

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan fortælle sådan en uviden en som mig, hvad et oplyst THX billede er

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det er bare en billede i glas, hvor der er nogen små blå dioder der lyder op igennem! Det er bare rigtig geek udstyr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes