Det her kan godt blive lidt indviklet at forklare ordentligt, men vil prøve :)
Mine kære "gamle" forældre vil gerne have givet musik udstyret en lille overhaling. Men der er nogle ting som skal opfyldes - og her begynder jeg at løbe panden imod muren.
De har et køkken alrum med en tilstødende sofa/tv stue. Deres gamle anlæg, som har gjort det godt i godt 10 år, trænger til en overhaling, men deres ønsker er lidt besværlige. Lad det være sagt med det samme, de er ikke audiofile, de går mere op i at det er brugervenligt, frem for spitzenklasse lyd. MEn deres krav er som følger:
1: Det skal meget gerne være en samlet kasse, med surround reciever og dvd i et, af pladshensyn.
2: Den skal kunne lave lidt surround sound inde i deres tv stue, når min fatter vil se en action film - men samtidig, skal der også være mulighed for at kunne hører cd/lp/radio ude i køkken alrummet (ikke på samme tid, men i stil med gamle dage, hvor man kunne vælge A eller B højtalere - hvilket jeg underligt nok ikke har set på nogle forstærkere eller lignende i lange tider?)
3: Det må meget gerne være en ret kompakt løsning, eller om ikke andet, så bare ikke så dyb, så de kan have det gemt lidt væk, i et skab når det ikke er i brug. Eller evt. pænt/småt nok til at kunne stå på en lille hylde.
De har nogle udemærkede højtalere i tv stuen (sat/sub system, så her er det ikke hødvendigt at koste penge i første omgang.) Ude i køkken alrummet, regner jeg med at donere dem et par Dali Concept 2, da alt det med bass ikke lige er så vigtigt for dem, og det er jo en ok højtaler til at de kan høre noget P4 og jazz.
Så det der skal bruges, håber jeg at have "penslet" godt nok ud ovenfor - det kan siges jeg selv har haft kigget lidt rundt om, med synes ikke der er så forfærdeligt meget som passer præcis - men igen, kender ufatteligt lidt til dette kompakt markede.
Sidst med ikke mindst budgettet. Altså den gamle sagde op til omkring 4000 - men er da ret sikker på han ville gnide sig velfornøjet i hænderne hvis han slap med det halve

Håber at få lidt feedback, da jeg er strandet lidt i det her projekt