Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Et uløseligt kompromis? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Det her kan godt blive lidt indviklet at forklare ordentligt, men vil prøve :)

Mine kære "gamle" forældre vil gerne have givet musik udstyret en lille overhaling. Men der er nogle ting som skal opfyldes - og her begynder jeg at løbe panden imod muren.

De har et køkken alrum med en tilstødende sofa/tv stue. Deres gamle anlæg, som har gjort det godt i godt 10 år, trænger til en overhaling, men deres ønsker er lidt besværlige. Lad det være sagt med det samme, de er ikke audiofile, de går mere op i at det er brugervenligt, frem for spitzenklasse lyd. MEn deres krav er som følger:

1: Det skal meget gerne være en samlet kasse, med surround reciever og dvd i et, af pladshensyn.

2: Den skal kunne lave lidt surround sound inde i deres tv stue, når min fatter vil se en action film - men samtidig, skal der også være mulighed for at kunne hører cd/lp/radio ude i køkken alrummet (ikke på samme tid, men i stil med gamle dage, hvor man kunne vælge A eller B højtalere - hvilket jeg underligt nok ikke har set på nogle forstærkere eller lignende i lange tider?)

3: Det må meget gerne være en ret kompakt løsning, eller om ikke andet, så bare ikke så dyb, så de kan have det gemt lidt væk, i et skab når det ikke er i brug. Eller evt. pænt/småt nok til at kunne stå på en lille hylde.

De har nogle udemærkede højtalere i tv stuen (sat/sub system, så her er det ikke hødvendigt at koste penge i første omgang.) Ude i køkken alrummet, regner jeg med at donere dem et par Dali Concept 2, da alt det med bass ikke lige er så vigtigt for dem, og det er jo en ok højtaler til at de kan høre noget P4 og jazz.

Så det der skal bruges, håber jeg at have "penslet" godt nok ud ovenfor - det kan siges jeg selv har haft kigget lidt rundt om, med synes ikke der er så forfærdeligt meget som passer præcis - men igen, kender ufatteligt lidt til dette kompakt markede.

Sidst med ikke mindst budgettet. Altså den gamle sagde op til omkring 4000 - men er da ret sikker på han ville gnide sig velfornøjet i hænderne hvis han slap med det halve

Håber at få lidt feedback, da jeg er strandet lidt i det her projekt

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke få nogle cirka mål på hvor stor den må være? Tror slet ikke det er umuligt at finde..
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Lyder som en ordentlig omgang. Selv hvis pengene var ligemeget tror jeg det ville blive svært at finde noget der kunne hornorere alle kravene, men til 4000 vil jeg desværre mene at det er MULIGT. Med mindre, og det ved jeg intet om, at det kan lade sig gøre at finde en eller anden "Bilka ting" som kan klarer det, men det ved jeg som sagt intet om.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så meget bredden, men det er mere dybden den er gal med. Men alt over 25-30 cm, er lidt dybt nok. Der skal jo også være plads til kabler. Og må nok indrømme, ingen af de gamle, synes hifi er kønt, nærmere svært imod. Derfor vil de gerne have det lukket inde, eller i værste fald, være så småt, at der kan stå fremme uden at skæmme :)

P.s. Brugt er også en mulighed, men det hjælper mig jo ligelidt, da jeg har nul forstand på det felt, brugt eller ej

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Lyder som en ordentlig omgang. Selv hvis pengene var ligemeget tror jeg det ville blive svært at finde noget der kunne hornorere alle kravene, men til 4000 vil jeg desværre mene at det er MULIGT. Med mindre, og det ved jeg intet om, at det kan lade sig gøre at finde en eller anden "Bilka ting" som kan klarer det, men det ved jeg som sagt intet om.

Michael

Nogenlunde samme måde jeg formulerede mig til dem, og de gav sig da også så meget, at der i yderste tilfælde kunne gåes lidt på kompromis hist og her, men så tæt på deres ønsker desto bedre :)

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 April 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/DVD-r eceiver/NAD_L73_DVD-receiver_Titanium.htm

Det eneste jeg lige kunne finde, men tror ikke at du kan tilslutte et extra sæt
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 16 April 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Denon AVR-1706
Denon DVD-1720

Hvis de kan leve med at de skal have to apperater (som dog stadig matcher hinanden i design) er dette mit forslag. Der kan du tilslutte ekstra højttalere, hvis du kun bruger 5 højttalere i surround
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 19 April 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Sony laver nogle rimeligt kompakte designs med integrerede DVD/surround amps + højtalere ( og sub). Så kan du eventuelt anskaffe en ekstern HT-omskifter for at sende lyden andre steder hen. De fås på te'bu' til ~2,5 tusinde - så er der osse råd til omskifterne...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Brugt B&O (måske)
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Tror alle Denon's surround recievere har mulighed for at vælge mellem speaker A og speaker B.

Det kan jeg i hvert fald på min AVR-1906.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes