Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjemmebio system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Vil lige starte med at sige hejsa til jer alle da jeg er helt ny herinde ..

Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at vælge noget OK HJEMMEBIO SYSTEM til min stue da jeg er helt grøn på området.. Ang fjernsyn der falder valget nok på pioneer 43" plasma skal bare lige finde ud af hvilken model ?.. Ja jeg har vel brug for en dvd afspiller+højtalere self (5.1) ved ikke om man også skal bruge en forstærker. Det skal lige siges at jeg har kiket lidt på denne model  http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=142056 da dvd afspilleren kan hænge fladt på vægen, men ved ikke om det er noget værd

samlet surround system må max koste 6-7.000,-

P.S det skal også kunne bruges til at spille musik på 

Til top Vis Karlson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlson

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 April 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at sige det, men du får altså en svær opgave hvis du vil finde (kvalitets) surround-forstærker og en DVD-spiller og 5 højttalere og en sub til 6-7.000 kroner og det ikke kun skal kunne gengive lidt ligegyldige lyde (du angiver at det skal kunne spille musik, så jeg antager at du vil over et vist minimumsniveau i lydkvalitet).

Jeg vil anbefale dig en af følgende muligheder:
1) Spar lidt på plasma'en og find en kvalitets-skærm til 15-18.000 (evt. brugt) og sæt så resten af til lyd
2) Drop surround og køb lidt bedre 2-kanals udstyr - DVD'er med surround kan fint spilles i 2-kanals stereo
3) Vent til du har flere penge

Det var måske ikke lige det svar du gerne ville høre, men jeg tror at over 90% af brugerne i dette forum vil give mig ret (hvis ikke, så hører jeg det nok snart... )

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 14 April 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Det er bestemt ikke en nem opgave.

Umidellebart vil jeg tror at SONY´s DAV systemer kan ligge i dit prisleje.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 April 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Kan kun give greve ret , det holder ikke med 6-7k til 5.1

Mvh Claus

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Karlson skrev:

Vil lige starte med at sige hejsa til jer alle da jeg er helt ny herinde ..

Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at vælge noget OK HJEMMEBIO SYSTEM til min stue da jeg er helt grøn på området.. Ang fjernsyn der falder valget nok på pioneer 43" plasma skal bare lige finde ud af hvilken model ?.. Ja jeg har vel brug for en dvd afspiller+højtalere self (5.1) ved ikke om man også skal bruge en forstærker. Det skal lige siges at jeg har kiket lidt på denne model  http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=142056 da dvd afspilleren kan hænge fladt på vægen, men ved ikke om det er noget værd

samlet surround system må max koste 6-7.000,-

P.S det skal også kunne bruges til at spille musik på 

Hej med dig.

Jeg er ret enig med den anden fyr ovenfor som har svaret dig. Til de penge for du meget svært ved at finde noget som du kan bruge til noget/bliver glad for.

Jeg havde selv samme idé for nogle år siden da jeg skulle samle mit eget og havde heller ikke penge nok til at gøre det som jeg gerne ville på det tidspunkt. Så mit råd til dig vil være at købe nogle "fronter" til at starte med, og så bare sørge for at de er en del af en seris, sådan at du kan købe resten efterhånden som du har pengene.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej Karlson og velkommen til.

Til jer andre: det er et 'OK' system han leder efter, mon ikke det burde kunne lade sig gøre?

Jeg ville evt. foreslå:

Højttalere 3000kr: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/GALE_Junior_hoejttalersystem_.htm

Receiver: marantz sr 4600 til omkring 3000kr fås her: www.danstv.dk og/eller www.tapeconnection.dk

Og så skal du blot finde en dvd-afspiller som har digital-udgang (coax) til omkring de 1000kr. eller under.

- så bør du være ok kørende vil jeg mene.

Men du bør prøve at bruge en times tid i en hifi-butik (fx. hifiklubben, de har trods alt stort sortiment og mange priser) og så finde ud af om du kunne blive hook på at få noget bedre udstyr derhjemme - det koster trods alt ikke noget at lytte, selvom det i den sidste ende gør det for det fleste af os herinde

Mvh
Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Eller købe den surround receiver som er vist ovenover (Marantz sr 4600) til 3k, som eftersigene skulle være god både i surround og stereo, samt have nogle gode kræfter.

Dernæst køb nogle brugte højtalere. Evt. et sæt Dali 450 til ca. 1200 kr, en Dali SC-5 eller SC-7 center til 5-700 kroner, og så evt. nogle Dali 102 eller sådan noget til ca. 300 kroner. Så er du ret godt kørende. Så kan du altid se på en sub senere, selvom jeg tvivler på det bliver nødvendigt. Da et sæt Dali 450 nok spiller mere bas end den sub der er med til det system du har kigget på.

Det er selvfølgeligt ikke sikkert du kan finde ovenstående brugt, det var også bare foreslag. Der findes massere af gode højttalere på brugtmarkedet. Se evt. hvad du kan finde og spørg på forummet om det er noget at se nærmere på.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

hmmm nederen, men hvis jeg vil ha bare lidt for mine penge så bør jeg altså købe nogle af tingene brugt ?
Til top Vis Karlson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlson

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Karlson skrev:
hmmm nederen, men hvis jeg vil ha bare lidt for mine penge så bør jeg altså købe nogle af tingene brugt ?

Det skal du nu ikke tage så tungt. At købe brugt er en udmærket vej til god kvalitet til rimelige penge. Det meste hi-fi (ikke alt, men det meste) kan erhverves for omkring 50% af nypris efter mindre end 1 år og med en del surround udstyr går det endnu hurtigere og længere ned af bakke pga. den hurtige produktudskiftning og tekniske udvikling på dette område.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Karlson skrev:

Helt enig.

Brugtmarkedet bugner af udstyr. Brugt = bedre udstyr til samme penge. Du kan evt. tage en tur forbi min tråd der er alt købt brugt, dog til et lidt højere beløb. Det er samlet på emkring 2 år. Kik også under http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=1 der er masser af guf at læse.

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg mener nu godt at det kan lade sig gøre at samle et fornuftigt system til de penge, selvfølgelig vil du ved brugt køb kunne gøre det "en del bedre", men mener bestemt man kan få noget der er pengene værd.

Her er hvad jeg selv ville kigge i retningen af hvis jeg skulle købe nyt og havde ca. 7K:

Højtalere: Teufel Theater 1 (580 Euro+ fragt ca. 4350kr + fragt)

http://teufel.de/de/Heimkino/s_1001.cfm

Har ikke selv hørt sættet, men de har fået utrolig meget ros i diverse tyske hifi magasiner.

Et andet kvalifiseret bud kunne være KEF KHT 2005.2 til 4000kr, det er også et super system til pengene, trods det bliver forhandlet af Fona

test: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=3684

De sæt jeg nævner har selvfølgligt sine begrænsninger hvad angår størrelsen af din stue, så hvis du har en stor stue så ville jeg nok kigge efter et par gode stereo højtalere istedet for disse surround sæt.

Forstærker:

Sony STR-DB798 : Den forhandles i tyskland til omkring 250 euro (ca. 1900kr), samme model koster 4K i fona.

Lad sig ikke skræmme af at det er en sony forstærker, den har fået gode anmeldelser.

Dvd: Pioneer DV 380 En udemærket dvd afspiller der kan ehverves for ca. 80euro ( 600kr).

Når fragt er lagt til, alt afhængig af hvad du vælger, så lander du lige omkring de. 7K.

Så har du i mine øjne et hæderligt system (til de penge)

Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes