Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Har jeg brug for HDMI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
Jeg er ved at samle nyt system, og indtil videre har jeg købt denne DVD: Pioneer DV-380-S og skal snart have mig en forstærker dertil, og der havde jeg tænkt på: Pioneer VSX-1015-S men denne forstærker har ikke HDMI ind- og udgang, er det en ulempe?? Jeg er ikke helt sikker på om det er noget jeg kommer til at bruge...

Jeg har pt. et alm. 32" Philips 16:9 TV og dertil har jeg forbundet min DVD med et scartkabel, og jeg har ik planer om at skulle have et Plasma TV før om ca. 4-5 år, og for derfor ik brug for HDMI før til den tid.

Skal jeg så vente til den tid med at investere i noget forstærker med HDMI, eller kan jeg lige så godt købe det nu, og ikke forny mig når jeg skal have Plasma TV??

/Lunde
Til top Vis lunde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunde

henjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

denne tråd er jeg skam også spændt på.

jeg undrer mig bla.over h/k og deres  model avr 635 til knap 10.000 kr ikke har hdmi ind og ud gang

er det noget man kommer til at mangle i fremtiden for lyden fejler bestemt ikke noget

Til top Vis henjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henjen

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

HDMI kaldes også det "digitale SCART", dvs. at det transmitterer alle lyd og billedsignaler i et kabel.

Du har principielt ikke noget ud af HDMI uden at have en skærm med en digital indgang (HDMI eller DVI (DVI er "HDMI uden lyd")). Der er vist noget om at højopløsningslyd kan overføres via HDMI dvs. at du burde kunne overføre DVD-Audio og SACD via HDMI til dekodning udenfor afspilleren - dette har dog kun interesse for et lille mindretal af forbrugere, som det ser ud nu...

Dvs. at afhængig af din normale udskiftningsfrekvens på udstyr, bør du overveje HDMI ind/ud på din receiver hvis du ønsker en integreret billede/lyd-løsning og du har (eller snart får) en digital skærm. Bemærk dog, at du ikke behøver HDMI ind/ud i din receiver da DVD og skærm snakker fint sammen via HDMI uden at involvere receiveren (du skal så have et digitalt coax eller optisk kabel mellem DVD og receiver som normalt).

Jeg håber dette hjælper til at afklare teknikken lidt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes