| Forfatter |
|
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået en underligt problem her indenfor de sidste par uger.
Jeg har min dvd (Sharp HDD-recorder) koblet til min NAD T743 via coax-kabel. Alt virker glimrende.
Men når jeg ser film og slåt surround til, så kommer der en hyletone (svag men irreterende) fra min centerhøjtaler samt fra mine 2 baghøjtalere (Dali Trio Space). Problemet er som sagt først opstået indenfor de sidste par uger. Før var der ingen problemer overhovedet.
Jeg har checket, at det er, når jeg har surround slået til. Sætter jeg forstærkeren over på stereo er der ingen hyletone. Hvis jeg slår surround til igen kommer hyletonen straks. Problemet opstår IKKE i mine fronthøjtalere.
Hvad er det lige, der er galt?
Anders
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det er et træls Problem du har der- prøv at låne dig frem til en anden DVD afspiller da det nok ligger der. __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Nope, det var ikke problemet. Jeg har også lige prøvet at lade mit signal fra min cd-afspiller køre gennem surround og med det samme, at jeg slog surround til, begyndte de 3 højtalere at hyle med præcis samme tone som tidligere.
Hvad er det lige, der kan være galt? Er det højtalerne der alle er gået ged i, eller er det et problem med forstærkeren?
Anders
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gæt er forstærkeren, da det digitale signal jo afkodes i den og ikke i DVD'en.
Prøv at bytte rundt på en front og baghøjttaler for at dobbelttjekke at højttalerne er fejlfrie. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu endelig fået prøvet at bytte om på front- og baghøjtalere. Støjen opstår stadigvæk, men nu i fronthøjtalerne. Dvs, problemet ligger i forstærkeren.
Jeg har heldigvis stadig garanti på den hos HiFi-Klubben, så jeg må hellere lige smutte forbi i morgen og snakke med dem omkring problemet.
Anders
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt? Hvad sagde HFK?
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et kendt problem på rigtigt mange af de nyere NAD sr-recievere... Håber at klubben kunne fixe det for dig :-)
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De havde ikke hørt om problemet nede i HFK i Odense, men den blev sendt til rep. hos NAD.
Det sjove er jo bare, at problemet først er kommet indenfor den sidste tid. Recieveren er godt 1½år gammel.
Nå, men om 2-3 uger skulle jeg gerne få min reciever tilbage.
Anders
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået min reciever tilbage i dag. Nu virker den fint igen. Den blev opgraderet til en v2 hos NAD. Jeg fik at vide af medarbejderen i HFK, at hans NAD havde haft samme problem, og at hans også var blevet opgraderet til v2, hvorefter problemet forsvandt. Nu håber jeg bare, det holder  __________________ Anders
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, håber det bliver ved med at fungere
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super - tillykke med det  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et generelt problem i det nye NAD som der også skrives. Jeg var engang selv tilhænger af NAD, men efter at have repareret en masse forskellige af dem så må jeg sige at jeg kun selv anbefaler Marantz. De kan også finde ud af at lave det uden blæser, og der er ikke så mange børnesygdomme som i NAD.
Men det burde virke nogenlunde med V2...
|
| Til top |
|
| |
Khan Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pis - ny er min 743'er osse begyndt at hyle. Det er dog kun centeren der har mislyden, men jeg er - som dig - sikker på at den ikke har sagt det før. Min reciever ER dog allerede V2, så håber de kan gøre noget andet ved den. Er meget følsom overfor den slags mislyde, så det her er sgu lidt noget hejs... :S
Khan
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Det er et generelt problem i det nye NAD som der også skrives. Jeg var engang selv tilhænger af NAD, men efter at have repareret en masse forskellige af dem så må jeg sige at jeg kun selv anbefaler Marantz. De kan også finde ud af at lave det uden blæser, og der er ikke så mange børnesygdomme som i NAD.
Men det burde virke nogenlunde med V2... |
|
|
Kan nikke genkendende til det meste du skriver, men har godt nok aldrig opdaget at der er blæser i min NAD reciever? - Om ikke anden må man skulle have meget gode øre for at høre den (eller andet end vega højtallere  ) __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |