Jeg har købt 5.1 højtalere i ALDI som jeg vil have sat til min DVD-afspiller/optager, men mit problem er, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med de dumme kabler.
Når jeg bruger de røde og hvide kabler fra DVD'en og sætter i sub'en så kommer der kun lyd ud i to højtalere. På sub'en er der 6 pladser de kan sidde i, alt efter om lyden skal komme i FL, FR, SL, SR, elller Center. Men mit spørgsmål er så nu, hvordan jeg får lyden til at komme ud fra alle 5. Der er digital udgang i DVDen men det er der ikke i sub'en. Hvad gør jeg?
Forsøger at forklare mig lidt tydligere.
I min dvd er der 3 udgange, der har med lyd at gøre. En rød, en hvid og en digital out med coax.
I min sub har jeg følgende 10 stik: Aux Left/Right, CD L/R, Front L/R, Surround L/R, Sub, Center.
Hvis jeg bruger de 2 røde og hvide udgange i DVD'en og til sub'en, så kan jeg jo kun få lyd i 2 af højtalerne, og så er der jo ikke meget surround.
Og hvis jeg bruger den digitale udgang, så er der ingen steder jeg kan sætte den i sub'en.
Så mit spørgsmål er om, man på nogen måde kan købe nogle kabler eller stik, som gør at jeg kan få disse ting til at passe sammen så jeg får lyd i alle 5 højtalere + sub'en. Eller om jeg virkelig skal købe en forstærker eller andet? Hvis ja, hvad koster den billigste løsning?
Håber det var lidt mere forståeligt. Mvh. Simon