Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 03:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR 1803 vs PioneerVSXD 811 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 25 August 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg står for at skulle investere i et surround system og ville høre hvad erfaringer/meninger i har om følgende receivere:

Denon AVR 1803 eller PioneerVSXD 811

I øjeblikket fås de begge til omkring 3300,- hvilket ligger ca. på mit budget.

Jeg regner med at sætte dem sammen med følgende højttalere:

Front: Gale 3040 Højttaler 120W

Center: Gale 3050C Centerhøjttaler 80W

Bag: Gale 3060B Baghøjttaler 90W               

Gale 3080W Aktiv subwoofer 100W

Baas

 

Til top Vis Baas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baas
 
Martin W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 25 August 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej Baas!  Du er lidt på afveje med dine priser

AVR 1803 koster ca. 2600,- (AVR1804 3500,-)

VSX-D811 ca. 3000,- (VSX-D812 ca 3600,-)  Set hos mediacheckpoint.de 

Jeg ved ikke hvordan Gale højttalerne er at trække (watt angivelsen kan du ikke bruge til noget...). Til prisen ser de umiddelbart ud til at være et godt køb.

Recieverene kender jeg ikke, 1803 skulle vistnok være "klassens bedste".

Selv foretrak jeg SONY (STR-DB940) fremfor bl.a. DENON(180x?) , da jeg købte reciever i 2000 (eller var det 2001...) Først og fremmest p.g.a denon's manglende DSP funktioner. Jeg kan varmt anbefale sony's "CINEMA mode diverse" Du indstiller bl.a. hvordan dine baghøjttalere er placeret (High/low, side, middle,behind), og apperatet kan beregne forskellige placeringer for de virtuelle højtt. Det virker bare rigtig godt   Men der er jo nok sket meget siden......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis Martin W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin W
 
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 01 September 2003 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det SKAL være en af de to, så kan jeg klart anbefale Denon'en, men som Martin W siger - tag et lyt til Sony. De spiller fantastisk når det er surround du går efter. Det er heller ikke for sjov at Sony er først med alt inden for surround. Alle (næsten) andre kopierer Sony hele tiden, netop fordi det er dem der er "førende" på det område. Dog er 940'eren forældet idag, men stadig en dejlig maskine.

Skoust

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 01 September 2003 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er vist en sandhed med modifikationer - Sony har aldrig været først med noget indenfor surround, Pioneer derimod er altid blandt de første netop fordi surround er deres speciale på lige fod med f.eks. Yamaha og nu også Denon. Sony er ganske ok, men har stadig stort set kun "middelmådige" recievere - der er langt mellem de helt store projekter, og de har endnu ikke kunnet matche f.eks. Yamaha, Denon og Pioneer´s store monstre!

Skal man kigge efter et godt produkt til idag ret fair priser er Sony´s STR-DB940QS et godt produkt - det eneste sted den er "forældet" er på formaterne, effektdelen er stadig den samme som i de nyere modeller, og hvad betyder det når bare man har Dolby Digital og DTS, de to vigtigste ting? Kvalitetsmæssigt ligger den over de to modeller som spørges til og det ville jeg nok personligt gå efter! Kig evt. også efter nogle af de mindre Yamaha´er - de kan findes til fair priser og giver også smæk for skillingen i deres klasse!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 02 September 2003 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

"Hehe, det er vist en sandhed med modifikationer - Sony har aldrig været først med noget indenfor surround, Pioneer derimod er altid blandt de første netop fordi surround er deres speciale på lige fod med f.eks. Yamaha og nu også Denon. Sony er ganske ok, men har stadig stort set kun "middelmådige" recievere - der er langt mellem de helt store projekter, og de har endnu ikke kunnet matche f.eks. Yamaha, Denon og Pioneer´s store monstre!"

Det er nemli' rigtigt - Sony har aldrig ført på surround. Yamaha var pionerene skarpt efterfulgt af Pioneer og Denon.

I det konkrete tilfælde: det er begge 2 fine jævnbyrdige maskiner, og jeg vil mene det kun er et spørgsmål om at låne/købe dem med hjem (bare sørg for du kan få dine penge igen ved tilbagelevering - somregel indefor 10-30 dage, men tjek det !!) og lyt til dine egene ht - andet er der ikke at sige. Jeg kender ikke Gales lyd og kan ikke anbefale den ene eller anden model til disse.

/Bellini

 

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
angrii
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 17 September 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

jeg har selv denons 1803. Suveræn lyd, fede formater, cool design.

Og ja- klassens bedste.

pris i hifi klubben lige nu 3500 kr

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 19 September 2003 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:

Det er heller ikke for sjov at Sony er først med alt inden for surround. Alle (næsten) andre kopierer Sony hele tiden, netop fordi det er dem der er "førende" på det område.

Skoust

Nej, det er IKKE andre mærker som kopiere fra Sony. Det er sony som kopiere de andre.

F.eks. for 2 år siden, introducerede Denon, verdens første DVD-afspiller med Silicon Image Progressive Scan video D/A konvertor. 2 år after (altså nu), introducere Sony DERES første.

Hvilket mærke der er direkte førende, kan jeg ikke lige svre på, men Denon tog mange initiativer til at skabe teknologier, som stort set alle mærker bruger idag.

Her er nogle eks. på at Denon kom først:

1996: Denon AVP-A1 - Verdens første Dolby Digital/THX 5.1 produkt

1999: Denon AVC-A10SE - Verdens første 7-kanal THX-EX forstærker

2000: Denon: AVC-A1SE - Verdens første DTS-ES Discrete forstærker

2001: Denon DVD-2800 - Verdens første DVD-afspiller med Silicon Image Progressive Scan video D/A konverter (har jeg ikke nævnt den?)

2002: Denon DVD-A1 Verdens første DVD-afspiller med 108 Mhz/14-bit video D/A konverter

 



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Mht. de der Gale, ja de spiller faktisk udemærket, men da jeg hørte en Gale opsætning syntes at jeg de manglede noget. Saml hellere pengene du har til alle højttalere og brug dem på 2 fede fronter. Dertil kommer, nr du har sparte penge sammen, en center og så kører du bare derudaf, bag og sub.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes