| Forfatter |
|
chrols Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
I forbindelse med nye højttalere (Kef KHT2005.2 ) vil jeg konvertere min udemærkede Harman/Kardon stereoforstærker til en ny surroundforstærker. Da jeg har været virkelig glad for min stereoforstærker, kigger jeg specielt på H/K recievere, helt konkret AVR230 og AVR430.
Spørgsmål 1: Jeg ser også lidt i retning af Yamaha eller Marantz, kan disse lydmæssigt byde på mere end H/K? Nogle erfaringer? Jeg kan bedst lide H/K's desigen, så det er kun hvis der er noget lydmæssigt at hente....
Spørgsmål 2: AVR230 er 6.1, AVR430 er 7.1 Hvad er jeres erfaringer i forhold til de forskellige formater? Højttalersættet er jo 5.1, og jeg tvivler på det vil blive udviddet, med mindre der virkelig er noget at hente.
Håber i kan hjælpe mig med spørsmålene, jeg er vist ikke så opdateret som før i tiden...
|
| Til top |
|
| |
chrols Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen der har nogle råd eller forslag?? Og hvad med effekten af flere kanaler end 5.1??
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et emne folk aldrig bliver enige om, nogle snakker varmt for yamaha(læs mig selv), mens andre er til HK. Hvis du køber Yamaha vil jeg dog anbefale at du køber modeller fra rx-v640(650) og opefter, da de har preout på alle kanaler, metal kabinet og stærkere strømforsyning/udgangseffekt. Sýnes personligt meget godt om yamaha's lyd og design, derfor ville jeg til hver en tid vælge en yamaha. Medmindre jeg fik fat i noget Hk signature m. effektforstæker og hele l**tet, de ser jo maks godt ud.
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
chrols Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst en del af de øvrige indlæg om lignende emner herinde, er Yamaha sorteret fra! Jeg kan godt lide en lidt varm klang, og var egentlig af den opfattelse at Yamaha var varmtklingende, men det er vist ikke tilfældet!?
Det skal måske lige nævnes at jeg ikke rigtig rigtigt får nærlyttet til musik mere, så mine krav er nok i virkeligheden ikke så store! Så måske en AVR230 rigeligt opfylder mine krav, måske en AVR130 også er rigeligt (eller tilsvarende Marantz-modeller?)??? Eller er der nogle der kan argumenter/har erfaring for at der er noget væsentligt at hente i formaterne?
Hvad siger i??
|
| Til top |
|
| |
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har en avr 430 fra HK som jeg er meget glad for. Jeg gik fra en yamaha rxv 540rds til overnævnte HK, en kæmpe forbedring. Især bunden i HK'en er meget mere kontant end yamahaen. Også i film er det en fornøjelse at ha HK'en stående, utrolig god gengivelse og bulder og brag når det skal være. Dog bruger jeg kun 5.1 så om du vil bruge 5.1/6.1/7.1 er noget du selv må ligge og rode med ;-)
Mange hilsner
Martin
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
marantz minder megt om h/k i lyden ,dog lidt mindre kraftfuld, til gengæld for lidt flere nuancer
jeg ville helt klart vælge 430 (så er du også sikret... og den er kraftigere) husk en dvd 31.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
chrols Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så bliver det en H/K....
men 430 er ca. 2000,- dyrere end 230. Den er godt nok lidt kraftigere på papiret, men umiddelbart vil jeg ikke tro det er noget jeg ville lægge mærke til (Den skal jo ikke trække store bashøjttalere, den er jo aktiv). Jeg ved godt at flere muskler som regel vil give en mere kontrolleret lyd også i mellemtonen, men vil forskellen være merprisen værd i dette tilfælde?? Jeg ved, at i sidste ende er en lyttetest det eneste der kan afgøre det, men hvad mener i??
Desuden virker det som om forskellen mellem strømforsyningen de to imellem ikke er så stor (opgivet spidstrømme og optagen effekt fra lysnettet på H/K's hjemmeside). Men samtidig stiger vægten en hel del til 430, så et eller andet er jo nok blevet en del kraftigere....???
Mht. fremtidssikring så kan jeg godt se argumentet, men sandsynligheden for at jeg får noget ud over 5.1 tror jeg er meget lille. Og hvis der alligevel med tiden skulle opstå det behov, så har 230'eren jo fuld 7.1 dekoder med pre-out, ikke??
Er der noget jeg misser her??
|
| Til top |
|
| |
chrols Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.... bedst som jeg mente at H/K var den rigtige løsning for mig, bliver det antydet at deres nye modeller går i stykker omkring betjeningsdimserne på panelet (vist specielt volumenknappen)..... og jeg må indrømme, at et par af de modeller jeg har pillet ved ikke har efterladt et specielt solidt kvalitetsindtryk.... Er der noget om snakken???? (Jeg er ikke i tvivl om at de lydmæssige kvaliteter er i orden)
Alternativt er en Marantz SR5400 OSE med DVD4400.....(alternativ til AVR230 og DVD 22/31)
Nogen der har noget indput til ovennævnte??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke hørt om de fejl, hvem nævner dem??
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
chrols Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare læst, at et par brugere har påstået at de ikke er særlig holdbare...men hvor deres "oplysninger" stammer fra ved jeg ikke!??
Og mit eget indtryk af specielt volumenkontrollen er ikke lige positivt på alle modeller jeg har pillet ved! På en gik den meget stramt, en anden næsten for løst, mens andre virkede "lækkert"........ Men om det skyldes det "hårde" liv som udstillingsmodel ved jeg ikke....Jeg lagde bare mærke til det!!
|
| Til top |
|
| |
mrygaard Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min 430 fungere 100%, og volumeknappen er da også fin nok, den skruer op og ned som den får besked på . Min lillebror har en marantz 5400 mener jeg, og den spiller også knald godt. Men H/K, det spiller
Rygaard
|
| Til top |
|
| |