Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af dvd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kattefarmer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2004
Status: Offline
Sendt: 06 September 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa, har skrevet et tilsvarende indlæg på dvd-forummet, men da jeg har en fornemmelse af at det ikke bliver læst af så mange som dette forum - og da jeg kun har fået et svar på min henvendelse - forsøger jeg lige her også...håber i bærer over med mig .

Står i den situation at jeg skal ud og købe en ny dvd-afspiller til mit 100hz 32'' sony widescreen fjernsyn. Har hidtil haft en United afspiller, der på mange måder lader meget tilbage at ønske. Dvd afspilleren vil på et senere tidspunkt - når mit SU budget tillader det - blive suppleret med et surround system. Billedkvaliteten er selvfølgelig vigtig, men det samme er lyden - både i film og under cd-afspilning. Jeg har selv overvejet følgende tre kandidater, der alle ligger i prisklassen under de 2k:

Philips DVP 720 SA
Pioneer DV 370
NAD T513

Nogen der har erfaringer med nogle af de nævnte afspillere og kan anbefale en fremfor de andre? - gerne med gode argumenter. Eller måske nogen har erfaringer med en helt fjerde afspiller som er bedre end de nævnte?

Samtidig vil jeg også gerne vide hvilke kabler jeg skal købe til at forbinde dvdafspiller og fjernsyn. Med min united afspiller brugte jeg bare et almindeligt scartstik, men der må da findes bedre løsninger end det. Har et SVHS stik liggende, hvilket fjernsynet også understøtter, men ved ikke hvilke stik der er at foretrække i bestræbelserne på at få bedst mulig billedkvalitet.

På forhånd tak

Kattefarmer signing out

Til top Vis Kattefarmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kattefarmer

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

altså jeg har gode erfaringer med pioneer, både på lydsiden og billedsiden. mere kan jeg egenlig ikke sige.

med hensyn til kabler, så forstår jeg ikke hvad du har imod scartstik, hvis du kun har fjernsyn og dvd-afspiller så er scartstikket det eneste du skal bruge.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart vælge en Pioneer. Men måske lige nummeret større... en 470'er.. den giver mulighed for at se DIVX. Desuden bedre billed, grundet bedre covertere!

470'eren kan købes til 1499,- hos www.Tapeconnection.dk

370'eren sælges vist til 999,-

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes