Forfatter |
|
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg skal for første gang í lang tid have brug nogle penge på et surround system. Har tidligere kun haft stereo pga. pladsmangel...
Har allerede 4 højtalere, så nu mangler jeg jo bare en receiver, en center og en subwoofer
Jeg overvejer kraftigt at købe en Harman Kardon avr 630 som receiver og en audiovector c-sub. Som center havde jeg overvejet en audiovector av3c eller en av3c super
Så er det lige jeg ville høre, om der er nogle hernede som har nogle erfaringer med disse produkter? Specielt hvad angår audiovector højtalerne
Jeg har i forvejen to stk. Jamo x870 som jeg vil benytte som fronthøjtalere og to stk. B&W DM 601 s3 som skal benyttes bag til.
Produkterne skal købes til oktober, så der er jo ikke lang tid til..
Har hørt, at der kommer nye H/K receivere til september eller oktober. Passer dette? __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville finde en Jamo center der passer til dine front, eller du har måske planer om at skifte dem ud?? for front systemet skal helst være fra samme Mærker/serie (i dit til fælde Jamo et-eller-andet). Har selv H/K af ældre dato og det spiller bare. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tonyax
Har ikke foreløbig tænkt mig at skille mig af med mine Jamo højtalere, for de spiller kanon godt. Især til det musik jeg hører 
Ved egentlig godt at højtalerne helst skulle matche hinanden for at få en homogen lydkvalitet, men jeg synes ikke rigtigt Jamo´s centerhøjtaler ser særlig køn ud, derfor ville jeg gerne have en center fra audiovctor, der også har et pænt design... __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
okey det er bare muligt at det vil lyde forkert når en bil køre fra den ene side af skærmen til den anden. Men det er jo ikke sikkert det vil være så slemt, som det lyder . __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil fraråde dig meget at købe en center fra audiovector når du har jamo, det er ikke bare når bilerne kører fra den ene side til den anden. Centeren spiller de to højtalere sammen får at danne en lyd-mur foran dig (hvis man kan sige det sådan), det vil lyde meget dårligt hvis du vælger at købe en anden center.
desuden så er der da ikke noget i vejen med x8cen, den vil da matche dine front ht'ere i design? __________________
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig, den gyldende regel er at front+center er fra samme producent og serie, for at skabe homogenitet og sammenhæng i lydbilledet
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet, jeg må nok hellere holde mig til Jamo cen8x, så det kommer til at passe med lydkvaliteten. Det skulle jo helst komme til at lyde ordentligt..
har i nogle erfaringer med hvordan Jamo og Harman Kardon lyder sammen. Her tænker jeg specielt på 630 fra Harman?
Overvejer også at købe en Yamaha rxv 2400 istedet, da jeg selv har en gammel Yamaha forstærker (AX 592) og den er slet ikke så ringe. Har hørt meget godt om denne(rxv 2400), både fra anmelselse og herinde. Priserne er næsten de samme på 630 og 2400, men er der den store forskel i kvaliteten?
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ganske fint, der er smæk på h/k generelt, men nu er 630 jo ganske ny...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var ude ved en forhandler i Aarhus og her fik jeg desværre at vide at x8cen, centeren der passer til mine højtalere (x870) fra Jamo er udgået!!
Hvad går jeg så? Skal man tage en anden center fra Jamo eller kan man vælge en helt tjede fra et andet mærke, når nu det alligevel ikke passer sammen.
Nogle gode råd? __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
find en brugt, så spare du også en del
har selv H/K til Dali, som eftersigende skulle spille meget ligesom Jamo, og det kan varmt anbefales. Kender dog ikke den nye H/K serie, men den gamle var kendt for at være rigtig gode til Stereo og meget magtfulde. Det samme er NAD også kendt for, så måske det var en idé at kigge lidt på det også. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helst købe nyt, er ikke så meget for brugt udstyr.
Med hensyn til receiver, heller jeg nu mest til Harman Kardon, da de laver nogle gode produkter der også er pæne. Hvis det ikke skulle være H/K, overvejde jeg en Yamaha rxv 2400, men ved ikke så meget om denne.
Kunne man muligvis bruge en anden center fra Jamo og hvilken skulle man så bruge? __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
X8CEN findes da stadig på Jamos website, så den burde kunne skaffes.
Hvis du ikke kan finde sådan en, ville jeg snarere end at finde en Jamo fra en anden serie gå på jagt efter en anden centerhøjttaler med samme klangfilosofi som X8-serien, dvs. fokus på bas og diskant for at give lidt "smæk for skillingen" - uden dog selv at have sammenlignet ville jeg forsigtigt foreslå at lytte til Cerwin-Vega eller måske JBL, hvis de skulle have centerhøjttalere i en interessant prisklasse.
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den står stadig inde på Jamo´s hjemmeside. Det kan være de har et restparti eller noget andet, for jeg fik at vide den var udgået, men den kan måske så muligvis skaffes hjem.
det vil jeg lige prøve at undersøge i morgen, ellers skal jeg have undersøgt markedet for en center. Det skal dog under alle omstændigheder ikke være en center fra cw, men jbl var da et forsøg værd, hvis ikke x8cen bliver lavet mere... __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|