Forfatter |
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum!
Jeg har et problem med mit surround-setup, som går ud på at en 2-3 gange i løbet af en film, sætter lyden ud i et kort øjeblik. Lidt ligesom når DVD'en skifter lag, bare uden at billedet også holder pause. Det er altså ikke mere end et split-sekund, men alligevel ret frustrerende. Jeg kører med digitalt coax fra min DVD, og via pre-out ud til frontene (men det er i alle kanaler at lyden mangler).
Jeg har haft mange forskellige DVD-afspillere på systemet, men problmet ændrer ikke karalter af den grund, så derfor må problemet ligge i min Denon AVR-3300 reciever. Er der nogen der kender noget til hvorfor den gør som den gør? Jeg har lidt på fornemmelsen at det er noget med opsætningen og altså ikke en defekt.
Jeg er ret sikker på at det ikke er noget der sker med et bestemt interval, men det kan jo også være mig der ingen tidsfornemmelsen har 
Håber virkelig der er et klogt hovede derude som kan hjælpe mig af med dette virkelige frustrerende fænomen. Er der nogen der har et bud på hvad problemet muligvis kan skyldes? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare et klik eller er det et "hul" på >1sek.?
|
Til top |
|
|
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv oplevet dette.
Jeg gik rigtig længe og undrede mig, jeg havde skiftet anlæg 4-5 gange, og det var det samme hver gang.
Så en dag da jeg så film skete det igen, men nu lagde jeg mærke til at det var lige da køleskabet slog til, jeg har en lejlighed med kun 1 fase, og en meget gammel el installation.
Jeg har endnu ikke fundet ud af at stoppe det, men jeg ved at det kun er når køleskabet slår til, og at anlæget ikke fejler noget, har prøvet med en skilletrafo og det virkede ikke, da jeg ikke kunne have alle mine komponenter på den.
Så prøv at se om det kunne være det.
Mvh
Århus
PS. hvis der er nogen der har en løsning på dette problem hører jeg det gerne.
|
Til top |
|
|
Pelle Pirat Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro det vil kunne klares med UPS, men det kan gå hen og blive en dyr løsning og måske lidt overkill?
Jeg ved ikke om det ville kunne forringe lyd eller lignende, men hvorfor skulle det det?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er IKKE et "klik" men lige netop et hul i lyden som du beskriver det.
Det kan da godt være det er strømmen. Vi har lidt problmer med at sikringen ryger hvis opvaskemaskinen kører samtidigt med elkedelen og det går bl.a. ud over mit anlæg. Nogen der har en løsning på det problem? (Altså med lyden ik sikringen ) Jeg har aldrig problemer i ren stereo, men der er jo også færre apparater tændt.
Hvad er UPS??
Mange tak for hjælpen indtil videre. Det er virkelig fornemt! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde problemet med min HK2.0'er med coax på alle dvd'ere. Har så skiftet til optisk hvor efter problemet er forsvundet. :)
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener det står for "Uninterrupted power supply", kort fortalt er det er stort batteri der sættes ind foran (mest computeren) til at sikre at der altid er strøm.
Jeg mener de kan fåes helt ned i 700,- klassen, men hæng mig ikke op på det. Kig evt. på edbpriser.dk
Jeg ville prøve det, men det selvfølgelig lidt dyrt hvis det ikke hjælper  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Jeg havde problemet med min HK2.0'er med coax på alle dvd'ere. Har så skiftet til optisk hvor efter problemet er forsvundet. :) |
|
|
er det sandt!! for har samme prob på min 2.0er og det er sgu med et dyrt Coax, så må jeg bare skifte hehe
Og det er første gang jeg ovenikøbet bruger coax har altid brugt optisk før, øvøv __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at en del har dette problem med coax. Hvad siger eksperterne??? (eller andre med et godt bud )?
Jeg vil lige prøve at skifte til optisk i morgen og se om problemet stadig er der. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også tage ud, har set at t-svansen har optisk til 40 kr, virker det kan man jo altid skifte til et bedre kabel __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|