Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 09:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround anlæg i 10.000 kroners klassen. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Min gamle far havde sat sig i hovedet, at han ville bruge en masse penge på en 42" plasma skærm samt "...måske en 4-5000 tusinde på noget anlæg...", da han blev meget inspireret af mit eget nye surround setup (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=827 6&KW=greg), og nu godt kunne tænke sig sin egen hjemmebio.

Jeg har i mellemtiden fået talt ham ud af en plasma skærm og over i en projektor istedet. Jeg overvejer selv at købe en Sanyo PLV-Z2, og mener også at det vil være det rette valg for ham.

Med i alt dette skal selvfølgelig også et lyd anlæg. Jeg forestiller mig at han maximalt vil spendere ca 10.000 på forstærker, dvd og højttalere. Jeg kunne godt tænke mig at få lidt input fra jer omkring valg af et sådant anlæg. Skal jeg købe billigere enkeltdele (NAD, Dali, etc.), eller skal jeg kigge efter færdigpakker fra f.eks. Sony?

Hvis nogen har noget god viden eller erfaringer de vil dele, vil det blive højt værdsat!

På forhånd tak for hjælpen,

Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvis han mener at et anlæg til 4000-5000kr vil være nok til hans behov ville jeg mene at han vil blive fuldt ud tilfreds med et samlet sæt fra fx. sony. Det vil måske også falde mere i hans smag sådan rent udseendemessigt.

Hvad jeg dog ikke lige forstår er at han er klar til at smide måske 20k+ for billedet, men kun 5k for lyden?

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes du skal kigge på en Denon forstærker og DVD, og f.eks. et surround sæt fra CW, eller Dali (Elegance)

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Hvad jeg dog ikke lige forstår er at han er klar til at smide måske 20k+ for billedet, men kun 5k for lyden?

Han var faktisk klar til at smide 25-30k for billedet!! Det var også derfor jeg fortalte ham, at biograf oplevelsen ville blive bedre med en ordentlig projekter. Plus at jeg synes man får utroligt meget for pengene for en Sanyo PLV-Z2.

Desuden har jeg det sådan, at ser man både dagligdags tv og film på samme skærm, tror jeg ikke oplevelsen bliver så stor, som den ellers kunne være. Jeg foreslog ham derfor, at han skulle beholde sit "gamle" 32" til at se nyheder på , og at han kunne trække lærredet ned når han ville se film ordentligt. Det er han blevet lidt tændt på.

Desuden frigører det også flere penge til lyd, og det synes jeg kun er godt! Det er altså et lydanlæg jeg har brug for lidt input til. Jeg kan sagtens sætte noget sammen uden videre, men hvis nogen har nogen særligt gode anbefalinger eller erfaringer, hører jeg gerne om dette.

/Greg

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har forstået på de tests, jeg har set af bl.a. Sonys alt-i-eet-systemer, afhænger deres succes meget af, hvor stort et rum, de skal spille op. De har ofte ikke specielt kraftige forstærkere, men i mindre rum er de vist ret gode ift prisen.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes tråden " gave til min niece" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13718&P N=1 passer rimelig godt. Denon receiver+dvd og dali concept højttalere passede rimelig godt med 10k.

Et bud kunne også var Dali conecpt hele vejen rundt samt (2x concept 6 + concept CT + 2x concept 1), Yamaha RXV 550 RDS receiver og Yamaha DVDS 550 DVDafspiller (da der går rygter om at der skulle være noget effekt i de nye yamaha receivere). Det skulle ca. passe med 10k.

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Dali glad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg laver lige mit allerførste indlæg, sådan lige på grænsen af hvad der er tilladt

Har du kigget køb og salg her på hifi4all

Til top Vis Dali glad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dali glad

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Micker: Tak for forslaget.

Dali glad: Jeg vil helst ikke ud i noget brugt. Hvis det var til mig selv ville jeg klart overveje brugt, men når jeg skal købe for min far, er det bedst hvis det er med garanti.

Hvis andre har nogle gode indskud inden vi fiser ud og kigger på udstyr, ville det bare være alletiders.

Mvh,

Greg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes