Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Soundbar aux out? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Comablack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2015
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2015 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Først et stort tak til alle der har bidraget til dette fede forum, det har virkeligt hjulpet mig meget gennem årene.
Jeg laver sjældent oplæg, men denne gang syntes jeg ikke rigtigt jeg har kunnet finde svar

Jeg tænker på at peppe mit gamle samsung LE32B355F1WXXE op med en soundbar.

På denne billige ældre samsung model er der kun én mulighed for få lyd ud, nemlig via den optiske udgang bagpå, der er ingen aux minijack out eller
lign. , nuvel, på de fleste soundbars er der mulighed for tilslutning af toslink osv. , så det i sig selv er ikke det store problem, MEN jeg kunne rigtigt
godt tænke mig at have mulighed for at tilslutte mine lidt ældre B & O headphones, da jeg indtil videre ikke har haft denne mulighed.

Selvf. Kunne jeg købe en DAC-konverter, men desværre kan jeg ikke skrue op og ned for lyden på den optiske udgang og derved ville de tilsluttede
headphones kun spille med en lydstyrke ... Og ja, det er træls !

Så jeg tænkte/håbede at jeg kunne slå to fluer med et smæk og få bedre lyd via en soundbar og samtidig få muligheden for at tilslutte et sæt
hørebøffer, som jeg kan regulerer lyd niveauet på.

Er der mon nogen der kan anbefale en soundbar eller flere, med mulighed for tilslutning af headphones eller bare et aux out , så man kan fixe en
headphones connection på tv'et ...?

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------

Og jeg ville også gerne høre om der findes en slags fjernbetjent volume kontrol dims, som man kunne montere imellem et identisk samsung tv som
førnævnt, dette står bare i mit soveværelse istedet, således Man fik mulighed for at skrue op og ned for lyden fra den optiske udgang.
Så kunne jeg tilslutte et sæt computer sorround sound højtalere + sub , der spiller rigtigt godt, men bare står og samler støv lige pt. Det ville være
fedt at kunne sætte det til tv'et i soveværelset. Og det ville være rigtigt sejt hvis jeg også kunne regulere lydstyrken
Eller ville det være bedre at finde en form for forstærker, med fjernbetjening hvor man så kunne styre lydniveauet på den måde ...

Har nogen mon lidt input på dette projekt ?

Rock on ....
Til top Vis Comablack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Comablack

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 December 2015 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Det trælse er at køberne tvinger vejlederne til at finde den stærkt forenklede og i større eller mindre omfang mangelfulde løsning på lyd fra TV. Mangelfuld med hensyn til enkel betjening, tilstrækkelige og egnede tilslutninger og lydkvalitet hvor det har betydning.    

1. Ved at følge opskriften, et TV, en surroundreciever og to til x antal højttalere, vil man have løst alle opgaver i dette (den første opgave) og andre tilsvarende oplæg.

2. At bruge et computerbaseret surroundhøjttalersystem til et TV er tilsvarende forfejlet. Med mindre der er tale om et system med den rette digitale indgang, forstærker og fjernbetjening er højttalerne ubrugelige i sammenhængen. De er udelukkende konstrueret til anvendelse med et computerlydkort med analoge surroundudgange. Brug også her opskrift 1 eller find en soundbar med optisk indgang og fjernbetjent volumen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes