Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 16:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nad og B&W? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hi-Fidrømme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2014 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg var forbi HiFi-klubben idag. Sælgeren satte følgende sammen til mig og vil meget gerne høre inputs/forslag:

Forstærker: NAD D3020 3.299 kr.
Højtalere: B&W 685 S2 4.798 kr.
USB-kabel: QED Performance USB A-B 2 meter 249 kr.
Optisk-kabel: Argon Red Edition 1 meter 199 kr.
Højtalerfødder: Argon damping feet light 249 kr.
Højtalerkabler: VDH Clearwater 2x3 meter 420 kr.
I alt: 9.214 kr.

Jeg nåede kun at teste forstærkeren med ét nummer: Kashmir - Surfing the warm industry
Der blev testet flere DALI-højtalere samt B&W CM1+CM5. Jeg kunne godt fornemme at NAD forstærkeren havde
svært ved at drive CM-højtalerne idet de føltes "pakket ind i skum". Personligt syntes jeg at 685 S2'erne lød bedst,
men det var desværre lige inden lukketid og ikke i et prøverum.

Mit budget ligger på 10.000 kr. men kan strække mig et par tusind mere - har svært ved at retfærdiggøre at skulle
betale mere.

Systemet skal bruges til film (mkv og andre lossy-formater), FLAC-filer samt internet-radio (muligvis over bluetooth så
kvaliteten er også derefter). Når jeg lytter til musik er det primært som "baggrundsstøj" imens jeg læser/laver
mad/har gæster, men derfor må det selvfølgelig gerne lyde "godt" (meget løst begreb I know).

Jeg lytter til meget forskelligt musik - undtagen klassisk og Hip Hop/R&B.
Eksempler er: Depeche Mode, Kashmir, Aerosmith, Bikstok Røgsystem, The Blue Van, Coldplay, Gorillaz, Creedence
Clearwater Revival, D-A-D, David Bowie, Dire Straits, Dizzy Mizz Lizzy, Gasolin', Johnny Cash, Malk De Koijn, Matallica,
Nirvana, The Prodigy m.fl.

På forhånd mange tak!
Til top Vis Hi-Fidrømme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hi-Fidrømme

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2014 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

det er jo altid fristende at bruge sit budget fuldt ud, dyrt er dog på ingenmåde = bedre og med det du skal bruge det til ville
jeg kigge på dette sæt, samt evt en lille sub

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-systemer-mar antz-melody-streamer-boston-p-1047.html
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Hi-Fidrømme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2014 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar Live21. Synes det du linker til virker spændende - jeg er dog ikke så vild med at skulle købe nogle
højtalere jeg aldrig har hørt før

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 01 Juni 2014 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Du skulle tage et smut forbi Lydbutikken på Frederiksberg Alle. Bare for at have noget at sammenligne med. De plejer at være gode til at skrue vellydende anlæg sammen til de penger der nu er til rådighed.
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Lukas2711
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2013
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2014 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have en digital forstærker , som det ser ud til gætter på du vil bruge den til tv + pc . Så er der en wadia 151 herinde til 5000,- . Den er en
del bedre end en 3020d . Det kunne være du skulle kigge på den , der får du ihvertfald meget for pengene ! + den har været her i en uges tid så du
kan nok godt få sælger lidt ned i pris. :)
Til top Vis Lukas2711's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukas2711

Hi-Fidrømme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Tak vilmann - det vil jeg lige prøve :)

Tak for tippet Lukas - jeg er dog meget i tvivl om jeg "tør" købe brugt

Håber det er realistisk at samle et godt anlæg til omkring 10.000 kr. - ærgrer mig over ikke at kunne lytte til det Live21
anbefaler da det virker interessant.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hi-Fidrømme skrev:
Tak vilmann - det vil jeg lige prøve :)

Tak for tippet Lukas - jeg er dog meget i tvivl om jeg "tør" købe brugt

Håber det er realistisk at samle et godt anlæg til omkring 10.000 kr. - ærgrer mig over ikke at kunne lytte til det Live21
anbefaler da det virker interessant.

de har 14 dages fuld returret og et lager i københavn hvor jeg stærkt går udfra man kan aftale at aflevere hvis det ikke
lever op til forventningerne. fordelen er så at du kan høre det i dit eget rum før du bestemmer om det skal beholdes, en
mail til dem om hvordan det hele hænger sammen, så er jeg sikker på de nok skal vende tilbage, også med forslag om
kabler, en evt sub osv.

Hi-Fidrømme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Det har du selvfølgelig ret i!

Live: Ved du om man kan tilslutte sin PC direkte til forstærkeren?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hi-Fidrømme skrev:
Det har du selvfølgelig ret i!

Live: Ved du om man kan tilslutte sin PC direkte til forstærkeren?

Det kan lade sig gøre, men den har DLNA så det er lettest hvis du lader det foregå trådløst, det er hvad den marantz er
beregnet til at blive brugt som: O )

de højttalere der er med i pakken har i øvrigt også en storebror der ikke koster så meget mere.

Hi-Fidrømme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Ok cool - vil tage kontakt til butikken og hører om mulighederne

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2014 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Nad d3020, boston a26 (hififreaks 89db),isoacosutics 155 stander (på skrivebord) nuforce usb cabel og van den hul clearwater.

Spiller rigtig godt,god mellemtone og behalig top, som er en del højere med et sæt dali zensor 1, varm og fyldig bund men
mangler måske lidt dybde (har en "ny" subwoofer), kan sagtens spille højt men har også 89 db fra min højtaler.

Har du et stort rum skal du have nogen højtaler med højere følsomhed, hvis ikke så kunne et sæt dali zensor 3 være et billigere
alternamativ til B&W (dali zensor er trods den lidt høje diskant, markant bedre end den gamle concept serie, zensor 3 har den
bas zensor 1 mangler)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Lukas2711
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Find en forhandler af wadia i København der er jo ingen der tvinger dig til at købe :) jeg har selv importeret mine ting fra USA og England brugt . De
virker fint indtil videre det eneste jeg har købt fra ny er mine højttalere i kt radio ( og min gamle forstærker derfra) men hvis jeg var dig så prøv og
tag derned de er meget mere kompetente og har bedre tilbud i forhold til hifiklubben rundt omkring i København . Selvom hifi klubben stadig er gode .
Nyt betyder ikke altid bedre og hvis dit budget kun er 10k +- ville jeg stærkt overveje at løbe noget brugt :)

Lukas2711
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nitram siger det , kt er langt bedre + at de har langt bedre tilbud og hvis de ikke har tilbud gir de en god systemrabat. (Det gjorde de med mig ) .
Hvis du kan finde tingene billigere et sted prismatcher de :) (så længe det er fra en dansk eller tysk butik )

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

System audio saxo 1 har en en god fyldig bund, men den kan ikke tåle noget effekt overhovedet og lyder med denne
Denon forfærdeligt, den er extremt
metallisk,påtrægnede og høj i diskanten med høj lyttetræthed, forstærkeren går op til 60 og allerede ved 40 begynder den
især med elektronisk musik at forvrænge og man tror det er løgn, det der det kan bare ikke passe at max belastning er på
80 watt for den kan måske tåle 40watt (der kan dali zensor 1 tåle max betastning "60" med kun lidt forvrængning som
skyldes forstærkeren og ikke højtaleren)

sa saxo 1 til 1999kr pr sæt sæt er ikke bedre end et sæt B&W 685 s2 til næsten 5000kr pr sæt.
Whathifi

F.eks en maranatz forstærker (de alm hifi forstæker som f.eks pm 6005)og et sæt Q acoustics concept 20 eller 2050i som er
en gulvhøjtaler med god følsomhed, det vil spille godt sammen,
http://hifi-freaks.dk/webshop//index.php

Det samme med nad forstærkeren og et sæt boston a26 (også hififreaks) som man kan lytte til musik med i mange timer
uden lyttetræthed.

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2014 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej Hi-Fidrømme,

jeg er selv B&W-mand, og jeg kan nikke fuldstændig genkendende til dine konklusioner. B&W er generelt krævende for forstærkeren, og hvis man ikke har nok kraft bag, så lyder de kedeligt. 685 S2'eren er en rigtig fin højttaler, jeg ikke ville være ked af, at have.

Kender ikke NAD'en, men de reviews jeg lige faldt over, ser gode ud. Så du kan helt klart gå efter dette sæt uden at føre dig snydt. Men som andre også siger, så prøv at gå i et par andre butikker også, så du kan blive mere sikker på, om det er det rigtige for dig, eller om du skulle falde for nogle andre produkter.

Mht. det omkring, så må jeg indrømme, at jeg har en hvis mængde fordomme mod Argon. Jeg kender ikke de 2 produkter, du henviser til, så de kan være rigtig gode, men generelt synes jeg ikke Argon-produkterne er pengene værd. Så lyt til det før du køber.

Mht. USB-kabel, kan jeg fortælle en lidt sjov ting. Jeg var til Nordost-aften i KT-Radio for et lille stykke tid siden. I løbet af aftenene skiftede man fra et standard USB-kabel til Nordost Blue Heaven USB mellem computer og en Router. Den forbedring, der var i lyden, var overvældende. Men om du så nogensinde kunne finde på at bruge 1500 -2000 på et USB eller ej, så har et USB-kabel altså også rigtig stor betydning, uanset om det kun er 0'ere og 1'ere.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Dynaudio DM 2/6 og 2/7 har samme problem som norvig skriver om, de kræver en ordenlig forstærker og der er hverken en
nad d3020 eller en marantz pm6005 den rigtige

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2014 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Kender ikke en Naim XS og det har ikke noget med udgangseffekten at gøre, det har noget at gøre med hvor strømstærk
forstærkeren er

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Juni 2014 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hvad med aktiv drift?

http://hifistore.dk/xeo-55/xeo-3-komplet-inkl-remote-og-tran smitter-p259

Hvis det alligevel skal bruges til streaming og fjernsyn.
Hvis der skal bære lidt mere analog brug, så er der disse:

http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassa go-hifi-avi/avi-display/archive/1970/01/01/article/avi-adm91 ts-
1332.html
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2014 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

B&W cm1 har en følsomheden på kun 84db og der er det ca 100 watt pr højtaler hvis man vil spille ok højt

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2014 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Heyy drenge, det lyder lidt som om I fiser rundt i en ordentlig omgang teori, selvopfundet, læst eller oplevet. I kan ikke på papiret læse, hvordan et system performer. Udtalelser som: Alle Naims forstærkere er strømstærke, er også noget sludder. Hvis man vil bruge en forstærkers papir-data til noget: Forstærker opgivet til 100w i 8 ohm/200w i 4 ohm/400w i 2 ohm/800w i 1 ohm er garanteret strømstærk nok til at holde hvad som helst i et jerngreb, om der så er effekt nok til at spille højt kommer an på højttalerens følsomhed. En forstærker der er opgivet til 100w i 8 ohm/125w i 4 ohm er højst sandsynligt ikke særlig strømstærk og vice versa, men hold nu op med de gætterier, kom ud og lyt, stil krav om forskellige setup´s, og hvis i alligevel har tænkt jer at købe på nettet i udlandet, så bliv hjemme og gæt videre

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes