Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Jeg kan forstå at du synes dine Dynaudio spiller fantastisk og det er jo fedt! Altid dejligt når man er tilfreds med sine nyinvesteringer...
Men er du sikker på at det ikke er Dyn'erne der har en rigeligt lys klang til din smag? Umiddelbart er det ikke en ht, jeg vil anbefale til folk, der leder efter en varm mellemtone!
Har du overvejet at anskaffe en rørforforstærker? Det kunne måske give noget af den varme i mellemtonen, som du efterlyser!
Fx denne Audio note
|
|
|
Nææ dyn'erne spiller ikke specielt lyst i forhold til det setup jeg havde før. Jeg startede jo med at sætte dem til SONY anlægget, men der måtte forstærkeren give op, hvis jeg skulle op i et hæderligt lydtryk. Desuden så er det blevet meget mere rent i lyden end med SONY anlægget.
Og for ikke at forkludre det hele, så er der faktisk masser af bas og nedre mellemtone, på de fleste skæringer. Der er bare et frekvensområde i den øvre mellemtone der er fremhævet og som giver en lettere irritation. F.eks. Jos Stones stemme rammer lige ind der og er ikke rar at høre på.
Jeg har hørt fra flere, at Rotel skulle ligge til den lyse side, så derfor så tænker jeg det er der skoen trykker.
Men jo og tak for forslaget, det kan da godt være det skal den vej. Den ser forresten ret lækker ud 
|