Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny forstærker+afspiller - hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står i den position, at jeg skal have kig på en ny forstærker og en signalkilde (cd/harddisk/andet).
Jeg er mest interesseret i at købe i at købe nyt og i en fysisk butik, men jeg kender ikke rigtigt nogen produkter så det er svært at skelne det ene produkt fra det andet.

Budget: max 10K

Af ny forstærker har jeg kigget lidt rundt og både på klasse A, AB, og så er der jo også klasse D, altså digitale forstærkere. Hvad er folks indstilling til klasse D? Er det til at betale sig fra, og hvordan spiller det? Alt for pænt? Mine højttallere, Jamo D-590, kræver en rimeligt strømstærk forstærker, så jeg skal have noget med kræfter, så den kan tøjre mine Jamoer. En ting som min aldrende Technics forstærker ikke helt formår.

Jeg har haft en HK 970+HD970 (Harman Kardon forstærker+cd) spændt for, og det lød p***e overbevisende. Jeg har (flere gange) kigget lidt efter XTZ Class A-100, som skulle gøre det godt og den kan køre klasse A, hvilket jeg har hørt et par gange og det lød godt, men er det vejen at gå, eller kan AB være lige så godt? det kan det vel? Og hvad med klasse D som jeg intet kender til? Jeg har ikke hørt denne XTZ, skal lige siges.
Jeg kan ikke en masse fine udtryk, men jeg kan godt lide at det lyder "live" - altså at man kan fornemme at kunstneren er i stuen, samt at man kan "se" instrumenterne - i den grad som højttalerne nu formår.  Håber I forstår. Kan jeg komme til at låne en XTZ Class 100 nogen steder? Vil gerne prøve at give den et lyt, men da jeg bor i Midtjylland, så er det lidt voldsomt at lave to ture til København ud af det  (har fundet en forhandler i København)

Dernæst har jeg overvejet en CD-afspiller som matcher forstærkeren, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Er helt blank  Man kan jo også droppe CDen og så bare have musikken på en harddisk, men så bliver der vel en masse andet man skal have styr på? Hvad kræver det? Er der nogen med en kort opsummering/forslag?

Så lige for at opsummere:

1) Vil gerne have følelsen af at det er live(!) og således at kunstneren føles at stå inde i stuen, og synes det er fedt at kunne "se" hvor guitaristen, bassist, trommer m.v. står. Det er p***e fedt, så et sæt der kan præge dette er nok af interesse. Kan godt lide følelsen af at "være der".
2) Vil gerne have rigeligt med muskler til mine Jamoer - også når lydniveauet kommer op af...
3) Klasse A/AB/D?
4) Hvem skal jeg besøge? Jeg er frisk på hele jylland og fyn, men broen er lidt i den dyre ende bare for at "lytte", og jo, der findes jo KTRadio i Odense (hvis jeg har forstået korrekt), men jeg ville nok hellere tættere på Viborg hvor jeg er fra.

MUSIK er jo hvad det hele handler om, og af musik i min spiller er flg.:

Dido
The Cranberries
Queen
Dire Straits
Lene Marlin
Korn
Disturbed
Laura Pausini
Runrig
80'er musik
Dansk pop
generel rock
Akustisk musik
Symfonisk metal (og deraf en sjælden gang lidt klassisk)
osv.

Mine Jamoer er jo ikke verdens dyreste højttaler, men jeg er glad for dem og synes de spiller godt, så derfor er det bare det andet der skal skiftes ud (forstærker+cd), men jeg vil gerne prøve at lytte lidt, og se hvad jeg kan lide. Jeg _har_ overvejet hifiklubben, og vil da også ned og prøve at kiggeg lidt nærmere på NAD C355 / C375. Sidstnævnte giver dog ikke meget plads til en CD i forhold til det budget jeg har sat, men igen: what to do? Hifiklubben er jo lidt oplagt: det er tæt på, de har noget som godt kunne være interessant, men der findes jo alternativer, men hvem, hvad og hvor?

Opsummering + lidt mere:

Budget: Max 10K
Vil gerne kunne "se" instrumenterne samt have en live-følelse.
Sættet må gerne hælde en smule til den varme side rent lydmæssigt, da mine Jamoer nok hælder lidt til den lyse side.
Hvad har jeg af muligheder hvis man bare køber en rigtig god forstærker og så afspiller musikken via en harddisk? Hvordan gøres det og hvad koster det? Er det f.eks. billigere/bedre til prisen end en CD-afspiller?

Håber I har et par spørgsmål, kunne finde rundt i mit indlæg som der er blevet tilføjet/rettet i nogle gange nu, og at I kender nogle firmaer som har lidt som de gerne vil vise frem for mig.

Mvh,
Michael Jensen

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 August 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Personligt kan jeg ikke døje kl. D! Jeg har hørt flere gode forstærkere i såvel kl.A. som AB.

Budgettet på 10k sætter helt klart nogle begrænsninger! Umiddelbart vil jeg mene at det kun liiige kan dække en RIMELIG forstærker. Og gerne brugt!

Ang. CD-spiller, vil jeg anbefale dig at investere i to dele; hhv. en DAC og en afspiller/løbeværk. Dette vil give dig mulighed for at få bedre lydkvalitet fra PC, iPod mm. udover bedre cd-lyd.
Det kan eventuelt anskaffes en del af gangen, hvor du først køber en forholdsvis billig CD-afspiller og sidenhen opgraderer med en god DAC.

Hvis jeg skal sætte pris på noget af det, kunne det fx være en CD-afspiller til under 2.000 og en DAC til knap 5.000,- Dette vil reducere beløbet til forstærkeren til omkring 3.000-4000 og det vil måske ikke helt kunne opfylde dine krav og ønsker.

Hvis du derimod starter med en CD-afspiller i nævnte klasse, vil der være godt 8.000 til en bedre forstærker og så begynder det jo at ligne noget. Men så mangler du jo at spare op til en DAC...

Jeg har hørt denne Music Hall forstærker og er absolut imponeret over, hvad man får til prisen!

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10838

Music Hall's DAC synes jeg også spiller meget godt. Især til prisen! Den er absolut et lyt værd

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10889

DAC'en kan f.eks. kombineres med Music Hall's egen CD-spiller (ca. 4.000,-), men det vil overskride dit budget. Alterativer indenfor budgettet, kunne være en mindre Cambridge, Denon eller NAD fra Hifi-Klubben...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/

God jagt!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hvorfor købe en CD-afspiller OG en DAC?? Hvis han alligevel skal ud og investere i en god DAC til alt for mange penge,
hvorfor så ikke bare bruge en bærbar, eller noget NAS istedet for at kaste penge efter en ligegyldig CD-afspiller?.

XTZ'en har gode anmeldelser bag sig, og skulle efter sigende spille et godt stykke over prisskiltet, samt være godt
strømstærk. Du vil dog nok få væsentlig mere for pengene ved at kigge på brugtmarkedet. Dog har XTZ'en en
indbygget DAC i høj kvalitet, så det bør du måske også tage med i dine overvejelser? via. DAC kan du som du nok ved få
fuld lydkvalitet ud af din computer (og er efter min mening væsentlig nemmere end at skifte CD hele tiden ). XTZ'en
skulle være neutral i lyden, så søger du varm lyd er det måske ikke den alligevel.

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Hvorfor købe en CD-afspiller OG en DAC?? Hvis han alligevel skal ud og investere i en god DAC til alt for mange penge,
hvorfor så ikke bare bruge en bærbar, eller noget NAS istedet for at kaste penge efter en ligegyldig CD-afspiller?

Jeg foreslog en billig CD-spiller af den grund, at en god DAC imø vil koste mere, end der er luft i budgettet i første omgang. Ved at nedprioritere cd'en vil der blive større budget til forstærkeren.

Hvis Michael vælgere at købe DAC'en senere (som jeg foreslår) har han jo en CD-spiller at lytte til, indtil han får sparet op til en DAC...

Min pointe var netop, at jeg ikke mener at der er luft i budgettet til både en forstærker og en DAC i en acceptabel kvalitet for 10k. Derfor anbefalede jeg en billig CD, som så sidenhen kan bruges som løbeværk.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

rskriver skrev:
Hvorfor købe en CD-afspiller OG en DAC?? Hvis han alligevel skal ud og investere i
en god DAC til alt for mange penge, hvorfor så ikke bare bruge en bærbar, eller noget NAS istedet for at kaste penge efter en
ligegyldig CD-afspiller?

Jeg foreslog en billig CD-spiller af den grund, at en god DAC imø vil koste mere, end der er luft i budgettet i første omgang.
Ved at nedprioritere cd'en vil der blive større budget til forstærkeren.

Hvis Michael vælgere at købe DAC'en senere (som jeg foreslår) har han jo en CD-spiller at lytte til, indtil han får sparet op til
en DAC...

Min pointe var netop, at jeg ikke mener at der er luft i budgettet til både en forstærker og en DAC i en acceptabel kvalitet for
10k. Derfor anbefalede jeg en billig CD, som så sidenhen kan bruges som løbeværk.

Min fejl, beklager :)

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar indtil videre! :)

Det lader til at en DAC er en større udskrivning. Hvad skyldes dette? Sidder og tænker på om der så ikke var mere fornuft i en forstærker+cd og så droppe dac'en i første omgang!?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Problemet med DACs, som jeg ser det, er at man skal op i en vis prisklasse for at få en DAC der er TYDELIGT bedre, end de som sidder i mange CD-spillere (og digitale forstærkere) i mellemklassen.

Du kan sagtens få billigere Dacs, men så ryger noget af fordelen, da de næppe TYDELIGT overgår dem, der sidder i cd-spillere, som kun er en anelse dyrere. Men skal man have en rigtig god DAC, mener jeg at man skal op omkring 5k. (der er sikkert nogen der er uenig)

Så jeg er ret enig, Michael! Det er måske mere fornuftigt at vente med DAC'en.

Hvis du ikke har planer om en DAC i nærmeste fremtid, bør du måske ofre en anelse mere på CD og tilsvarende mindre på forstærkeren, end jeg foreslog herover, da du så vil få en bedre konvertering fra digital til analog.

Men hvis du er ret opsat på at erhverve en DAC,  så snart der bliver råd, vil du jo selvfølgelig kunne bruge et større beløb på forstærker i første omgang. For hvis tidsperioden er kort, kan man måske lettere leve med en tvivlsom indbygget DAC i cd'en..

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ok. Jam', så skal det jo nok bare være en CD-afspiller. Havde bare troet at man kunne skyde en lille genvej da der jo ikke skulle være drev og sådan.

Men tiden flyver jo afsted og når der ikke skal være dac i denne omgang, så er der jo ingen der ved hvornår :)

Men hvordan skal fordelingen være i mit budget synes du? Havde selv forestillet mig 3000-4000 for cd og så 6-7K for forstærkeren. Det er vel også et spørgsmål om hvor meget mere jeg kan vride ud af mine nuværende højttalere, som jeg ingen planer har om at skifte.

Og så igen jvf. mit indlæg ovenfor: hvad bør jeg kigge efter med mine ønsker?

Mvh,
Michael Jensen

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Køb en dac første gang, du vil ikke fortryde det. og så en duet eller sonos til at styre det hele..

hvis du selvfølgelig har en computer?

Må det ikke være brugt?

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil umiddelbart foreslå en fordeling på ca. 2/3 til forstærkeren. Ca. hvad du selv nævner også.

Men når du er åben for op til 4000 for en CDspiller, er der jo ikke ret langt op til den DAC, jeg linkede til...

Hvis du f.eks. køber en sådan DAC, vil der være 5.500 til en forstærker og det er måske ikke helt nok, hvis du både vil have god lyd OG mange Watt...

Et alternativ kan være denne Music Hall på 2*60W, som faktisk kan spille ret højt med de fleste normale ht med følsomed på over 90 dB:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10892

Storebroderen på 2*100 Watt bliver desværre for dyr, hvis du køber sådan en DAC.

Så du må gøre op med dig selv, hvad der betyder mest; et godt signal eller mange Watt...

Eller om du tør købe brugt...

Hvis du vil "nøjes" med en cd spiller til 2-3000, kan der måske blive økonomi til lidt flere Watt.

Men hvis du omvendt vil "nøjes" med lidt færre Watt, kan du til gengæld få et bedre konvereteret signal fra dine kilder (DAC)...

Uanset er det nok lettere at spare et par tusind sammen til et løbeværk/CDspiller, end at spare 5000 op til en DAC.

Så det er ikke så nemt lige at beslutte...

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er mest tilhænger af nyt. Har ikke været så heldig med brugt-køb...

Men jo, jeg har en computer. Grunden til jeg tænkte lidt på DAC var pga. at der ikke er jitter o.l. så vidt jeg er indforstået, og at det så ville være en genvej til en bedre signalkilde, end jeg ville få i en cd-afspiller til samme pris.

Jeg har pt. en Technics SJ-PG390. Technics skulle have ry for at lave gode og solide cd-afspillere, kan jeg forstå - bl.a. herinde, når jeg har læst lidt rundt. Der er jo også den mulighed at starte med en god forstærker og så senere spytte de sidste par tusinde i en ny cd...
Problemet er at jeg ikke ved hvad der giver det kraftigste løft i lyden og deraf hvad der er mest fornuft i... CDen er billig, men har et godt ry. Omvendt er forstærkeren lidt svag.

Jeg er ligeglad med watt - bare der er strøm nok. F.eks. er HK970 opgivet til 2x100 watt i 4 ohm, lige som min Technics er det, men der er langt mere kraft i HK970 og lydmæssigt er den i en hel hel anden klasse!

Mine Jamoer er med en følsomhed på 90db, men de kræver en masse strøm for at blive tøjret ordentligt. Lige som at en korrekt opstilling er alfa omega med disse højttalere.

Umiddelbart tænker jeg nok at placere budgettet efter forstærker/cd til 7000/3000, men ved ikke om cden så bliver for billig? Ville jeg f.eks. blive meget meget gladere ved at hæve budgettet til f.eks. 12000? Eller 6000/4000? Det er jo ikke verdens dyreste højttaler, men synes den vokser med opgaven - og med det sagt så har den jo stadigvæk en begrænsning. Bl.a. derfor er budgettet som det er. Jeg vil få mest mulig ud af mine højttalere, og så lever jeg nok med det som det er (med den nye cd/forstærker + evt. dac med tiden )

Man kan altid få noget der er dyrere, men bevarres, hvis man for få penge (ekstra i budgettet) får meget mere lyd, så bliver det naturligvis overvejet, men vil heller ikke skyde over målet. Det er jo ikke super high end højttalere og højttalervalget er jo altså truffet  Så det jeg søger et altså: hvilke produkter i mit prisleje, kunne være kandidater til at levere den lyd som jeg efterspørger? (se trådstart)

Nu er Music Hall blevet nævnt et par gange, og kan se at Expert i Varde forhandler disse. Er der andre som forhandler mærket? med henblik på at lytte til skidtet og evt. låne noget med hjem for at fodre Jamoerne med det

Tak for jeres svar

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 August 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Har din Technics CDspiller en digital udgang? (enten optisk eller coaxial)

I så fald kan du omend til en start, bruge den til løbeværk og så anskaffe en DAC, hvilket vil løfte niveauet på din gamle Technics helt vildt!

Angående Watt har du helt ret. Ampere er vigtigere, men er svært at finde sammenlignelige data over. Som en tommelfingerregel, kan du kigge på hvor mange VA strømforsyningen er på - i forhold til de specificerede watt. Det kan give en idé om hvor strømstærk den er.

Om den store af de 2 Music Hall på 2*100W i 8ohm, oplyser de at den er 2ohm-stabil, hvilket også indikerer noget om forstærkerens kræfter:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=10838

så vidt jeg ved, kan man også købe Music Hall ved Frequence og gennem Acoustic Force.

Hvis du f.eks. køber overstående og DAC'en løber det op i (4490+7995)=12.485 og det må være mit bud på et godt sæt, der dækker dine ønsker.

Alternativt kunne du kombinere DACen med den lille forstærker og ende under de 10k. Men er der så kræfter nok?!?

Der findes selvfølgelig efterhånden ret så stort udvalg i DACs, så hvis du er villig til at køre til Odense, kunne du måske få en demo på noget Stello grej ved Vassago:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13263

Jeg har ved flere lejligheder hørt både  Music Hall DACen, den lille og den store forstærker. Og jeg synes bestemt at det er god value for pengene.

Men der findes jo mange andre mærker og alternativer - og i sidste ende er det jo dine ører der skal tilfredsstilles. Så du må ud at lytte.

God fornøjelse!

Bigmaac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Skulle jeg købe nyt med dit budget ville jeg samle følgende op:

Cambridge 840a forstærker

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_840a_v2_forstaerker_soelv.htm

Cambridge dacmagic

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_solv.htm

Kraft og finesse nok til en senere opgradering af dine højttalere.

Til top Vis Bigmaac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bigmaac

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Min Technics afspiller har optisk udgang, og det Music Hall halløj ser sgu spændende ud, men overraskelsen er sgu umiddelbart Cambridge, og det virker næsten for godt til at være sandt? Troede ellers Cambridge var til dem som ikke havde råd til NAD. Altså den helt billige ende? Men tager da vidst fejl? 840a trækker op til 800 watt (!) fra el-nettet, og er opgivet til 2x200 watt i 4 ohm og vejer 15kg. Det lyder sgu seriøst, men hvordan lyder den?

Og den DAC der... dét er godt nok en anden pris set i forhold til hvad der ellers er nævnt?  Kan der siges mere om det Cambridge halløj? Gerne lidt generelt og lidt omkring Dacmagic og 840a! De kan jo prøvelyttes meget nemt, da jeg bor tæt ved en af Hifiklubbens butikker :)

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 August 2010 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt den Cambridge DAC, men det er jo sammme Wolfson konverter som i den lille CD-spiller:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/camb ridge_azur_550c_cd-afspiller_sort.htm

Og begge Cambridge muligheder spiller helt sikkert bedre end din gamle.

Men med en Stello eller Music Hall, vil jeg mene at du kommer på en klart bedre lydkvalitet. Helt op i 10-20k klassen for CD spillere - med det rigtige drev/kilde, vil jeg mene.

Men den Cambridge forstærker ser da også fin ud. Den kan jo sagten kombineres med en af de andre DACs.

Prøv at høre en dyrere DAC, inden du hører den Cambrigde DAC. Hvis du ikke synes forskellen er så stor, så er der jo en del penge at spare...

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Bigmaac skrev:

Skulle jeg købe nyt med dit budget ville jeg samle følgende op:

Cambridge 840a forstærker

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambri dge_840a_v2_forstaerker_soelv.htm

Cambridge dacmagic

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_solv.htm

Kraft og finesse nok til en senere opgradering af dine højttalere.

Hej.  Må indrømme at jeg ikke har meget fidus til den dacmagic, lånte den i klubben og kunne ikke rigtig høre hvorfor der er så mange der er vild med den(måske prisen) endte selv med en xindak dac-5 og den er efter min mening meget meget bedre end dacmagic.  tror du vil fortryde købet af den efter kort tid.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Min Technics afspiller har optisk udgang, og det Music Hall halløj ser sgu spændende ud, men overraskelsen er sgu umiddelbart Cambridge, og det virker næsten for godt til at være sandt? Troede ellers Cambridge var til dem som ikke havde råd til NAD. Altså den helt billige ende? Men tager da vidst fejl? 840a trækker op til 800 watt (!) fra el-nettet, og er opgivet til 2x200 watt i 4 ohm og vejer 15kg. Det lyder sgu seriøst, men hvordan lyder den?

Og den DAC der... dét er godt nok en anden pris set i forhold til hvad der ellers er nævnt?  Kan der siges mere om det Cambridge halløj? Gerne lidt generelt og lidt omkring Dacmagic og 840a! De kan jo prøvelyttes meget nemt, da jeg bor tæt ved en af Hifiklubbens butikker :)

poster lige mit indlæg det rigtige sted:)

Hej.  Må indrømme at jeg ikke har meget fidus til den dacmagic, lånte den i klubben og kunne ikke rigtig høre hvorfor der er så mange der er vild med den(måske prisen) endte selv med en xindak dac-5 og den er efter min mening meget meget bedre end dacmagic.  tror du vil fortryde købet af den efter kort tid.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Emotiva XPA-2

Under 6400 med fragt, told og moms via shopusa.com

+

DAC med volumeknap så den kan fungere som forforstærker.

Var det evt et bud?

Der er i hvert fald ingen tvivl om at den Emotiva kan tøjre dine jamoer

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Men med en Stello eller Music Hall, vil jeg mene at du kommer på en klart bedre lydkvalitet. Helt op i 10-20k klassen for CD spillere - med det rigtige drev/kilde, vil jeg mene.

Det kræver jo også at mine højttalere kan levere 10-20K klasse lyd... men det mener du måske de kan?

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2010 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Emotiva XPA-2

Under 6400 med fragt, told og moms via shopusa.com

+

DAC med volumeknap så den kan fungere som forforstærker.

Var det evt et bud?

Der er i hvert fald ingen tvivl om at den Emotiva kan tøjre dine jamoer

Hehe... den ser fandme seriøst ond ud! Den er fed! Men er der andet end en trafo og nogle kæmpe lytter i den? Den virker lidt billig med de specifikationer!? - og den er svær at lytte til inden et køb - for den kan vel ikke købes herhjemme?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes